וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי במוזיאון היהודי בבריסל: נעצרו 5 חשודים בסיוע

שלושה גברים ושתי נשים, אשר אין ביניהם קשר משפחתי, נעצרו במרסיי - שם נעצר גם מהדי נמוש, הנאשם בביצוע הפיגוע בחודש מאי. בין כיווני החקירה שנבדקים, ניסיון הברחה של הנאשם לאלג'יריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנן לבצע מתקפות נוספות? מהדי נמוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה גברים ושתי נשים נעצרו היום (שלישי) במרסיי שבצרפת, בחשד שסייעו למהדי נמוש, הנאשם בביצוע פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, בירת בלגיה, בחודש מאי האחרון. על פי הדיווח ברשת BFMTV הבלגית, לא קיימים קשרי משפחה בין החשודים שנעצרו. גורמים רשמיים בצרפת אישרו את הדיווח בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית.

מדובר במעצרים הראשונים במסגרת החקירה מאז מעצרו של נמוש, אשר אותר אף הוא במרסיי, והוסגר לרשויות הבלגיות, ככל הנראה במהלך ניסיון הימלטות. טרם התברר כיצד סייעו החשודים לנמוש, אולם הם ככל הנראה התכוונו לעזור לו להימלט מהמדינה.

עוד בוואלה! חדשות:
"המחבל מבריסל תכנן פיגוע בפריז ביום הבסטיליה"
עיתונאי שהיה בשבי דאעש: המחבל מבריסל עינה אותי
צרפת: היורה במוזיאון בבריסל חושש מהסגרה לישראל

פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל, 14 בספטמבר. AP
פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל/AP

נמוש, אזרח צרפת בן 29, נעצר כשבוע לאחר המתקפה בבריסל, בעת שירד מאוטובוס שלקח מבלגיה למרסיי. ברשותו נמצאו אקדח, רובה מסוג קלצ'ניקוב ותחמושת. חוקרי המשטרה מנסים לקבוע מדוע ניסה הנאשם להגיע למרסיי, ובין היתר נבדק אם התכוון לבצע מתקפות נוספות או להימלט בספינה לאלג'יריה.

גורמים במערכת המשפט בצרפת הבהירו כי החוקרים במרסיי נמצאים בקשר צמוד עם מקביליהם הבלגים. עוד הוסיפו הגורמים כי מבצע המעצר היום בוצע על ידי שירות ביטחון הפנים הצרפתי, DGSI, בשיתוף עם כוחות המשטרה, וכי לפחות אחד מהעצורים מוכר למשטרה.

בסוף השבוע האחרון, האריך בית המשפט בבריסל בשלושה חודשים את מעצרו של נמוש. עורכי דינו של הנאשם, סבסטיאן קורטוי ואנרי לקאי, קיבלו את דרישת התביעה להארכת מעצרו, אולם הצהירו כי ידרשו את שחרורו של הנאשם עם תום החקירה. לנמוש יש עבר פלילי: נמוש ריצה עונש מאסר בין השנים 2007 ל-2012, בגין שוד מזוין. במהלך שהותו בכלא, ככל הנראה התקרב לגורמים איסלאמיסטים, ואף נסע לסוריה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully