וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אמריקני מואשם בכוונה לבצע פיגוע בישראל

בפעילות משולבת של השב"כ והמשטרה נעצר אדם ליוויקס בן ה-30 מטקסס בחשד להחזקת אמצעי לחימה ולתכנון פעולות טרור. בזמן שהותו בבית לחם, ניסה פלסטיני לשכנעו להתנקש באובמה שביקר בישראל בשנה שעברה

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
החשוד נעצר אחרי שהגיע מידע למשטרה/ShutterStock

בפעילות משותפת של השב"כ ושל היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז מרכז, נעצר בחודש שעבר בישראל אזרח אמריקני בן 30 בחשד שהחזיק אמצעי לחימה שלא כחוק ובחשד ובכוונות לבצע פעילות טרור – כך הותר לפרסם אחר הצהריים (שלישי). החשוד שנעצר הוא אדם ליוויקס, נוצרי, יליד טקסס – שמבוקש בארה"ב בגין עבירות סמים.

פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול לבית המשפט בנתניה כתב אישום נגד האזרח האמריקני בגין עבירות בנשק ושהיה בלתי חוקית בארץ. בית המשפט הורה אתמול על מעצרו עד תום ההליכים, וכן על שליחת הנאשם לבדיקה פסיכיאטרית, בהתאם לבקשת סנגורו.

ליוויקס הגיע לאזור ב-2013 והתגורר בשטחי הרשות הפלסטינית בחברון ובבית לחם. במהלך שהותו בבית לחם, כך לפי השב"כ, הציע לו פעיל פלסטיני להתנקש בנשיא ארה"ב ברק אובמה, אשר ביקר אז בישראל. הפלסטיני אף אמר לו שישיג לו רובה צלים על מנת לבצע את ההתנקשות – עם זאת, ליוויקס סירב לשתף פעולה עם התכנית. בתום תקופת שהייתו בשטחי הרשות, נכנס ליוויקס לישראל – והוא שהה במדינה באופן בלתי חוקי בשנה וחצי האחרונות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
בזכות הסכרים: נעצרו השיטפונות באזור דליפת הנפט
מות בת הארבע מדלקת בתוספתן: הוקמה ועדת בדיקה
בניכוי שליש: אילו ח"כים לא יהיו בכנסת הבאה?

בזמן שהייתו הציג עצמו כלוחם ביחידת "אריות הים", כוח הקומנדו המובחר של צבא ארה"ב – אף שלא היה כזה. לאחר שהגיע מידע לתחנת המשטרה בנתניה, נעצר ליוויקס. בחיפוש שנערך בביתו נמצאה תחמושת ופרטי אמל"ח שונים שנגנבו מצה"ל. מצ"ח חוקר את החשודים בגניבות.

בחקירתו הודה ליוויקס כי בעת שהייתו בישראל עסק במעשי מרמה שונים והעלה רעיונות שונים לביצוע פיגועי טרור במתווים שונים. בין היתר, כך לפי השב"כ, בחן אפשרות לפיגוע באתרים בישראל המקודשים לאיסלאם. החקירה בוצעה תוך עדכון ושיתוף פעולה עם ה-FBI.

לפי האישום נגדו, בין היתר, באוקטובר האחרון ביקש הנאשם משותפו לדירה, חייל בצה"ל, להשיג לו אמצעי לחימה. בהמשך ביקש לקנות את האמל"ח שהביא שותפו לדירה, לרבות לבנות חבלה במשקל כולל של כ-1.4 ק"ג, ואף שילם חלק מהסכום.

עורך הדין גל וולף, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית אמר: "תיק זה הוצג על ידי שירותי הביטחון כאחד התיקים הביטחוניים החמורים שידעה מדינת ישראל. על סמך מידע זה נשללה זכותו של הנאשם לפגוש עורך דין במשך שמונה ימים, שבהם היה עצור. במשך שמונה ימים היה הנאשם עצור ולא זכה לפגוש או אפילו לדעת מי הסנגור שמונה לו והדיונים בעניינו בהם נכח הסנגור נערכו שלא בנוכחותו. כתב האישום שהוגש בסופו של דבר מלמד כי לא הייתה כל הצדקה למניעת המפגש ולפגיעה בזכותו להיוועץ בסנגור".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully