וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניכוי שליש: אילו ח"כים לא יהיו בכנסת הבאה?

כבכל מערכת בחירות, כ-40 חברי הכנסת צפויים לפנות את כיסאותיהם במשכן במרץ הקרוב. כיצד ישפיע האיחוד של לבני והעבודה? כמה יידחקו החוצה בשל שריונים בליכוד? ומי ימלא את מקום העוזבים? צפו בהמהדורה

מערכת וואלה!

הכנסת ה-19 התפזרה סופית אמש (שני) לקראת הבחירות שיתקיימו במרץ 2015. כמו בכל בחירות, לא פחות משליש מחברי הכנסת – 40 במספר – צפויים לפנות את כיסאותיהם. אז מי לא צפוי לחזור למשכן כשהוא ייפתח מחדש בעוד קצת יותר משלושה חודשים?

נכון לעכשיו, שלושה פרלמנטרים מוכרים בוודאות לא יהיו בכנסת ה-20: השרה לימור לבנת (הליכוד), שהודיעה אתמול על פרישתה מהחיים הפוליטיים, ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה) שלא יתמודד פעם נוספת, וחבר הכנסת ישראל חסון (קדימה) שימונה למנכ"ל רשות העתיקות.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"
בעבודה חוששים מהשריונים: "ללבני מצפה ועידה מהגיהנום"
מע"מ אפס: נתניהו מקדם תכנית שהתנגד לה בעבר

לימור לבנת, שרת הספורט. ברני ארדוב
כבר פינתה מקום אחד במשכן. השרה לימור לבנת/ברני ארדוב

מלבדם, לפי הסקרים, הכהונה הראשונה של שמונה ח"כים ברשימת יש עתיד ככל הנראה תהיה גם האחרונה. בשל העבודה שיו"ר המפלגה יאיר לפיד הוא שמסדר את הרשימה, סביר כי מי שייפרדו מהכנסת יהיו אלה הממוקמים במקום ה-12 ומעלה, ובהם יו"ר התאחדות הסטודנטים לשעבר בועז טופורובסקי ופנינה תמנו-שאטה, האישה האתיופית היחידה בכנסת. ייתכן מאוד שגם עדי קול, שספגה השפלה לא קטנה בכנסת כשנמנעה בהצבעה על חוק המשילות ונענשה בהשעיה, גם לא תהיה בכנסת הבאה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ציפי לבני מציגה מועמד נוסף במפלגת התנועה, דצמבר 2012. דרור עינב
יצטרך למצוא בית חדש? ציפי לבני ודוד צור/דרור עינב

גם האיחודים השונים יכולים להקשות על ח"כים להמשיך בעבודה שלהם. כך, למשל, בשל האיחוד הצפוי עם התנועה ואולי גם עם קדימה, חברים בעשירייה השנייה של רשימת העבודה עלולים להידחק החוצה. הרשימה תיקבע בפריימריז באמצע ינואר.

כמו כן, אם יו"ר התנועה ציפי לבני תתאחד עם העבודה, מסתמן שהח"כים הנציים יותר במפלגה – אליעזר שטרן ודוד צור – יצטרכו למצוא לעצמם בית חדש. דב חנין מחד"ש נחשב לא רק חבר הכנסת הירוק ביותר במשכן, אלא גם למחוקק משמעותי, אך במקרה של איחוד מלא של המפלגות הערביות, גם הוא עלול לא לחזור לכנסת. בליכוד, אף שהסקרים צופים להם יותר מ-20 מנדטים, על פי ההערכות הח"כים שימצאו את עצמם במקום ה-15 ומעלה בפריימריז הקרוב לא יהיו בטוחים במשכן, בגלל שריוני מקומות.

משה כחלון במפגש במוזיאון תל אביב 5.12.2014. ראובן קסטרו
יביא עמו נבחרת חדשה. משה כחלון/ראובן קסטרו

ומי ימלא את 40 המקומות שיישארו פנויים? בין היתר, למשכן צפויים להצטרף לא מעט חברי הנבחרת החדשה שיביא משה כחלון עם מפלגתו הנמצאת בשלבי הקמה. כמו כן, על פי הסקרים, סיעת הבית היהודי צפויה לגדול בבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully