וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה חוששים מהשריונים: "ללבני מצפה ועידה מהגיהנום"

9.12.2014 / 0:43

חלק לא מבוטל במפלגה חושש שהכנסת גורמים חדשים, בהם שרת המשפטים היוצאת, תותיר אותם מחוץ לכנסת הבאה ומאיימים שלא לאשר את האיחוד. "קיימת התארגנות 'לפוצץ' את הוועידה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

המגעים בין יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, לבין ראשת התנועה, ציפי לבני, סביב האפשרות של איחוד הרשימות לכנסת הבאה הולכים ומתקדמים. אם הצדדים יגיעו לסיכום בימים הקרובים, תצטרך ועידת מפלגת העבודה לאשר אותו, כיוון שמשמעות חיבור הרשימות היא שריון מקומות בעשירייה הראשונה של כמה מחברי התנועה.

בשל העובדה שהפריימריז במפלגה יתקיימו בין ה-13 ל-18 בינואר, סביר להניח שהמפלגה תצטרך לדון בחיבורים בין המפלגות בשלושת השבועות הקרובים. לבני צפויה לקבל שריון במקום השני, עמיר פרץ צפוי לקבל גם הוא שריון בעשירייה הראשונה, ועמרם מצנע ישובץ בעשירייה הראשונה או השנייה. נוסף על כך, קיימת אפשרות שישוריין מקום בעשירייה הפותחת גם עבור שאול מופז מקדימה.

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
הולכים לבחירות: ההצעה לפיזור הכנסת אושרה בקריאה שנייה ושלישית
השרה לימור לבנת הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים
כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"

הכנסת ה-19 הצביעה על פיזורה, דצמבר 2014. טלי מאייר
לבני והרצוג במליאת הכנסת, אמש/טלי מאייר

אולם בכך לא נגמרו השריונים הצפויים. המקום השביעי משוריין עבור המזכ"ל, חיליק בר, וישנן שתי הבטחות ייצוג לנשים, במקומות הרביעי והתשיעי. אי לכך, חבר כנסת שייבחר אחרי המקום הראשון או השני בפריימריז, עלול למצוא את עצמו בעשירייה השנייה של המפלגה. בשל העובדה שבעשירייה השנייה גם מתחילים שריוני המחוזות, עלול להיווצר מצב שלפיו מתמודדים שיגיעו אחרי המקום העשירי, ייפלטו מרשימת המפלגה לכנסת. זאת, על אף שהסקרים שפורסמו ב"גלובס", "מעריב" וערוץ הכנסת חוזים לרשימה המשותפת של הרצוג ולבני מספר נאה של 20 עד 24 מנדטים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שאול מופז בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
גם הוא צפוי לזכות בשריון גבוה. שאול מופז/יותם רונן

חלק לא מבוטל מחברי הכנסת של מפלגת העבודה מוטרדים מאוד מהאפשרות שידחקו מהרשימה, ובשיחות סגורות מודים בפה מלא כי קיימת אפשרות שלא ישובו לכנסת ה-20, מה שמעורר התנגדות גדולה למהלך - גם אם בינתיים רובם הגדול ממלאים פיהם מים. גורם בכיר בעבודה אמר אמש לוואלה! חדשות כי "ללבני מחכה ועידה מהגיהנום". לדברי הגורם, "יש סיכוי לא מבוטל שההסכם לא יאושר בוועידת המפלגה, קיימת התארגנות 'לפוצץ' את הוועידה".

הרצוג ולבני שהו במהלך סוף השבוע ב"פורום סבן" בוושינגטון, וכבר בטרקלין בנמל התעופה בן גוריון הם ישבו יחד ונראו משוחררים ובמצב רוח מרומם - דבר שהגביר את ההערכות לגבי איחוד אפשרי שלהם. הרצוג אף העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה עם לבני שגרפה תגובות אוהדות מתומכיו. לאחר מכן, המריאו השניים על אותה הטיסה לארצות הברית. "בוז'י בעננים, ואני לא מתכוון למטוס", אמר מקורב להרצוג.

(עדכון ראשון: 22:43)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully