וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"

8.12.2014 / 17:50

השר לשעבר התייחס ב"ועידת ישראל לעסקים של גלובס" להצעתו של ראש הממשלה להעביר "חוק מע"מ אפס" על מוצרי יסוד ואמר: "שקודם יורידו את המע"מ על המים". על רשימת מפלגתו: "תיסגר בשבוע הבא"

משה כחלון במפגש במוזיאון תל אביב 5.12.2014. ראובן קסטרו
"אני הולך עם כל מי שירכיב את הממשלה ויעבוד לפי סדר היום שלנו". כחלון/ראובן קסטרו

השר לשעבר משה כחלון, שבסוף השבוע פתח באופן רשמי את קמפיין הבחירות שלו, התייחס היום (שני) להצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר "חוק מע"מ אפס" על מוצרי יסוד. "העמדה שלי היא שאיפה שאפשר להקל אני שם, אבל שקודם יורידו את המע"מ על המים. שיחזירו קודם את מה שלקחו", אמר כחלון ב"ועידת ישראל לעסקים של גלובס", שנערכה במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב.

כחלון, שנציג מטעם מפלגתו חתם היום על הסכם עודפים בבחירות עם ישראל ביתנו, טען כי הוא לא הופתע מכך שהבחירות הוקדמו. "אני די התכוננתי", הודה. "מי שראה את הקואליציה ואת החיים הפוליטיים הבין שזו קואליציה שבאמת לא תקדם אותנו לשום מקום, ולא תחזיק איתנו הרבה זמן. זו קואליציה שדבוקה עם רוק מתייבש. הם באמת לא הסתדרו, כי לא היה מכנה משותף ביניהם".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הרצוג תוקף את נתניהו: "לא אתה היית על ההגה 9 שנים?"
נקודת האל-חזור: הכנסת תצביע היום סופית על פיזורה
איחוד בגוש המרכז-שמאל: האם זה ישתלם בקלפי?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, כנסת. נועם מושקוביץ
הממשלה יכלה לעשות הרבה יותר בנושא הנדל"ן". נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום/נועם מושקוביץ

בנוגע למחירי הדיור המאמירים אמר כחלון: "הממשלה יכלה לעשות הרבה יותר בנושא הנדל"ן. הבעיה היא במנהל מקרקעי ישראל. כל יום אנחנו שומעים שהם שיווקו מאה אלף יחידות, אבל צריך לשאול כמה מפתחות הם מסרו בפועל. צריך לתת מתחרים למנהל הקרקעות וכך להוציא לשוק דירות". לדברי כחלון, "הצוות שלנו הכין רפורמה בתחום הדיור, הכול בצורה מבוקרת ואחראית. יש כרית מספיק גדולה לבנקים ולמוסדות הפיננסים להוריד את המחירים, אני חושב שב-25%".

על רשימתו למפלגה אמר כחלון כי "עדיין אין לאף אחד הבטחה. היו שיחות עם אנשים, אבל לא סגרתי עם אף אחד שום דבר, הרשימה תיסגר בשבוע הבא". הוא הדגיש כי "מה שיאפיין את האנשים זה שהם נקיי כפיים, מחויבים לציבור ולא לטייקונים. הם לא דירקטורים בשום מקום, אלא אנשי מקצוע שמכירים את העבודה, ויודעים למה הם באו. הם לא יגיעו כי הם חברים שלי, אלא כי הם טובים. אנחנו נצטרך להיות משוכנעים שטובת הציבור לנגד עינינו". בנוגע להשתתפותו בקואליציה עתידית אמר: "אני הולך עם כל מי שירכיב את הממשלה ויעבוד לפי סדר היום שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אני מהליכוד האמיתי שיודע לוותר על שטחים"

ביום שישי, שנתיים אחרי שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים במפתיע ואינספור שמועות ורמזים, חזר כחלון לקדמת הבמה ופתח באופן רשמי את הקמפיין שלו. מלווה בפמלייתו הגיע שר התקשורת והרווחה לשעבר לפאב תל אביבי, ושם השיק את הקמפיין בנוכחות עשרות צעירים. "אני מהליכוד האמיתי שיודע לעשות שלום ולוותר על שטחים. אני שייך לליכוד השמרן והאחראי", אמר כחלון ושבר את העמימות באשר לעמדותיו המדיניות.

בין היתר, התייחס כחלון לאפשרות שישלב כוחות עם בנימין נתניהו לאחר הבחירות. "אחבור לכל מי שיישם את האג'נדה שלי. אני לא פוסל אף אחד, ומי שפוסל – פסול", אמר כחלון נחרצות. "לא הכנתי תכניות במשך שנתיים כדי לשבת בסוף בצד. לדעתי זה טעות לפסול".

כחלון התייחס גם לנושא הנמצא במוקד הקמפיין שלו - הנושא החברתי, ואמר: "התחושות קשות: 'אני לדירה לא אגיע בחיים', 'אני יכול להיות מהנדס ורואה חשבון, אבל אם אני לא מחובר למשרדים הנכונים אגיע למשכורת של 6,000 שקלים', אבל אסור להתייאש. יש אינטרס אחד לקבוצת בעלי ההון – הם נמצאים למעלה, נהנים ממשבר הדיור, ומהמשבר הפיננסי הנוכחי הם אלה שעושים כסף. המתנה שאתם יכולים לתת להם זה להגיד מה שהיה זה מה שיהיה. אל תעשו את זה. תגידו: מה שהיה לא יהיה – והחגיגה הזאת תיגמר".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully