וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'צ'ניה: 19 הרוגים בקרבות בין חמושים לכוחות הביטחון

חמושים איסלאמיים חדרו לגרוזני, בירת המחוז שבדרום רוסיה, השתלטו על מבנה משרדים ועל בית ספר ופתחו באש לכל עבר. תשעה מהטרוריסטים ועשרה שוטרים נהרגו במתקפה. פוטין: "המערב מתנהג כמו היטלר"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

חמושים איסלאמים חדרו הלילה (חמישי) לגרוזני, בירת צ'צ'ניה, השתלטו על מבנים ופתחו באש על כוחות הביטחון. במהלך הקרבות שנערכו כמה שעות נהרגו עשרה שוטרים ותשעה חמושים. המתקפה התרחשה כמה שעות לפני שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר נאום לאומה, שבו התייחס בקצרה למתקפת הטרור במחוז שנמצא בצפון הקווקז.

עוד ידיעות מהעולם
סין: החל מ-2015 לא נקצור עוד איברים מאסירים מתים
לטביה: פוליטיקאית הביעה תמיכה בנאצים – והתפטרה
קרי: "כל פעילות של איראן נגד דאעש – חיובית"

רחובות העיר גרוזני, בירת צ'צ'ניה, לאחר מתקפת חמושים איסלאמים, 04 בדצמבר 2014. AP
רחובות גרוזני, צ'צ'ניה, היום/AP

כלי התקשורת ברוסיה דיווחו כי החמושים השתלטו על מבנה משרדים ועל בית ספר, כשיותר מאוחר כוחות הביטחון טיהרו אותם. תושבים מפוחדים בגרוזני אמרו שהם שמעו פיצוצים עזים וראו חמושים משוטטים ברחובות. כמו כן, הם דיווחו על עשן שהיתמר ברחבי העיר. "אלוהים אדירים", אמר אדם אחד בסרטון שפורסם ובו נראים דמויות חמושות. "יש חמושים ברחובות".

נשיא צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, כתב באתר האינטרנט הרשמי שלו כי "יש לנו גופות של תשעה חמושים". עם זאת, הוא לא אמר אם במהלך המתקפה נפגעו גם אזרחים. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה אותו באומרו שאזרחים שנפגעו יזכו לפיצויים, אולם הוא לא רמז כמה נפצעו או נהרגו, או אם נלקחו שבויים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רחובות העיר גרוזני, בירת צ'צ'ניה, לאחר מתקפת חמושים איסלאמים, 04 בדצמבר 2014. רויטרס
רחובות העיר גרוזני, בירת צ'צ'ניה, לאחר מתקפת חמושים איסלאמים, 04 בדצמבר 2014/רויטרס
רחובות העיר גרוזני, בירת צ'צ'ניה, לאחר מתקפת חמושים איסלאמים, 04 בדצמבר 2014. רויטרס
רחובות העיר גרוזני, בירת צ'צ'ניה, לאחר מתקפת חמושים איסלאמים, 04 בדצמבר 2014/רויטרס

המתקפה הקשה הביאה לסיומה של תקופה רגועה יחסית בצ'צ'ניה ובמחוזות נוספים בדרום רוסיה. בנאומו, פוטין אמר כי רוסיה מסוגלת להתמודד עם האיום מפני התקפות טרור דומות לאלו שאירעו היום בצ'צ'ניה. המורדים האיסלאמיים לחמו שתי מלחמות נגד המשטר הרוסי - הראשונה התרחשה בין 1994 ל-1996, ובסיומה השיגו הצ'צ'נים עצמאות בפועל. עם זאת, ב-1999, לאחר עליית פוטין לשלטון, החזיר צבא רוסיה את השליטה במחוז.

כמו כן, פוטין תקף בחריפות את המערב במהלך הנאום והשווה את המדיניות שנוקטים מנהיגי המערב לזו של הצורר הנאצי אדולף היטלר. הוא אף הגן על ההחלטה לספח את חצי האי קרים מאוקראינה מוקדם יותר השנה. "המקום קדוש לרוסים כפי שהר הבית קדוש ליהודים ולמוסלמים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך נאומו לאומה, 04 בדצמבר 2014. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך נאומו לאומה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully