וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטביה: פוליטיקאית הביעה תמיכה בנאצים – והתפטרה

אינגה פרידה, חברת מפלגת השלטון, שיבחה בטוויטר את ההוצאות להורג של הומואים בידי הנאצים במהלך דיון על אישור נישואים חד-מיניים. "בזכותם קצב הילודה עלה". בתחילה היא הכחישה, אך לבסוף פרשה

שערורייה בלטביה: חברת מפלגת השלטון הביעה תמיכה בהוצאות להורג שביצעו הנאצים בהומוסקסואלים – ונאצלה להתפטר. אינגה פרידה כתבה את הדברים בטוויטר במהלך דיון לילי סביב אישור נישואים חד-מיניים. "תודה לאל! הגרמנים ירו בהם בדיוק בזמן וקצב הילודה גבר", כתבה פרידה.

היא כתבה כי האזרחים שחיים באזורי הכפר "נדהמו" מהאפשרות שיאושרו נישואים חד-מיניים וכי הומואים שחיים באזורים אלו "לא מתגאים" בנטיותיהם המיניות משום שיש להם "ערכים בסיסיים". אחרי שבהתחלה הכחישה כי היא זאת שצייצה מחשבונה, היא מחקה את הדברים מחשבונה ולבסוף התנצלה, כשהודיעה על פרישתה מהנהגת המפלגה.

הפרשה גרמה למבוכה עבור חבריה ל"מפלגת האיחוד", בהם לראש הממשלה לאימדוטה סטראויומה ולשר החוץ אדגרס ריינקביץ', שבחודש שעבר הצהיר כי הוא הומו ובכך הפך לפוליטיקאי הראשון במדינה הבלטית שיוצא מהארון. "הערותיה של פרידה אינן מתקבלות על הדעת והן מנוגדות לעמדתה של המפלגה", נמסר מהמפלגה.

עד היום לא ברור מספר ההומואים שנרצחו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה ולפני, אך רק בגרמניה עצמה נעצרו כ-100 אלף בין 1933 ל-1945 ועשרות אלפים נשלחו למחנות ריכוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully