וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנתקות? ישראל הציעה להוביל לעזה גז בצינור מאשקלון

4.12.2014 / 8:16

על פי גורמים מדיניים, מתקיימים מגעים מתקדמים בנוגע להצעה, שנועשה לסייע בפתרון מצוקת החשמל של תושבי עזה. אחד הגורמים הסביר כי יש למהלך משמעות אסטרטגית: "מחבר את עזה סופית לישראל"

תחנת הכוח המרכזית של עזה. עאדל חנא, AP
תחנת הכוח המרכזית של עזה/AP, עאדל חנא

אחרי שבמערכת הביטחון בישראל דחו את הצעת טורקיה להציב ספינה מול חופי עזה לאספקת חשמל לתושבי הרצועה, לוואלה! חדשות נודע כי גורמים מדיניים הציעו לרשות הפלסטינית לרכוש גז טבעי להפעלת תחנות הכוח ברצועת עזה. גורמים מדיניים הסבירו כי המהלך המוצע, שנועד לפתור את מצוקת החשמל שבה שרויים הפלסטינים, כולל פריסת צינור שיוביל את הגז מאשקלון לעזה.

על פי גורם מדיני, המגעים בנושא נמצאים בשלב מתקדם. לדבריו, אף שמדובר בהצעה שנועדה לפתור בעיות הומניטריות ושתהיה רווחית לישראל, יש בה גם סיכונים. "פריסת צינור מישראל לרצועה תכניס כסף רב, אבל היא גם מחברת את עזה סופית לישראל", הסביר הגורם. "עד היום הפעלת תחנות הכוח מתאפשרות בזכות הכנסת סולר ומזוט כל עוד יש לפלסטינים מימון. אין חיבור קבוע, וישראל יכולה לנתק את הקשר מתי שהיא רוצה. להחלטה אם לאפשר את מכירת הגז באמצעות צינור יש משמעות מדינית אסטרטגית".

עוד על שיקום רצועת עזה:
בעקבות ההצפות: האו"ם הכריז על מצב חירום בעזה
למרות הקלת הסגר: 10 משאיות ליצוא נתקעו בכרם שלום
ישראל תאפשר שיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי באירוע הוקרה למתפ"ש. דובר צה"ל
"קשיי החשמל היו עוד לפני 'צוק איתן'". מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי/דובר צה"ל

תושבי רצועת עזה סובלים ממצוקת חשמל קשה, ובממוצע זורם לבית פלסטיני חשמל למשך שמונה שעות, ולאחריהן שמונה שעות הפסקה. המצב החמיר בעקבות סגירת המנהרות על ידי הצבא המצרי, הפסקת יצוא הסחורות לגדה המערבית, קושי בתשלום משכורות לעשרות אלפי פקידים, בעיות במימון דלק וסולר, אבטלה גואה ומצוקת דיור בעקבות תקיפות חיל האוויר על בתי אזרחים ששימשו מתקני טרור במהלך מבצע "צוק איתן". עם זאת, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי, טען השבוע בדברים שנשא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי כי תושבי הרצועה התקשו להפעיל את תחנות הכוח עוד לפני המבצע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צינור להובלת גז בין איטליה ללוב. AP
המהלך כולל פריסת צינור שיוביל את הגז מאשקלון לעזה. צינור גז/AP

לאחרונה העבירה ממשלת טורקיה בקשה רשמית לישראל כדי שזו תאפשר לה להכניס לאזור חוף עזה ספינה רחבת ממדים המסוגלת לייצר חשמל בהיקף גדול עבור התושבים. על פי גורמי ביטחון, בתום בדיקת מומחים התברר כי אין ברצועת עזה תשתיות מספקות כדי לחבר בין אספקת החשמל מהספינה לאזורי המגורים השונים. בשל כך החליט מתאם הפעולות בשטחים לדחות את בקשת טורקיה.

בנוגע להצעה לרכישת הגז, ממשרד מתאם הפעולות בשטחים נמסר: "בימים אלה מבצע מתאם הפעולות בשטחים עבודת מטה לנוכח מצוקת החשמל בעזה לבחינת חלופות אפשריות, ובהן: תגבור חשמל, טורבינות ממונעות ואפשרויות חיבור לגז".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully