וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקני אישר חוק להגברת שיתוף הפעולה עם ישראל

שווי מאגר התחמושת האמריקנית הנמצא בישראל יגדל ב-200 מיליון דולר. "ישראל היא קרן אור באזור מאוד מאוד חשוך, עלינו לפעול כל הזמן כדי להבטיח שהסיוע לישראל יעמוד בקצב של האיומים ההולכים והגוברים"

גבעת הקפיטול, וושינגטון. AP
בית הנבחרים אישר פה אחד את הצעת החוק. בניין הקונגרס/AP

בית הנבחרים האמריקני הצביע הלילה (חמישי) פה אחד בעד הצעת חוק להגברת שיתוף הפעולה עם ישראל. החוק קובע כי ישראל היא "שותפה אסטרטגית עיקרית" של ארצות הברית ומגביר למעשה את שיתוף הפעולה בתחומים רבים וביניהם הביטחון, האנרגיה, הפיתוח והמחקר, העסקים, החקלאות, המים וההשכלה הגבוהה.

החוק צפוי להגדיל את שווי מאגר התחמושת האמריקנית הנמצא בישראל בכ-200 מיליון דולר, כך ששוויו הכולל יגיע לסכום של 1.8 מיליארד דולר. המאגר מיועד לשמש את ארצות הברית לשעות חירום, אך ישראל מורשית להשתמש בתחמושת המצויה בו במקרי חירום, כפי שעשתה במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

עוד ידיעות מהעולם:
קרי: "כל פעילות של איראן נגד דאעש – חיובית"
אחרי חודשיים בלבד: הממשלה בשוודיה התפרקה
חוק חדש בקוריאה הצפונית: אסור להיקרא בשמו של המנהיג קים

"החוק יישמר את היתרון הצבאי של ישראל מול אויביה"

"ישראל היא קרן אור באזור מאוד מאוד חשוך" אמר אליוט אנגל, חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית. לדבריו, אחת ממטרות החוק היא לסייע לישראל לשמר את היתרון הצבאי שיש לה מול אויביה. "עלינו לפעול כל הזמן כדי להבטיח שהסיוע האמריקני לישראל יעמוד בקצב של האיומים ההולכים והגוברים על המדינה מצד איראן וחמאס", ציין יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני, אד רויס.

אישור החוק בבית הנבחרים מגיע לאחר שהסנאט אישר אותו בספטמבר האחרון. מכאן צפוי החוק להגיע לשולחן הנשיא, ברק אובמה, כדי שיחתום עליו וייאשר אותו באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully