וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים בלבד: הממשלה בשוודיה התפרקה

3.12.2014 / 19:20

ראש הממשלה סטפן לופבן הודיע שלא יוכל להעביר את התקציב החדש, לנוכח התנגדותה של מפלגת הימין הקיצוני, שהגישה תקציב חלופי. הבחירות יתקיימו ב-22 במרץ. "המפה הפוליטית השתנתה לחלוטין"

ראש ממשלת שוודיה, סטפן לופבן, במסיבת עיתונאים שבה הוא מודיע על בחירות חדשות, 3 בדצמבר 2014. רויטרס
ראש ממשלת שוודיה סטפן לופבן, היום/רויטרס

ממשלת שוודיה נפלה אחר הצהריים (רביעי) אחרי שראש הממשלה, סטפן לופבן, הודיע שלא יוכל להעביר את התקציב לשנה 2015. ממשלת המיעוט של לופבן, בראשות המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, כיהנה כחודשיים וחצי בלבד. הבחירות החדשות יתקיימו ב-22 במרץ 2015 וזאת הפעם הראשונה ב-50 השנים האחרונות שמתקיימות בחירות בזק.

לופבן קרא לחברי הריקסדאג, הפרלמנט היושב בשטוקהולם, לאשר תקציב הכולל הוצאות גדולות בסעיפי הרווחה ולהגדיל את מספר המשרות במגזר הציבורי. הוא נתקל בהתנגדות חריפה מצד "הדמוקרטים השוודים", מפלגת הימין הקיצוני, שהודיעה כי תתמוך בהצעת לתקציב חלופי, שהגישה מפלגת הימין. "המפה הפוליטית השתנתה לחלוטין", אמר לופבן במסיבת עיתונאים. "הבחירות יאפשרו לבוחרים להגיע להחלטה בנוף הפוליטי החדש שנוצר".

עוד ידיעות מהעולם
חוק חדש בקוריאה הצפונית: אסור להיקרא בשמו של המנהיג קים
האו"ם גינה את ישראל: "המדינה היחידה במזרח התיכון המחזיקה בנשק גרעיני"
ירדן דורשת: החלטת האו"ם על סיום הכיבוש - עוד החודש

לופבן האשים את ארבע מפלגות הימין-מרכז מהקואליציה הקודמת שאפשרו ל"דמוקרטים השוודים" זכות וטו בפרלמנט. מפלגת הימין הקיצוני הייתה היחידה שזכתה להישגים בבחירות האחרונות, כשהכפילה את כוחה והפכה למפלגה השלישית בגודלה. היא דורשת לנקוט מדיניות הגירה קשוחה יותר, כפי שנוקטת דנמרק השכנה.

ממשלתו הקצרה של לופבן הייתה החברה הראשונה באיחוד האירופי שמכירה במדינה פלסטינית. בעקבות ההחלטה, הוחזר שגריר ישראל משטוקהולם להתייעצויות. כמו כן, מדינות נוספות הלכו בעקבות שוודיה, האחרונה שבהן היא צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully