וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בזכרון יעקב: נסגרו שערי בית ספר חרדי שהפלה מזרחים

3.12.2014 / 12:40

לאחר שהנהלת תלמוד התורה "זכרון גבריאל" מנעה משני אחים בני 5 ו-6 ללמוד במוסד, כי לא הייתה מרוצה מ"אורח החיים החרדי שלהם" סגרה המועצה את שערי הכניסה למקום. במקביל, משרד החינוך החל לפעול להוצאת צו סגירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זרקו לעברנו אבנים". תלמוד התורה "זכרון גבריאל" בזכרון יעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאבק נגד אפליה בזכרון יעקב: פקחי המועצה המקומית סגרו הבוקר (רביעי) את שערי תלמוד תורה "זכרון גבריאל" ומאבטחים מנעו מילדים והוריהם להיכנס לשטח המוסד. זאת, על רקע מאבק מתמשך עם ההנהלה, אשר מונעת בדרכים שונות משני ילדים בני עדות המזרח ללמוד עם שאר התלמידים, שרובם ממוצא אשכנזי. ממשרד החינוך נמסר עוד כי "לאור התנהלות המוסד ולאחר שהוא הוזהר על ידנו כמה פעמים, המשרד החל לפעול מאז אתמול להוצאת צו סגירה למוסד".

המאבק החל ערב פתיחת שנת הלימודים, אז שני אחים בני חמש ושש ביקשו להתקבל לכיתה א' ולגן במוסד – ונדחו. הוריהם עתרו למשרד החינוך בטענה כי בהחלטת בית הספר היו מעורבים שיקולים גזעניים. במשרד ערכו שימוע למנהל המוסד שטען כי החלטתו נבעה כתוצאה מפערים בין אורח החיים החרדי של המשפחה הספציפית לבין שאר חברי הקהילה, שילדיהם לומדים במקום. אחת מהטענות שהעלה המנהל כדי להצדיק את החלטתו היה כי האב מחזיק ברשותו מכשיר טלפון חכם, אשר נאסר לשימוש על ידי מנהיגי הציבור החרדי.

עוד בוואלה! חדשות:
סקר וואלה! חדשות: גוש הימין מתחזק משמעותית, לפיד קורס
משפט דורסי לי זיתוני: היום תינתן הכרעת הדין
משטרת פריז בודקת אם אונס ושוד בוצעו ממניע אנטישמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדים לא הורשו להיכנס לשטח המוסד. זכרון יעקב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף טענות ההנהלה, קבע משרד החינוך כי מדובר באפליה על רקע עדתי, וכפה על המוסד החרדי לקבל את הילדים. אלא שאז, כך לטענת המשפחה, החל מסע התנכלויות והשמצות נגד המשפחה והילדים. "זרקו לעברנו אבנים, קיימו הפגנות מחוץ לבית המשפחה, תקעו בשופרות, השפילו וביזו אותנו", סיפר איציק מלכה, קרוב משפחתם של האחים. לדבריו, "חלק מהמשפחה עזבה את זכרון יעקב רק כי לא הייתה מסוגלת יותר לשאת את הביזיון וההשפלה". המאבק שבר שיאים כשהילדים הגיעו אתמול לכיתות ריקות, משום ששאר ההורים החרימו את הלימודים וקיימו אותם במקום חלופי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"פופוליזם של בחירות"

ראש המועצה המקומית, אלי אבוטבול, הסביר הבוקר כי ההחלטה לסגור את בית הספר התקבלה "בידיעת משרד החינוך". לדבריו, הסיבה היא כדי "שאלו שמונעים מילדים לקבל חינוך ופוגעים בנפש שלהם ובדימוי העצמי שלהם אף הם לא ילמדו. סגרנו שערי בית הספר בשרשראות ופקחים ואנשי שמירה מנעו כניסת ילדים, הורים ומורים למתחם. זהו מאבק על דמות המושבה ומאבק ערכי יהודי חשוב מעין כמותו שאני לא מתכוון להיכשל בו".

עו"ד אורי קידר, המייצג את בית הספר, אמר בתגובה כי קיים סכסוך בין הורי התלמידים לבין הורי הילדים, ועם זאת "מאז החלטת משרד החינוך, המוסד עושה כל שביכולתו כדי להכיל את הילדים במוסד. החלטת שר החינוך לסגור את בית הספר בבוקרו של יום לימודים ולהותיר יותר מ-200 ילדים רכים בשנים ברחובות, ללא כל פתרון היא מחדל בטיחותי ממדרגה ראשונה ופשיטת רגל פדגוגית וכל כולה נועדה לצורכי פופוליזם של בחירות ביומו האחרון בתפקיד. גם משרד החינוך קבע באופן מפורש שאין ידיים ורגליים לטענה על גזענות ויותר ממחצית בית הספר הם ממוצא מזרחי. קיימים פערים גדולים בין אורח החיים של המשפחה הספציפית לבין הקהילה החרדית בזכרון יעקב".

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully