וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת "הבית היהודי" פוצצה: חשש לפיצול הסיעה

1.12.2014 / 16:49

ישיבת הסיעה פוצצה לאחר האשמות קשות בין בנט לשר הבינוי בנוגע לרשימת המועמדים לבחירות הבאות. אריאל: "בנט מוכר את ערכי ציבור המתנחלים כדי לקושש קולות מיש עתיד"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מעדיף לפצל את הציונות הדתית כדי לקושש קולות מלפיד". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

ישיבת סיעת הבית היהודי פוצצה היום (שני) בשל עימות שפרץ בין היו"ר נפתלי בנט לשר השיכון אורי אריאל. זאת, על רקע מחלוקת בין השניים באשר לאופן הרכבת הרשימה לכנסת הבאה.

סיעת הבית היהודי מורכבת משתי מפלגות שונות: המפד"ל החדשה בראשות בנט, המונה שמונה חברי כנסת, והאיחוד הלאומי בראשות אריאל, המונה ארבעה חברי כנסת. בנט דורש כי כדי למזג את שתי הרשימות, יתמודדו כל החברים בפריימריז, ואילו אריאל דורש לשריין את חברי תקומה ברשימת המפלגה. בין השניים התפתח עימות בישיבת הסיעה, כאשר בנט אמר לאריאל: "אם אתם רוצים הקפאה (הבנייה בשטחים - ע"נ), תלכו לפיצול של המפלגה". אריאל דרש בתגובה שהסיעה תפר את המשמעת הקואליציונית סביב הצעות חוק ממשלתיות במחאה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בשלב זה, כך לפי אדם שנכח בישיבה, אמר בנט לאריאל: "בגללך לא יהיה שר ביטחון מהבית היהודי וההקפאה בבנייה בשטחים תימשך". לאחר מכן פוצצה הישיבה ולא חודשה.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
נתניהו תוקף את לפיד ולבני: "להפסיק את החתרנות"
פיוס מלא ספקות: סימני השאלה לקראת פגישת נתניהו-לפיד
קואליציה במשבר: בליכוד נערכים להקמת מטה בחירות

מוקדם יותר אמרו התכנסו חברי תקומה לכינוס חירום. בבית היהודי הגיבו על כך ותקפו את השני ברשימת המפלגה במילים קשות. "אורי אריאל סחטן ומתפצל סדרתי, וצורת האיומים הזאת לא מקובלת עלינו. השר בנט לא יכנע לאיומי פיצול בנוסח 'תשריינו שישה או שנתפצל. מי שמוכן להעמיד את עצמו לבחירה דמוקרטית של הציבור מוזמן לעשות כן, זוהי אחדות אמתית", אמרו.

בתגובה לכך השיבו בתקומה: "בנט מפחד לדון בדמותה וערכיה של המפלגה. הוא מעדיף לפצל את הציונות הדתית ולמכור את ערכיה וציבור המתנחלים רק כדי לקושש כמה קולות נוספים של מצביעי יאיר לפיד".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully