וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תוקף את לפיד ולבני: "להפסיק את החתרנות"

1.12.2014 / 15:30

שעות לפני הפגישה המכרעת עם עמיתיו לקואליציה האשים נתניהו שרים ש"משתלחים בממשלה": "אם לא ייפסקו ההתקפות, נלך לבוחר". קודם לכן ניסה לפיד דווקא לצנן את האווירה: "עדיין אפשר לתקן"

מערכת וואלה!

בצל המשבר הפוליטי וכשברקע המחלוקת החריפות בממשלה, התכנסו בשעות הצהריים (שני) סיעות הקואליציה לישיבות שבועיות. אף שבמהלך היום נשמעו קולות שביקשו לצנן את האווירה, המשיך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתקוף את עמיתיו לקואליציה, ברומזו על השרים יאיר לפיד וציפי לבני.

"יש שרים שמשתלחים בממשלה", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. "אני דורש מהשרים האלה להפסיק את החתרנות ואת ההתקפות, ולעמוד מאחורי המדיניות הנכונה להובלת המדינה. אם יסכימו נוכל להמשיך יחד, אם יסרבו, נסיק את המסקנות ונלך אל הבוחר. ממשלה אינה יכולה לתפקד כששרים בתוכה פועלים כל הזמן נגדה. על זה לא נוכל להתפשר".

משבר בקואליציה - עוד כותרות:
גורמים בליכוד: "ההזדמנות האחרונה, שלפיד יירד מהעץ"
פיוס מלא ספקות: סימני השאלה לקראת פגישת נתניהו-לפיד
יורים ומדליפים: המשבר שדרדר את הממשלה לשפל חסר תקדים

רה"מ בנימין נתניהו – 18 בנובמבר 2014. GettyImages
"ממשלה אינה יכולה לתפקד כששרים בתוכה פועלים כל הזמן נגדה". נתניהו/GettyImages

יו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, התייחס מוקדם יותר לפגישה שמתוכננת להערב עם ראש הממשלה ואמר כי בכוונתו לומר לו שהמטרה היא להמשיך לעבוד ביחד. "בחירות ישתקו את המשק ויעכבו תהליכים שהתחלנו לטובת הציבור. עדיין אפשר לתקן", הצהיר. בתגובה לביקורת שלפיה משרד האוצר אינו נותן יד להגדלת תקציב הביטחון אמר: "אנחנו לא חוסכים אפילו אגורה אחת בכל מה שקשור בהגנה על הלוחמים שהגנו עלינו". עוד הוסיף, כי הממשלה אישרה את התקציב ואת חוק "מע"מ 0%" וטען כי נתניהו לא רק הצביע בעד, אלא גם התחייב לסייע לקדם את שניהם. "אני לא מעלה בדעתי ששיקולים פוליטיים ישנו את דעתו. הציבור מצפה מאיתנו לנהוג באחריות ובממלכתיות", אמר.

בצהריים התכנסה בכנסת סיעת התנועה בראשות שרת המשפטים, ציפי לבני. "ממשלת ישראל הגיעה לצומת דרכים. או לעצור את ההקצנה, להילחם יחד נגד האלימות הגזענות ולהפסיק עם הצעות החוק הקיצוניות - או ללכת לבוחר ולתת לו לבחור בין שתי השקפות עולם", אמרה בביקורת מרומזת על ראש הממשלה נתניהו ועמיתה מימין נפתלי בנט. "הדרך שלנו בתנועה ברורה: שמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית כפי שנקבע במגילת העצמאות, ובמידת הצורך נחזור לבוחר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לפיד תוקף את נתניהו והליכוד: "מוכרים את המדינה בשביל פריימריז". עומר מירון
"לא חוסכים אגורה בביטחון". לפיד/עומר מירון

לדברי לבני, "מה שלא בסדר זה גם לא ללכת לבחירות וגם להמשיך עם ההתלהמות והרכיבה על גל הגזענות. צריך לעצור את הקיצונים שמיוצגים גם בכנסת וגם בממשלה. מול ההקצנה יש צורך בממשלה אחראית, ציונית, ולא קיצונית".

יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה, יצחק הרצוג, ניצל את החיכוכים בממשלה כדי לקרוא לבחירות. "הקמפיין שלנו חוזר ואומר שאנחנו תקועים עם ביבי. גם שר האוצר אימץ את זה, אבל רק הבין את זה מאוחר מדי", אמר. "אנחנו קוראים לביבי ללכת להכרעת העם, אנחנו לא חוששים מהכרעת העם. אני קורא לך, פעם אחת תעשה ואל תאיים, לא רק תעשה ולא תפנה, תעשה ולא תאיים. לך לבחירות. הממשלה הזו איבדה את אמון העם, אתה איבדת את אמון העם".

"אפשר לפתור את המשבר בשעתיים"

בשעות הערב, פרט לפגישה עם לפיד, ייפגש נתניהו גם עם לבני, במה שהוגדר על ידי גורמים בליכוד כ"הזדמנות האחרונה למנוע בחירות". לדברי גורמים בליכוד, "הפגישות הערב יכריעו. ראש הממשלה מוכן להתפשר על חלק מהדברים, אך השאלה היא אם גם ללפיד יש את הנכונות הזאת. אם הוא באמת חושב שבחירות מיותרות, שיירד לפחות מחלק מהעצים שטיפס עליהם".

הפגישות, שמגיעות לאחר שבועות ארוכים של נתק בין הצדדים, נועדו לגבש הסכמים שיאפשרו את המשך עבודת הקואליציה. בליכוד וביש עתיד נשמעו אמש מפויסים יחסית לשורת ההתבטאויות התוקפניות שנשמעו מצד שתי הסיעות בשבועות האחרונים. עם זאת, נראה כי הצדדים מתייחסים בספקנות לסיכויים שהפגישה תפתור את המשבר שנמשך זה יותר מחודש.

אתמול הבהירו גורמים ביש עתיד כי "אפשר לפתור את המשבר בשעתיים". עם זאת, הבהירו בסיעתו של לפיד כי לא יסכימו להתפשר על תכנית מע"מ אפס לדירה ראשונה, שנתניהו מסתייג ממנה עמוקות. "נתניהו הרים את ידו בעד התכנית בקריאה ראשונה. אם ינסו למסמס את החוק - המחיר של זה ברור", אמרו.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

עוד במהדורה:

פיגוע דקירה בגוש עציון: פלסטינית בת 20 דקרה בשעות הבוקר אזרח ישראלי בצומת גוש עציון. חיילים מחטיבת כפיר שהיו במקום זיהו את המתרחש, ירו לעבר המחבלת, וניטרלו אותה. כוחות צבא פתחו בסקירות במטרה לאתר שלושה בני אדם שככל הנראה הסיעו את המחבלת למקום הפיגוע. האדם שנדקר, ג'וש לוריך, נפצע באורח קל בכתפו והוא טופל בשטח על ידי אנשי מגן דוד אדום. החשודה הועברה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם.

פרשת יונתן היילו: בדיון בבית המשפט העליון בערעורו שהתקיים היום השופטים לא התרשמו מהטענות שהוצגו בפניהם ואמרו כי המקרה לא נכנס תחת הגדרת הגנה עצמית, שכן הקורבן כבר שכב על הקרקע כאשר נרצח. למרות חוסר המוכנות לזכות את היילו, שהורשע ברצח על כל שהרג את האדם שאנס אותו, השופטים רמזו על נכונותם לשקול הפחתה בעונשו. השופטים גם מתחו ביקורת על קמפיין התמיכה בהיילו ועל האופי התקשורתי של משפטו.

פטריוט, מסורתי, מנשק מזוזות - אבל לבן שלו קורא יאן: איך קרה שאייל גולן, הזמר ששר בעברית על אמונה ותפילה, שברגעים קשים אמר ש"רק אלוהים יכול לשפוט אותו", שהכין כיפות בברית עם השם של בנו ושנערץ על ידי קהל שומר מסורת ואוהב ישראל - קורא לבן שלו בשם לועזי מובהק? הילה קובו מריחה כאן זיוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully