וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופינג עם רצח בעיניים: שיא במכירת הרובים בארה"ב

בהלת ההנחות ב"יום שישי השחור" יצרה זינוק אדיר במכירות כלי הנשק, והאף-בי-איי נאלץ לבצע 3 בדיקות רקע מדי שנייה. חלק מהרובים נרכשים כמתנות, שימתינו לילדים מתחת לאשוח

מכירת כלי נשק בחנות בבריגדטון, מיזורי – נובמבר 2014. רויטרס
אדם בוחן אקדח בחנות בסנט לואיס בחודש שעבר/רויטרס

בולמוס הקניות של "יום שישי השחור" בארצות הברית העביד בפרך לא רק את הזבנים ברשתות המרכולים הגדולות - אלא גם את סוכני האף-בי-איי. הסוכנים הפדרליים התמודדו השנה עם שיא חדש של בדיקות רקע, שנבע בשל זינוק ברכישות כלי הנשק במהלך יום ההנחות המסורתי המגיע מיד אחרי חג ההודיה. זה היה המספר הגבוה ביותר של בדיקות אי פעם ב"יום שישי השחור", והמספר השני בהיסטוריה בכלל.

דובר האף-בי-איי, סטיבן פישר, אמר כי במהלך יום שישי לבדו, בוצעו 175 אלף בדיקות רקע, ממוצע של שלוש בדיקות בשנייה. עדיין אין נתונים לגבי כמות כלי הנשק שכל אדם קנה, שעשויה להסתכם במספר גבוה בהרבה.

כ-600 סוכני אף-בי-איי עמלו כדי לבצע את הבדיקות, שהודקו בשל שורה של מקרי טבח המוניים שבוצעו בשנים האחרונות בארה"ב. עובדי המחלקה הממונה על הבדיקות המשיכו לעבוד לאורך כל השבוע, כדי להשלים את העבודה. אם האף-בי-איי לא משלים את הבדיקה תוך שלושה ימי עסקים, הרוכש יכול לאסוף את כלי הנשק מהחנות גם אם הבדיקה לא בוצעה.

פרשנות || זו הסיבה היחידה שהאקדחים באמריקה ממשיכים לירות

מבצעים בחנויות נשק לרגל "יום שישי השחור"

בממוצע, 500 בדיקות רקע נכשלות מדי יום, רובן בשל מילוי לא נכון של הטפסים. בין היתר, החוק האמריקני אוסר מכירת נשק לבעלי עבר פלילי, מבוקשים, עברייני סמים, מהגרים, גברים מכים או אנשים שאושפזו בבתי חולים פסיכיאטרים.

מכירות הנשק בארה"ב זינקו אחרי הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בקונטיקט ב-2012. חובבי הנשק חששו שהממשל יעביר חוקים חדשים שימנעו מהם להצטייד בכלי-ירייה ובתחמושת, אך הבית הלבן לא הצליח לעגן זאת בחקיקה.

כלי נשק בארה"ב נרכשים לא רק לשימוש פרטי, אלא גם כמתנות פופולריות. מדי חג מולד, מתפרסמות ברשתות החברתיות תמונות רבות של חוגגים, בהם נערים וילדים, שקיבלו אקדחים ורובים כמתנה. בתמונה למטה ניתן לראות נערה אוחזת ב-AR-15, הרובה ששימש את אדם לנזה לרצוח 27 בני אדם בקונטיקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

#Stepmom #AR15 #loveher #ChristmasMorning

A photo posted by ElizabethJean (@lizalieber) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully