וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קניות: הפגנות זעם ב"יום שישי השחור" בארה"ב

בצל בהלת הקניות המסורתית, פרצו מחאות בכמה ערים. בסנט לואיס, למשל, שם נורה הנער השחור מייקל בראון, דרשו המפגינים לוותר על הקניות לאות סולידריות. עם זאת, המכירות לא נפגעו - ואף צפויות להיות גבוהות מהרגיל

יום שישי השחור 2014. רויטרס
קונים ברכבת התחתית של מנהטן, אתמול/רויטרס

מיליוני בני אדם התעוררו אתמול (שישי) בארצות הברית לבעיטת הפתיחה המסורתית של עונת הקניות – יום "שישי השחור". בהלת הקניות הגדולה ביותר שפוקדת את המדינה מדי שנה, הפכה לפסטיבל בן יומיים שבמהלכו פותחות החנויות את שעריהן מיד לאחר חג ההודיה. ויש לכך סיבה טובה: עונת הקניות שמתרחשת בין חג ההודיה לחג המולד עשויה לספק כ-20% מההכנסות השנתיות של החנויות.

גם באנגליה: ריב על פריט הלבשה תחתונה ב"יום שישי השחור"

פדרציית הקמעונאים הלאומית חוזה שהשנה המכירות יגדלו ב-4.1% ויגיעו ל-616 מיליארד דולר. מדובר בעלייה הגדולה ביותר במכירות מאז 2011. כמו כן, הצפי הוא ש-25.6 מיליון בני אדם יפקדו את החנויות, אמנם מספרים מעט נמוכים מנתוני השנה שעברה. המספרים הרשמיים עוד לא פורסמו, אבל ניתן היה לראות קהלים גדולים ברחבי המדינה מסתערים על רשתות הענק.

עוד בוואלה! חדשות:
השבוע השחור של התקשורת הלבנה
ניגריה: 120 נהרגו בפיגוע משולב במסגד בצפון המדינה
מקסיקו: 11 גופות נמצאו במדינה שבה נרצחו 43 הסטודנטים

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יום שישי השחור בניו יורק 2014. AP
20% מההכנסה השנתית של הרשתות. תור לילי מול חנות של רשת טארגט/AP

בנאפרוויל, פרבר של שיקגו, מגרש החניה של סניף "וולמארט" המקומי הוכרז מלא עד אפס מקום כבר בשעה שש בערב - 30 דקות לפני שהחלו המבצעים. באותה שעה בחוף המזרחי עמדו יותר מ-15 אלף בני אדם מחוץ לסניף הדגל של "מייסי'ז" במנהטן.

ונדי איסכרה פצחה בריקוד של אושר לאחר שעזבה את סניף "וולמארט" בנאפרוויל עם בעלה. הם בדיוק השחילו לשק הקניות אייפד מיני ב-199 דולרים שיצא במהדורה מוגבלת, יחד עם קונסולת משחקים של דיסני שרכשו עבור בתם בת השש. לטענתם, הם חסכו קרוב למאה דולר ברכישת שני המכשירים.

"וול-מארט, וול-מארט, את לא יכולה להתחבא!"

אך בכמה ערים בארצות הברית הפך פסטיבל הצרכן האמריקני, ליום של מחאות. כך, למשל, נסגר אחד הקניונים הגדולים של סנט לואיס למשך יותר משעה, לאחר שמפגינים צעדו לתוך אחת החנויות ונשכבו על הרצפה במחאה על החלטת חבר המושבעים השבוע לזכות את השוטר דארן וילסון מהרג הנער השחור מייקל בראון בפרגוסון לפני שלושה חודשים. יותר מ-100 מפגינים נכנסו לקניון העמוס וצעקו "חיים שחורים חשובים", ו"עצרו, אל תירו", תוך שהם מפצירים בקונים לוותר על הקניות שלהם כהפגנת סולידריות. מחאות דוחות התקיימו גם באוקלנד שבקליפורניה.

צפו: מחאה בסניף של "וולמארט" בפרגוסון

בוושינגטון הבירה, שקרוב לחמישית מתושביה חיים מתחת לקו העוני, התאספו כמה בני אדם מחוץ לסניף של "וולמארט" ודרשו העלאה בשכר. "וול-מארט, וול-מארט, את לא יכולה להתחבא. אנחנו יכולים לראות את הצד תאב הבצע שלך", הם צעקו, מקווים להוציא את החשק ללקוחות שיצאו מהחנות בתחושת ניצחון לאחר שחסכו 150 דולר ברכישת מכשיר שהם בכלל לא התכוונו לקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully