וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת הרמטכ"ל איזנקוט: לא ההליך שיעלון רצה

29.11.2014 / 0:09

על אף ששר הביטחון עבד על פי הספר בבחירת הרמטכ"ל ה-21, ראש הממשלה נתניהו הפריע למינוי ועיכב אותו. פרט לפגיעה בתדמיתו של איזנקוט, ייווצר עליו עומס רב בשל לוח זמנים צפוף

צלם: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

המטה הכללי של צה"ל נמצא במתח כבר כמה חודשים, שבמהלכם כולם רצו לדעת מי יהיה הרמטכ"ל ה-21. בכירי המטכ"ל היו משוכנעים בתקופה האחרונה כי שר הביטחון משה יעלון מעוניין באלוף גדי איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל, כפי שאכן קרה אמש (שישי) בסוף. עם זאת, גורם אחד הפריע למינוי ועיכב אותו - ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אתמול בבוקר נפגשו נתניהו ואיזנקוט בפעם השלישית. מאוחר יותר, שוחח יעלון עם איזנקוט בטלפון, כך לפחות על פי מקורבי סגן הרמטכ"ל. מסיבה לא ברורה לא נמסרה הודעה רשמית על בחירתו של איזנקוט ומועד הפרסום נדחה באופן תמוה למוצאי שבת. למרות זאת, ההחלטה דלפה ומכאן הכול כבר ידוע - שוב תהליך בחירה עקום של רמטכ"ל.

יעלון, מצדו, ביצע תהליך מסודר ושקוף לבחירת הרמטכ"ל ה-21. הוא עשה את הכול לפי הספר - נפגש עם שלושת האלופים המועמדים - איזנקוט, יאיר גולן ויאיר נווה - התייעץ עם רמטכ"לים ושרי ביטחון לשעבר, קרא בתקשורת לכל מי שמעוניין להסתייג מהמועמדים להצהיר על כך ולעדכן את הגורמים הרלוונטיים, ולא לחכות לרגע האחרון. לאחר מכן, העביר כל שבב מידע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שלא מצא שום מניע לפסול את מועמדותם.

עוד על בחירת הרמטכ"ל
מהצפון ועד איו"ש: כך נסללה דרכו של איזנקוט לרמטכ"לות
במשפחתו של איזנקוט בירכו: "בטוחים שיהיה רמטכ"ל טוב"
בחירת הרמטכ"ל: נתניהו לא מוכן להיות חותמת גומי

האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
יצטרך לבחור סגן רמטכ"ל באופן מידי. אלוף גדי איזנקוט/דובר צה"ל

על אף שהפור בבחירת הרמטכ"ל נפל לפני יותר משבועיים, החליט ראש הממשלה להאריך את התהליך כדי לגלות מעורבות בניגוד לתהליך קודמים. אין פסול ברצון להתעמק בנושא, אך גרירת הרגליים המופרזת במקרה זה פגעה בתדמית של איזנקוט. אפילו אם נתניהו רצה לעשות שרירים ולהרוויח נקודות כמנהיג, הוא עדיין גרם נזק ויצר את הרושם שאיננו מעוניין באיזנקוט. חרושת השמועות שיחקה לרעתו של הרמטכ"ל ה-21 ויתרה מכך, חשוב לציין כי התהליך עדיין לא הסתיים – סגן הרמטכ"ל עדיין צריך לקבל את אישור ועדת טירקל ולאחר מכן את אישור הממשלה.

מלבד הנזק התדמיתי, גם תהליך החפיפה של איזנקוט וההכנות לקראת כניסתו לתפקיד נפגעו בשל לוח זמנים צפוף. כמו כן, יש למנות באופן מידי סגן רמטכ"ל חדש, במקומו של איזנקוט. המועמדים המובילים הם מפקד פיקוד צפון היוצא אלוף גולן, שהתמודד גם על הרמטכ"לות, ומפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, שנחשב למקורב של הרמטכ"ל הנכנס. הסגן שייבחר יידרש לעבור חפיפה ממושכת סביב נושאים מגוונים, בדגש על תקציב צה"ל.

התוצאה מהעיכוב בהליך הבחירה היא עומס רב על איזנקוט, שיידרש לדחות או לקצר את יציאתו לחופש כדי לבצע חפיפה לסגנו. לאחר מכן, יצטרך איזנקוט לקצץ פעם נוספת בחופשתו, לפני כניסתו לתפקיד. זאת כדי למנות צוותי חשיבה על מנת להיערך לאיומים ולאתגרים שימעדו בפניו, ולבצע חפיפה בעצמו עם גנץ. לא על התהליך הזה חלם יעלון, כשהצהיר על תהליך מסוג אחר לבחירת רמטכ"ל.

(עדכון ראשון 23:09)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבריו של איזנקוט מאילת, עיר הולדתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully