וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת הרמטכ"ל: נתניהו לא מוכן להיות חותמת גומי

25.11.2014 / 9:39

נראה כי נתניהו שואף להראות שהוא לא כנוע לתכתיבי יעלון וגנץ - אלא מנהיג שבוחר ומחליט בעצמו. אולם ההתמהמהות שלו בבחירת מחליפו של הרמטכ"ל, גררה צרור שמועות בצמרת צה"ל

ישיבת ממשלה בקריה בתל אביב, אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יעלון הכין את הקרקע להכרזה על הרמטכ"ל, אך נתניהו עדיין מתעכב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצר לכאורה תהליך מסודר לבחירת מחליפו של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, אך התארכות תהליך הבחירה מבין המועמדים, הביאה עמה צרור שמועות וספקולציות בצמרת צה"ל. בכירים במערכת הביטחון אמנם טוענים כי סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי איזנקוט, הוא המועמד המוביל על פני שני המועמדים האחרים, סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף יאיר נווה ומפקד פיקוד הצפון לשעבר, אלוף יאיר גולן, אך בכירים אחרים גורסים כי דעתו של נתניהו לא נחה מהביקורת על איזנקוט – גם לאחר שמועמדותו אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. לדבריהם, לא ניתן להסביר באופן אחר את העובדה שנתניהו טרם הכריז על הרמטכ"ל הנכנס.

שר הביטחון משה יעלון התייחס לא פעם בחודשים האחרונים למועד ההודעה על מחליפו של גנץ. לדבריו, זמן סביר להכרזה הוא שלושה חודשים לפני שגנץ יסיים את תפקידו – בחודש פברואר 2015. כך, נוצרה אווירה בשבועות האחרונים כי בתוך ימים אחרים תכריז לשכת השר על המחליף.

מינוי הרמטכ"ל I ידיעות נוספות
גולנצ'יק בנשמה: המועמד מספר 1 - פרשנות
כך משפיעה פרשת הרפז על בחירת מחליפו של גנץ

בני גנץ והאלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
כבר לא המועמד המבטיח? אייזנקוט וגנץ/דובר צה"ל

תחילה טענו גורמי ביטחון כי ההכרזה נדחתה בעקבות רצף של אירועים ביטחוניים ומדיניים, כמו הפיגועים שאירעו בשבועות האחרונים וכמו פגישתו של נתניהו עם מלך ירדן, עבדאללה השני, כחלק מהניסיון להרגיע את הרוחות סביב סוגיית הר הבית. לאחר מכן, גורמים במטה הכללי הרימו גבה כשנתניהו דרש לשוחח שוב עם שלושת האלופים המועמדים להחליף את גנץ. גורמים ביטחוניים התייחסו לכך בסוף השבוע האחרון, ואמרו כי טבעי שראש הממשלה יתעקש על תהליך קפדני ויעמוד על הפרטים הקטנים. זאת לאחר שהוטחה בו ביקורת חריפה בנוגע למינויים של מועמדים אחרים לתפקידים בכירים, אשר כשלו בהם.

לפי ההערכות, כבר בתחילת השבוע הזה היה אמור נתניהו להיפגש עם יעלון ולקבל את ההחלטה, אך הפגישה טרם התקיימה. לכן, יש מי שחושב במערכת הביטחון שנתניהו שוקל את מועמדותו של אלוף אחר לתפקיד. מאידך, גורמים ביטחוניים אחרים טוענים כי נתניהו מעוניין להראות כי הוא אינו רק חותמת גומי בתהליך, וכי בניגוד לרושם שנוצר במבצע "צוק איתן" – הוא לא מופעל על פי הכתבותיהם של גנץ ויעלון, אלא מנהיג בפני עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
גורמי ביטחון טענו כי ההכרזה נדחית בשל האירועים האחרונים. נתניהו ומלך ירדן, לפני כשבועיים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אין ספק כי אלו ימים קשים עבור נתניהו, שבהם הוא נדרש להתאושש מהמאבקים הפוליטיים שגוזלים ממנו קולות בסקרים. ראוי שלא יעשה זאת על חשבון צבא ההגנה לישראל, ועל חשבון הזמן שנחוץ למועמד הנבחר עבור הכנות לקראת כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל, כמו גם מינוי סגן רמטכ"ל, במידה שאיזנקוט ייבחר לתפקיד.

לפני כשש שנים חגג גנץ את מסיבת בת המצווה של בתו נוגה, יחד עם צמרת המטה הכללי, כשברקע בחירתו לתפקיד סגן הרמטכ"ל. ביום חמישי הקרוב יחגוג בנו, ניר, את מסיבת בר המצווה, אליה יוזמנו גם הפעם בכירי המטה – מועד טוב לחגוג בו גם את סיום תפקידו כרמטכ"ל המכהן, וגם את תחילת הקדנציה של החייל שייכנס לתפקיד מספר אחת בצה"ל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully