וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: מנהיגת האופוזיציה מואשמת בניסיון לרצוח את הנשיא

28.11.2014 / 4:23

מריה קורינה מצ'אדו תעמוד בפני שימוע בשבוע הבא, בשל הטענות שלפיהן תכננה להתנקש בנשיא הסוציאליסטי מדורו. "ניסיונות להשתיק את הביקורת", אמרה מצ'אדו, שהבהירה כי לא תברח מהמדינה. "לא בוצע שום פשע"

מריה קורינה מצ'אדו, אחת ממנהיגות האופוזיציה בוונצואלה, במסיבת עיתונאים בעקבות האשמתה בניסיון לרצוח את הנשיא, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
"אהיה שם עבור הילדים שלי ועבור ילדיכם". מריה קורינה מצ'אדו, אתמול/רויטרס

מריה קורינה מצ'אדו, אחת ממנהיגת האופוזיציה בוונצואלה, תואשם בשבוע הבא בקשירת קשר לרצח הנשיא ניקולס מדורו. עם זאת, מצ'אדו נשבעה אתמול (חמישי) להיאבק בהאשמות שאותן כינתה "ניסיונות להשתיק את הביקורות על הממשלה הסוציאליסטית".

מצ'אדו, בת 47 ומחוקקת לשעבר, ידועה בביקורת הנוקבת כלפי הממשלה. היא הבהירה כי אין לה כוונות לעזוב את המדינה וכי היא תהיה נוכחת בשימוע שיתקיים ביום רביעי. "אהיה שם עבור הילדים שלי ועבור ילדיכם", הצהירה מצ'אדו במהלך מסיבת עיתונאים שבמהלכה הריעו לה תומכיה. כשנשאלה אם היא חושבת שהיא תיעצר בקרוב, ענתה: "זה ברור שלא בוצע שום פשע. כיצד הם יכולים לעצור אותי?".

מפלגת השלטון נוטה להאשים פעמים רבות את מתנגדי השלטון במגוון עלילות, מבלי לספק ראיות מוצקות לכך. בחודש פברואר האחרון נכלא לאופולדו לופז, מנהיג אופוזיציה נוסף, והוא מואשם בארגון ההפגנות האלימות נגד שלטונו של מדורו, שבמהלכן נהרגו עשרות בני אדם.

הנשיא הקודם הוגו צ'אבז טען באופן תדיר כי נרקמות מזימות להדיח אותו מהשלטון, אך לרוב, לא התבצעו בפועל אף עצרים או העמדות לדין. עם זאת, מתנגדי השלטון הצליחו להדיח אותו לזמן קצר בניסיון הפיכה ב-2002, שכשל בסופו של דבר. מתנגדיה של מצ'אדו טוענים כי היא תמכה בממשלה קצרת הימים שפעלה באותם ימים וצ'אבז אף כינה אותה "ילדה בורגנית קטנה", בשל המעמד הסוציו-אקונומי הגבוה שאליו היא משתייכת.

עוד ידיעות מהעולם
מקסיקו: 11 גופות נמצאו במדינה שבה נרצחו 43 הסטודנטים
ניגריה: עונש מוות צפוי לבת 14 בגין רצח בעלה - בן 35
הפסיכיאטר של טליבאן: "הם לא התאבדו בגלל האיסלאם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully