וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בצה"ל: קצינה תוסמך לפקד על כלי שיט

27.11.2014 / 1:25

סרן אור כהן, בוגרת קורס החובלים של חיל הים וקצינת גילוי ניווט וקשר בספינת הטילים אח"י חץ, תהיה האישה הראשונה שתוסמך לפקד על כלי שיט בצה"ל. סרן כהן הגיבה בהתרגשות להחלטה: "מדובר בחלום חיי שהתגשם"

סרן אור כהן שמונתה למפקדת כלי שיט בחיל הים, נובמבר 2014. דובר צה"ל
""אני נרגשת מאוד ומודה על ההזדמנות והאמון שניתנו לי". סרן אור כהן/דובר צה"ל

סרן אור כהן, קצינת גילוי ניווט וקשר (גנ"ק) בספינת הטילים אח"י חץ, תזכה להיות האישה הראשונה שתוסמך להיות מפקדת כלי שיט בצה"ל. מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, סיפר אתמול (רביעי) על תחילת תהליך ההסמכה של סרן כהן, בוגרת קורס החובלים היוקרתי אשר, על פי גורם צבאי, אף השתתפה בלכידת ספינת הנשק KLOS-C ובלחימה במבצע "צוק איתן".

במהלך תהליך ההסמכה, תכהן סרן כהן כסגנית מפקדת כלי ביטחון שוטף, וגם במקרה זה תהיה האישה הראשונה שמבצעת את התפקיד. לאחר מכן, היא תעבור תהליך הכשרה והסמכה מקצועי במסגרת קורס פיקוד ימי מתקדם.


עוד בוואלה! חדשות:
שני מטיילים חולצו מ"אי" בלב שיטפון במדבר יהודה
אחרי שלוש שנים: דורסי לי זיתוני יעמדו למשפט
בזכות תקיפות הקואליציה: דאעש בדרך לתבוסה בכובאני

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את אמצעי הלחימה שנתפסו על האנייה KLOS-C. נמל אילת, 10 במרץ 2014. רויטרס
נתניהו בוחן את אמצעי הלחימה שנמצאו באוניה KLOS-C, שבתפיסתה, ככל הנראה, היתה מעורבת סרן כהן/רויטרס

"מדובר בחלום חיי שהתגשם - לפקד על לוחמים ולהובילם בשגרה ובמלחמה", אמרה סרן כהן בתגובה להחלטה. "האפשרות לפקד על לוחמים בכלי שיט מאתגרת ומעניינת, בפרט לנוכח האתגרים המבצעיים שעומדים כיום בפני חיל הים".

"אני נרגשת מאוד ומודה על ההזדמנות והאמון שניתנו לי מהפיקוד הבכיר בחיל", הוסיפה. "כקצינה בצה"ל אני מאמינה בשילוב של נשים בתפקידי לחימה משמעותיים ושמחה שניתנה לי היכולת להשפיע".

בחיל הים טוענים כי ההחלטה על תחילת תהליך הסמכתה של כהן לפיקוד נבעה ממדיניות של החיל לשלב נשים בתפקידי מפתח, אך היא התבססה גם ובעיקר על יכולותיה המקצועיות והאישיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רק ההתחלה: "בהמשך תיבחן התאמה של נשים נוספות"

"זו תחילת דרכה של הקצינה כחלק מהפיקוד המוביל בחיל", אמר מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג. "בהמשך תיבחן התאמתה והתאמתן של נשים נוספות לפיקוד על כלי ביטחון שוטף וספינת טילים בהתאם לקישוריהן".

ראש מספן כוח אדם, אלוף משנה מיכל תשובה, שנחשבת גם היא קצינה פורצת דרך, אמרה: "ההחלטה על הסמכתה של סרן אור כהן משקפת תהליך לבחינת יעדים ומקצועות חדשים לאיוש על ידי לוחמות במערך כלי השייט בחיל הים". היא הדגישה כי "התהליך התבסס על שיקולים מקצועיים ועניינים לאור איכות ביצועיה הגבוהים כקצינת גילוי ניווט וקשר בספינת הטילים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully