וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי גנב נעליים של יהודים ממחנה ההשמדה מיידנק?

משטרת פולין פתחה בחקירה לאחר ששמונה זוגות נעליים של אסירים נלקחו ממיצג במחנה שבמזרח המדינה, שם מתו כ-60 אלף יהודים במלחמת העולם השנייה. טרם ברור מדוע נלקחו החפצים ההיסטוריים

נעליים של אסירים יהודים ממחנה ההשמדה מיידנק מוצגים במוזיאון בדרזדן. AP
נעליים של אסירים יהודים ממיידנק שמוצגים במוזיאון בדרזדן, גרמניה/AP

משטרת פולין פתחה בחקירה לאחר שזוגות נעליים של אסירים יהודים נגנבו מתצוגה במחנה ההשמדה מיידנק שבמזרח המדינה. דובר המשטרה אמר שגנבים חדרו למתחם שבאחד ממגורי החיילים הנאצים במחנה, שפעל מ-1941 ועד 1944 ולקחו עמם שמונה זוגות נעליים. לא ברור מה המניע למעשה.

"אחד העובדים שם לב שהנעליים חסרות במהלך בדיקה שגרתית ביום שבת", סיפרה דוברת המוזיאון לסוכנות הידיעות הצרפתית. "חור נפער במיצג שבו מוצגות כמה מאות זוגות נעליים". לדבריה, "הנעליים מוצגות כדי לאפשר למבקרים להבין את ממדי הפשעים שביצעו הנאצים". כ-280 אלף זוגות נעליים נשמרו במוזיאון, אולם באוגוסט 2010 השמידה שריפה שפרצה במקום 10 אלף זוגות. כ-78 אלף אסירים, בהם 60 אלף יהודים, מתו במיידנק, בין היתר על ידי גז מסוג ציקלון-בי.

גניבות ממחנות השמדה של הנאצים הן לא דבר נדיר – מקדם יותר החודש נגנב שלט שבו נכתב בגרמנית "העבודה משחררת" מדכאו שבגרמניה. מוזיאון "יד ושם" גינה את הגניבה, אולם המשטרה לא הצליחה לקבוע אם ניו-נאצים או "אספנים" עומדים מאחורי המעשה.

עוד ידיעות מהעולם
דאעש: נכבוש את ירושלים גם במחיר עימות כבד
מזעזע: נערה התנגדה לאונס קבוצתי - והוצתה למוות
מפגינים נדרסו בעצרת לזכר הצעיר השחור מייקל בראון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully