וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מבחן אש ל"אוהל פלדה" - שאמור לשמש תחליף לממ"ד

25.11.2014 / 10:30

פיקוד העורף החל לבחון אמצעים חדשים למיגון מבנים, לאור העובדה של-26% מהאזרחים אין נגישות למרחב מוגן. מבין הפתרונות: אוהל פלדה בתוך חדר ויריעות בד מתקדמות. "פתרונות מהפכניים ביותר"

צילום: דובר צה"ל, עריכה גדי וינסטוק

במסגרת המאמץ לצמצום פערי המיגון בישראל, ביצעה אתמול (שני) מחלקת המיגון בפיקוד העורף סדרת ניסויים שבחנו ארבעה פתרונות מיגון למבנים אשר לא ניתן לבנות בהם ממ"ד. לפי נתוני פערי המיגון, 26% מהאזרחים בישראל אינם ממוגנים מפני רקטות וטילים. אף שבפיקוד העורף סירבו למסור פרטים על אודות הטילים והיקף חומר הנפץ שמפניהם נערך הניסוי, ניתן להעריך כי מדובר בטילי סקאד, רקטות פאג'ר ודומיהם.

ניסוי של פתרונות מיגון בפיקוד העורף. דובר צה"ל
"לפתרונות המיגון שנבחנו היה מענה טוב". מבנה שבו נערך הניסוי, אתמול/דובר צה"ל

"לקחנו את כמות חומר הנפץ הגדולה ביותר שיש לאויב וערכנו סדרת ניסויים", אמר לוואלה! חדשות ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף, אלוף-משנה גולן ואך. "אני יכול לומר כבר עתה שיש לפתרונות המיגון שבחנו מענה טוב".

עוד בוואלה! חדשות:
בתוך שנה: זינוק של 150% במספר הילדים שמתו בתאונות
אין כסף: תכנית לאומית לתזונה בריאה על סף סגירה
זינוק במספר הנשים הסובלות מאלימות במשפחה: "צלקות לכל החיים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניסוי של פתרונות מיגון בפיקוד העורף. דובר צה"ל
עלייה משמעותית בבקשות האזרחים למרחב מוגן. פיצוץ טיל במהלך הניסוי, אתמול/דובר צה"ל

בניסוי נבחנו ארבעה מוצרים של חברות ישראליות, אשר מציעות פתרונות מיגון כגון אוהל פלדה בתוך חדר, יריעות בד מתקדמות ופיתוח מפתיע של מהנדסי פיקוד העורף לחיזוק חדר מגורים לצורכי הפיכתו למרחב מוגן. אלוף-משנה ואך הוסיף כי היו הצלחות יפות בניסויים ואמר כי "יש כמה פתרונות מהפכניים ביותר". בסדרת הניסויים הנוכחית, בוצע ניסוי ראשון מסוגו בעולם של נפילת רקטה על מרחב מוגן שבו פועלים גנרטור וספקי כוח, ולמרות הפיצוץ העז, הם המשיכו לפעול.

נתוני משרד הפנים מצביעים על כך שחלה עלייה משמעותית בבקשות האזרחים למרחב מוגן. בשנת 2013 התקבלו יותר מאלף בקשות לתמ"א 38 (פרויקט חידוש בניינים שבמסגרתו מתווספים חדרי מיגון לדירות), מספר לזהה לכמות הבקשות שהתקבלו במשרד בין 2008, השנה שבה הושק הפרויקט, לשנת 2012. בפיקוד העורף מעריכים כי בשנה האחרונה אף חלה עלייה נוספת.

ניסוי של פתרונות מיגון בפיקוד העורף. דובר צה"ל
המוצרים ייצאו בקרוב לשוק/דובר צה"ל

בשלב זה סירבו בפיקוד העורף לחשוף אילו חברות יקבלו את תו התקן של פיקוד העורף, שיאפשר להן לשווק את המוצרים שנבדקו בניסוי, זאת מאחר שיתקיים סבב נוסף של ניסויים לחלק מן המוצרים. אלוף-משנה ואך העריך כי עלויות המיגון ינוע בין 50 ל-70 אלף שקלים. בתוך כמה חודשים, יוכלו האזרחים להתקשר למוקד פיקוד העורף ברשות המקומית ולקבל הסברים מפורטים על פתרונות המיגון החדשים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully