וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שנה: זינוק של 150% במספר הילדים שמתו בתאונות

25.11.2014 / 8:10

מדוח של עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 29 ילדים בתאונות דרכים, בהם 22 הולכי רגל. כשני שליש מהילדים ההרוגים - מהמגזר הערבי. "מדינת ישראל מפקירה את ילדיה, אסור להמשיך לקצץ בתקציבים"

הרכבת ילדים מסוכנת על גבי אופנועים וקטנועים. באדיבות אור ירוק,
3,500 ילדים נפגעים בתאונות דרכים מדי שנה/באדיבות אור ירוק

מתחילת השנה נהרגו 29 ילדים ונערים עד גיל 14 בתאונות דרכים - עלייה חדה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013, שבה נהרגו 20 ילדים. כך עולה מדוח של עמותת "אור ירוק" בהתבסס על נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שפורסמו באחרונה לרגל יום הילד הבינלאומי.

על פי הנתונים, בכל שנה נפגעים בממוצע יותר מ-3,500 ילדים בתאונות דרכים, מתוכם נהרגים 40. נתונים אלו, בחישוב על פני העשור האחרון, מציבים את ישראל במקום הראשון בקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות הדרכים. לשם המחשה, בכל שנה נמחקת כיתת לימוד שלמה.

זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה. אור ירוק,
22 מהילדים שנהרגים בתאונות דרכים - הולכי רגל/אור ירוק

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, התייחס לנתונים ואמר כי ממשלת ישראל לא עושה מספיק כדי להילחם בתופעה. "מדינת ישראל מפקירה את הילדים שלה. משרד התחבורה ומשרד החינוך לא יכולים להתעלם מהנתונים הכואבים הללו. לכן, אסור להמשיך לקצץ בכסף שמגיע לחינוך של הילדים שלנו ולשיפור התשתיות בסביבת בתי הספר והגנים. אם נחנך את הילדים שלנו לבטיחות בדרכים כבר מגיל הגן, ונלמד אותם בטיחות וזהירות בדרכים, נוכל להציל את החיים שלהם בעתיד", אמר.

אבואב הוסיף: "אני קורא לראשי הערים והמועצות - שפרו את התשתית בקרבת בתי הספר, המתנס"ים ומעונות היום. התקינו פסי האטה, תמרורים המורים כי ישנם ילדים בדרך ומעקות בטיחות בקרבת בית הספר - זה מציל חיים".

עוד באותו נושא

תאונות דרכים: זה לא התשתיות, זה הנהג הישראלי

לכתבה המלאה

רוב הילדים שנהרגו בתאונות – הולכי רגל

עוד עולה מניתוחה של עמותת אור ירוק לנתונים אלו, כי מתחילת השנה חלה עלייה של 83% במספר הולכי הרגל הילדים שנהרגו בתאונות דרכים ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתחילת השנה נהרגו 22 ילדים הולכי רגל, לעומת 12 ילדים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בסך הכול נהרגו השנה 29 ילדים בדרכים.

כמו כן, 18 פעוטות בגילאי 4-0 נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, והם מהווים 62% מסך כל הילדים ההרוגים. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נהרגו שמונה פעוטות - עליה חדה של יותר מפי שניים.

גם במגזר הערבי חלה עלייה במספר תאונות הדרכים שבהם היו מעורבים ילדים. 18 מתוך 29 הילדים שנהרגו השנה הם מהמגזר הערבי. זאת, לעומת 13 ילדים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מדובר בעלייה של 38%.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully