וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מצפים שישראל תדבק בעקרונותיה הדמוקרטיים"

במהלך תדריך לכלי התקשורת התייחס האחראי על קשרי הציבור במחלקת המדינה להצעת "חוק הלאום" שאושרה בממשלה. "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, כל אזרחיה צריכים ליהנות מזכויות שוות"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

האחראי על קשרי הציבור במחלקת המדינה האמריקנית, ג'ף רטקה, התייחס אמש (שני) להצעת "חוק הלאום" ואמר בתדרוך היומי לכלי התקשורת: "לא נגיב לניסוח החקיקה הסופי, אך אנו מצפים כי ישראל תדבק בעקרונותיה הדמוקרטיים". רטקה הוסיף כי "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, וכל אזרחיה צריכים ליהנות מזכויות שוות".

הסערה סביב "חוק הלאום" || כותרות נוספות:
נתניהו: "נחוש להעביר את חוק הלאום - עם או בלי הסכמה"
פרשנות| המשבר שדרדר את הממשלה לשפל חסר תקדים
לפיד: "לא נצביע בעד חוק הלאום, בחירות - חוסר אחריות"

"אובמה דורש מישראל להפסיק החיסולים באיראן". רויטרס
"לא נגיב לניסוח החקיקה הסופי". ברק אובמה ובנימין נתניהו/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בצהריים בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת לחוק השנוי במחלוקת והבהיר כי הוא יעביר את החוק גם מבלי שיגבש הסכמה רחבה. "מדובר בחוק חשוב מאוד כדי להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל", אמר נתניהו. "אני חייב לומר שהחוק והעקרונות שאני מקדם ישמרו על מדינת ישראל כמדינת העם היהודי - ורק שלו - לצד שמירה על זכויות של כל מיעוט". נתניהו הוסיף: "אני מוכן לתת סיכוי להידברות ולהגיע להסכמה, זה עדיף, אבל אני נחוש להעביר את החוק עם או בלי הסכמה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במהלך דיון של הנהלת הקואליציה שהתקיים מוקדם יותר אתמול הושגה פשרה בנוגע לחוק, שהיה אמור לעלות להצבעה טרומית במליאת הכנסת מחרתיים, והוחלט שההצבעה עליו תידחה בשבוע, כדי "לגבש הסכמות". אתמול אושרה בממשלה הצעת "חוק הלאום" המרוככת של נתניהו, שבה בוטל המדרג בין הזהות היהודית לזהות הדמוקרטית של המדינה, ושתי הזהויות מופיעות באותו סעיף. אך בדומה להצעות הקודמות, ההצעה אינה מזכירה בפירוש כי למיעוטים בישראל יינתן שוויון זכויות מלא.

שלשום הבהיר שר האוצר יאיר לפיד כי הוא ואנשי סיעתו לא יצביעו בעד "חוק הלאום" במתכונתו הנוכחית. "אם ראש הממשלה רוצה לפרק את הממשלה עכשיו זה חוסר אחריות לאומי", אמר לפיד. עוד בטרם אישור החוק בממשלה אמר לפיד כי "החוק הזה יהפוך 300 אלף רוסים לאזרחים סוג ב'".

גם בליכוד נשמעה ביקורת על התנהלותו של יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, שמקדם את החוק יחד עם ח"כ איילת שקד. "אלקין מוביל את כולנו לבחירות", נאמר בסביבת אחד משרי המפלגה. עוד אמרו בלשכת אותו שר, כי "אלקין הוא האדם שאתו נתניהו מתייעץ הכי הרבה בשבועות האחרונים. זה גורם לתסכול בקרב השרים ולשכת ראש הממשלה ומוביל להקצנה בעמדות נתניהו".

בשבוע שעבר פיזרה שרת המשפטים, ציפי לבני, את הדיון ב"חוק הלאום" רגע לפני שעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. ראש הממשלה החליט להשתמש בסמכותו כדי לעקוף את לבני, ולעלות את ההצעות למליאת הממשלה, במקום לוועדת השרים, שבראשה עומדת שרת המשפטים.

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully