וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה במליאה: זחאלקה כינה את פייגלין "פאשיסט" - והורד מהדוכן

24.11.2014 / 18:21

חבר הכנסת מבל"ד נאם במהלך דיון על הצעות אי אמון בממשלה. בשלב מסוים תקף את ח"כ פייגלין, שניהל את הדיון, והורד בכוח על ידי משמר הכנסת. שטייניץ: "הוא כינה אותו גם ניאו נאצי"

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

מהומה התרחשה היום (שני) אחר הצהריים במליאת הכנסת: ח"כ משה פייגלין (הליכוד), שניהל דיון על הצעות אי אמון בממשלה, הורה להוציא מהמליאה את ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), לאחר שהאחרון אמר לו: "שתיחנק". לאחר מכן, עלה לדוכן הנואמים ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד). במהלך דבריו הוא כינה את פייגלין: "פאשיסט". בתגובה, הורה פייגלין לאנשי משמר הכנסת להורידו בכוח מדוכן הנואמים. בעודו נאבק עם אנשי המשמר, סינן זחאלקה לעברו של פייגלין: "פאשיסט זו מחמאה בשבילך, אתה יודונאצי".

בתגובה למהלך עניינים זה, התעוררה במליאה מחאה קולנית בקרב חברי האופוזיציה. "אולי נעביר את הכנסת לשפה של קללות", ענה להם פייגלין. "אם אתם חושבים שאני מתכוון להיכנע לאלימות מילולית מהסוג הזה אתם טועים".

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "נחוש להעביר את חוק הלאום - עם או בלי הסכמה"
תמורת קולה ושווארמה: לוקה בשכלו אולץ להודות בפשע שלא ביצע
תיעוד: צעירה טבעונית משליכה פגר במעדניית בשר

ח"כ ג'אמל זחאלקה מבל"ד מורד מדוכן הנואמים בכנסת, נובמבר 2014. ערוץ הכנסת
ח"כ ג'אמל זחאלקה מבל"ד מורד מדוכן הנואמים בכנסת, נובמבר 2014/ערוץ הכנסת
ח"כ ג'אמל זחאלקה מבל"ד מורד מדוכן הנואמים בכנסת, נובמבר 2014. ערוץ הכנסת
ח"כ ג'אמל זחאלקה מבל"ד מורד מדוכן הנואמים בכנסת, נובמבר 2014/ערוץ הכנסת
ח"כ ג'אמל זחאלקה מבל"ד מורד מדוכן הנואמים בכנסת, נובמבר 2014. ערוץ הכנסת, צילום מסך
ח"כ ג'אמל זחאלקה מבל"ד מורד מדוכן הנואמים בכנסת, נובמבר 2014/צילום מסך, ערוץ הכנסת

בהמשך עלה לנאום חבר מפלגתו של פייגלין, השר לנושאים אסטרטגיים, יובל שטייניץ. "הוא כינה אותו גם בוגד וניאו נאצי כשירד מהדוכן, אני שמעתי", אמר שטייניץ. "אמירות מסוג זה כלפי יו"ר הישיבה, אלה ביטויים שלא יכולים לחכות רק לוועדת האתיקה. ביטויים מהסוג הזה הם הרס היכולת להידבר אחד עם השני ואני מתפלא שמי שיושב כאן מוכן לתת יד לביטויים האלה. אחרי שקראו לראש ממשלה בוגד אמרנו שלא יגידו דברים כאלה כאן".

"כך נראה חוק הלאום שלכם"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, טען כי "ציפור הנפש של המליאה הזו זו חירות הביטוי והמחשבה והדמוקרטיה. מה שקרה כאן זה מעשה בלתי נתפס בעליל. מותר להגיד פה דברים קשים ולא נעימים. צריך לדעת לקבל את זה. זה בלתי כביל ואנחנו נדרוש דיון אצל יו"ר הכנסת ובוועדת האתיקה כדי למצות את הברור עד תום".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה: "יושב כאן יו"ר הישיבה ובאופן קבוע כשעולים דוברים ערבים הוא מעיף אותם מהישיבה. כך נראה חוק הלאום שלכם. רציתי להגיד 'פני הדור כפני הכלב' אבל החלטתי לא להעליב את הכלבים". לטענת גלאון, בתגובה לדבריה סיננה לעברה השרה סופה לנדבר מתחת לדוכן: "שקרנית מנוולת".

"לו היה נמצא כאן הרצל הוא היה מתחלחל מדברים שנאמרו כאן", אמר ח"כ ניצן הורוביץ. "תפקידנו לנסות ליישב בין הקבוצות שיש לנו כאן בעם, לא לסכסך ולשפוך שמן למדורה. יש כאן אנשים שלצרכי פריימריז וכותרות הם שופכים שמן למדורה. אנשים נהרגים מההסתה כאן".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully