וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צעירה טבעונית משליכה פגר במעדניית בשר

24.11.2014 / 13:18

בעל המעדנייה שבתל אביב הגיש תלונה במשטרה, אחרי שבשבועות האחרונים גילה תרנגולת שחוטה בפתח חנותו. הוא מאמין שזה מעשה של טבעונים קיצוניים. "אני חושש שבפעם הבאה זה יעלה שלב"

צילום: דודי אמיר מצלמות, עריכה: מתן חדד

עוד פעולת מחאה קיצונית של טבעונים? לאחרונה השליכה אלמונית פגר של תרנגולת לעבר מעדניית בשר בשכונת פלורנטין בתל אביב. מצלמת המעקב שהותקנה בחנות תיעדה את המקרה, ובעל החנות הגיש תלונה במשטרה: "זה מאיים וזו הגזמה בהתבטאות".

ביום שבת בערב, לפני כמה שבועות, קיבל אמיר, בעלי "בוטיק נקניק" שבשכונה התל אביבית, שיחה משכנים מזועזעים, שסיפרו לו כי בפתח חנותו הונחה תרנגולת שחוטה. "בהתחלה לא התייחסתי לזה בכובד ראש, חשבתי שאולי מישהו רצה להיפטר מזה וזרק את זה סתם", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. אלא שבבוקר, אחרי שהתבונן במצלמות האבטחה הבין שמדובר בפעולה מתוכננת. "רכב עצר בכניסה לחנות, וממנה יצאה בחורה עם קפוצ'ון. בפעם הראשונה היא צילמה את החנות ואחרי כמה דקות הגיעה עם שקית שחורה, הוציאה ממנה את פגר התרנגולת והניחה אותו וצילמה שוב – ואז ברחה", אמר בעל המקום שהוסיף כי "רואים שהיא ממש תכננה את המעשה, והיא לבשה קפוצ'ון משום שידעה שיש מצלמות".

עוד בוואלה! חדשות:
הפלסטינים דחו את הפניה למועצת הביטחון של האו"ם
למרות הקלת הסגר על עזה - 10 משאיות לייצוא תקועות בכרם שלום
בתוך מבני קבורה: שב"חים אותרו בבית העלמין בהרצליה

תיעוד: פעילים טבעונים מניחים פגר של תרנגולת בפתח מעדנייה בשרית.
הצעירה משליכה את הפגר בחזית החנות

הוא סיפר שחנותו כבר הייתה בעבר יעד לתקיפות מסוג זה, אולם ציין כי זה המקרה החמור ביותר. "בעבר היו מדביקים לנו מדבקות של 'תנו לחיות לחיות' או סטיקרים נגד בשר על העמודים, אפילו ריססו לנו על התריס אבל לא ייחסנו לזה חשיבות. מעולם לא הניחו לנו פגרים בחנות, זו כבר חציית מדרגה וחדירה לפרטיות שלי", אמר. לדבריו, בפלורנטין יש אמנם הרבה טבעונים, אולם הוא לא האמין שהפעילות שלהם תגיע לכדי מעשה אלים כזה. "עליהם להבין שאוכלי בשר וטבעונים יכולים לחיות ביחד ללא השחתות, פיגועי פגר או פרובוקציות למיניהן שרק מעוררות אנטגוניזם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אי אפשר לדעת מה יהיה הצעד הבא"

נוכח התיעוד מהמצלמות, החליט כאמור בעל החנות להגיש תלונה במשטרה. "בפעם הבאה זה יכול לעלות שלב ולהיות השחתה או שריפה, אי אפשר לדעת מה יהיה הצעד הבא שלהם". על פי תקנות משרד החקלאות, השלכת פגרים של בעלי חיים היא עבירה על החוק מחשש להפצת מחלות, שעונשה שנת מאסר.

בתקופה האחרונה נרשמו כמה פעולות שקשורות לכאורה לפעילים טבעוניים קיצוניים. בשבוע שעבר מצאו פקחי עיריית חולון באתר הנצחה ללוחמי גבעתי במלחמת השחרור כתובות גרפיטי שבהן נכתב בין היתר "חלב שווה אונס מתועב" ו"בשר שווה רצח בדם קר". איש עירייה סיפר כי הארגון שחתם על הסיסמאות הוא ALF - החזית לשחרור בעלי החיים. "הזדעזעתי לגלות את הכיתובים המכוערים דווקא באנדרטה". לדבריו, "לכל אחד מותר להביע מחאה, אבל ברור שלא זו הדרך".

כתובת גרפיטי נגד אכילת בשר באנדרטה לזכר הנופלים מגדוד 52 של גבעתי במלחמת השחרור בחולון. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
הכיתובים באנדרטה בחולון/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

לפני שבועיים פורסם בוואלה! חדשות סיפורה של עמית בת ה-31 מהצפון, טבעונית בעברה, שלאחר איומים מצד טבעוניים, מצאה פגר של חתול בחצר ביתה הפרטי. במאי האחרון פורסם בוואלה! חדשות תיעוד של פעילי ארגון ALS מגיעים אל חנות הדגים של דידי רומנו שבתל אביב ומשחיתים אותה. בינואר האחרון ניפצו פעילים של הארגון שמשה של מסעדת מקדונלד'ס בתל אביב והשחיתו אותה.

עמרי וייל, מייסד עמוד הפייסבוק "קרניבורים עם חיוך על השפתיים" אמר כי הגיעו אליו לא פעם סיפורים דומים על הנחת פגרים של חיות כחלק מפעולות מחאה של טבעונים. "בתוך קבוצת הטבעונים, שרוצה להפיץ מסר של חמלה ואהבה לחיות, ישנה קבוצה מאוד קיצונית המהווה מעין 'זרוע צבאית' לאכיפת האג'נדה הטבעונית תוך שימוש באלימות והשלטת פחד. רשויות אכיפת החוק בארץ עדיין לא השכילו להבין את חומרת התופעה", אמר והוסיף: "הדבר מעניק ביטחון לקיצוניים הללו, ונראה כי לא ירחק היום בו תהיה גם פגיעה בנפש".

תגובת ארגון "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים להנחת הפגר בסוף השבוע: "אנחנו מגנים נחרצות שיח אלים והשחתת רכוש ציבורי. מהותה של הטבעונות היא אי-אלימות, חמלה וכבוד כלפי כל היצורים החיים. עם זאת, יש לזכור שהרג בעל חיים הוא אלימות חמורה הרבה יותר מאשר הנחת גופתו בכניסה לבית עסק שמוכר את איברי חבריו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טבעונים השאירו תרנגולת מתה בכניסה לחנות "בוטיק נקניק". דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
פגר התרנגולת/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
כתובת גרפיטי נגד אכילת בשר באנדרטה לזכר הנופלים מגדוד 52 של גבעתי במלחמת השחרור בחולון. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
אותיות ארגון הטבעונים/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully