וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה המכוניות הסמויות של משטרת תל אביב שינו צבע?

24.11.2014 / 19:00

רכבי בלשי מחוז תל אביב במשטרה - שהיו לבנים במשך שנים רבות - החלו להיצבע בשלל צבעי הקשת לאחר ששוטרים רבים הרגישו שהם חושפים את נוכחותם. "איבדנו את אפקט ההפתעה"

טויוטה קורולה 2013. ניר בן טובים
בשנות ה-90 נהגו הבלשים בטויוטה קורולה/ניר בן טובים

היחידה המרכזית של המשטרה בתל אביב העבירה לאחרונה דרישה למחלקת התחבורה במשטרה לבטל את צבען הלבן של הניידות. אחרי שנים שבהן נצבעו ניידות הבילוש הסמויות בלבן, הבינו בלשי היחידה שהם איבדו את "אפקט ההפתעה".

"נוצר מצב בשטח שמחייב אותנו לשנות את צבעי כלי הרכב כדי לאפשר פעילות מבצעית טובה יותר מבחינתנו", אמר גורם בכיר במחוז תל אביב של המשטרה.

עוד בוואלה! חדשות:
אישום: רצח חייל ברכבת בתל אביב ותכנן להרוג נוספים
תיעוד: צעירה טבעונית משליכה פגר במעדניית בשר
שיחות הגרעין תמו ללא הסכם, המו"מ הוארך ליולי 2015

אחד הסמלים המזוהים ביותר עם בלשי היחידה המרכזית של המשטרה בתל אביב, או כפי שכונו בעבר "המדורנקים" או "בלשי הצפונית", הן ניידות הבילוש. כבר בימיה הראשונים של "הצפונית" נהגו הבלשים ברכבי משטרה סמויים שנצבעו כולם בצבע לבן. בכל כמה שנים חידשה המשטרה את ציי הרכב של היחידה, תוך כדי שהיא שומרת על מאפיין אחד: צבעם הלבן של כלי הרכב.

בהתחלה נהגו הבלשים ב"פורד אסקורט", אחר כך בפורד קורטיננ, ובהמשך ב"אריקה" ו"סיירה". בשנות ה-90 רכשה המשטרה לבלשים מאזדות 323 לבנות וטויוטה קורולה ובשנות האלפיים היו אלה מכוניות הסקודה הלבנות שזוהו עם בלשי הימ"ר. אך לאחרונה יותר ויותר בלשים בימ"ר תל אביב התלוננו כי הרכבים הלבנים כל כך מזוהים עמה שהם מקשים עליהם לפעול בשטח וליצור את אפקט ההפתעה.

בעידן שבו כל עבריין מקיף את ביתו ואת עסקיו במצלמות אבטחה ובזמנים שבהם לכל ארגון פשיעה קטן יש יחידת תצפיתנים וכל סוחר סמים מקיף עצמו בצבא עוזרים שמזהה ממרחק את הניידות הלבנות, הבינו בימ"ר תל אביב שעליהם לשנות את צבעם של כלי הרכב הלבנים. בימים האחרונים נקלטו ביחידה כמה כלי רכב חדשים שצבעם כחול, אפור וכסף. אפילו הרכב המבצעי החדש של מפקד היחידה, ניצב-משנה גדי אשד, שינה גוונו מלבן לכסף מטאלי.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully