וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: לוחמי "א-שבאב" הוציאו להורג 28 נוסעי אוטובוס

חמושים מארגון הטרור הסומלי, שאחראי למתקפה על מרכז הקניות "ווסטגייט" בניירובי בשנה שעברה, תקפו אוטובוס בצפון המדינה. הנוסעים שאינם מוסלמים הוצאו מהאוטובוס ונורו למוות

חיילים מצבא סומליה במשימה לאיתור מחבלים של ארגון אל-שבאב. 31 באוגוסט 2014. AP
חיילי כוח המשימה של האיחוד האפריקני הפועלים לאיתור פעילי "א-שבאב", סומליה/AP

חמושים תקפו הבוקר (שבת) אוטובוס נוסעים בצפון קניה, והרגו לפחות 28 מנוסעיו, שאינם מוסלמים – כך מסרו גורמים במשטרה המקומית. על פי הדיווח, נוסעי האוטובוס מהעיר מנדרה, בצפון-מזרח המדינה, לבירה ניירובי, הוכרחו לעזוב את האוטובוס בדרך, והוצאו להורג על ידי לוחמים של הארגון הסומלי "א-שבאב".

הארגון לא קיבל אחריות באופן רשמי על המתקפה, אולם ההערכה היא כי הוא עומד מאחוריה. מנדרה נמצאת בסמוך לגבול סומליה, שם פועל "א-שבאב", והארגון ניסה בהזדמנויות שונות לפגוע בקניה, אשר שלחה כוחות צבא לסומליה בשנת 2011, לאחר מתקפת הארגון על כמה ערים קנייתיות.

עוד בוואלה! חדשות:
ברגע האחרון: ארה"ב ואיראן יגיעו להסכמות על הגרעין?
שבוי דאעש בסרטון חדש: "ממשלתי הפקירה אותי למות"
המשבר באוקראינה: ביידן הזהיר את פוטין מפני בידוד

נשיא קניה אוהורו קניאטה בנאומו בעצרת האו"ם, 24 בספטמבר. רויטרס
"נכנסנו לסומליה כאומה כדי לייצב את המדינה, ובעיקר כדי להילחם בטרור". קניאטה/רויטרס

מגורמים במשטרת קניה נמסר כי המתקפה אירעה במרחק של כ-50 קילומטרים ממנדרה. התוקפים הפרידו את הנוסעים שאינם מוסלמים, ולאחר מכן ירו בהם למוות. כתב העיתון הקנייתי "סטנדרט", בוניפס מונגרי, מסר לרשת אל-ג'זירה כי "כמאה חמושים השתלטו" על האוטובוס והוציאו ממנו את הנוסעים.

לדבריו, נוסעי האוטובוס המוסלמים שוחררו, לאחר שאלה שאינם מוסלמים נהרגו, כאמור. החמושים ניסו לאחר מכן לגנוב את האוטובוס עצמו, אולם זה נתקע בבוץ בדרך בלתי-סלולה בסמוך לזירת המתקפה.

המתקפה הגדולה ביותר של "א-שבאב" בקניה בשנים האחרונות היא ההשתלטות על מרכז הקניות "ווסטגייט" במרכז ניירובי, ורצח 77 בני אדם, בשנת 2013. הארגון הודיע כי ביצע את הפיגוע כנקמה על פלישת צבא קניה לסומליה, ובתגובה נשיא קניה, אוהורו קניאטה, הבהיר כי לא יסיג את חייליו מסומליה. "נכנסנו לשם כאומה כדי לייצב את המדינה, ובעיקר כדי להילחם בטרור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully