וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות ולחצני מצוקה: התכנית לחיזוק הביטחון בירושלים

20.11.2014 / 21:29

ראש העיר ניר ברקת חשף כי במסגרת התכנית לחיזוק ביטחון התושבים יוצבו 215 מאבטחים נוספים בגני הילדים, יותקנו מצלמות במעגל סגור במוסדות החינוך ויופעלו עשרות ניידות מיוחדות

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, זק"א, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: תפילת שחרית בבית הכנסת "קהילת בני תורה" יממה לאחר הפיגוע)

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, חשף הערב (חמישי) את פרטי התכנית לחיזוק הביטחון האזרחי והאישי בעיר הבירה. התכנית, שתופעל ברחבי העיר החל מיום ראשון, כוללת תוספת של 215 מאבטחים לגני הילדים, התקנת מאות מצלמות וידאו במעגל סגור באזורי מוסדות החינוך, עיבוי אמצעי האבטחה של גני הילדים והתקנת לחצני מצוקה בגנים.

כמו כן, במסגרת התכניות יופעלו 50 ניידות שיטור עירוני משולבות למשטרה ולעירייה ו-30 ניידות סיור מיוחדות רק למוסדות החינוך בעיר שיכולות להגיע תוך פחות משתי דקות לכל מוסד. במקביל, ייערך מבצע נרחב לגיוס מתנדבים למשמר האזרחי, יחודדו נוהלי אבטחת בתי כנסת, יוצבו בלוני תצפית בשמי העיר ויוקם חמ"ל מאוחד לכלל הגורמים. "החזרת הביטחון לתושבי העיר היא המשימה שלנו", אמר ברקת.

עוד בוואלה! חדשות:
פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון
בכירים אמריקנים לאובמה: דחיית בקשת פולארד בלתי מוצדקת
עשרות הפגינו באשקלון: "ראש העיר הוא כיפת הברזל שלנו"

ראש עריית ירושלים ניר ברקת בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. הלל מאיר, סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
ראש העיר ניר ברקת בזירת הפיגוע בהר נוף/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, סוכנות תצפית

בשבועות האחרונים נרשמו כמה פיגועים בשטח הבירה, האחרון שלהם לפני יומיים בבית הכנסת בשכונת הר נוף בעיר. שני תושבי מזרח ירושלים, קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת שליט, נכנסו לבית הכנסת "קהילת בני תורה" עם אקדחים וסכיני קצבים והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית. ארבעה מתפללים נהרגו ושוטר שהגיע לזירה נפצע באורח אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו. שישה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד באורח אנוש. שני המחבלים נורו למוות.

שוטרים וחיילים בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. רויטרס
זירת הפיגוע בהר נוף/רויטרס

ראש העיר ברקת, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי "המתפללים נטבחו בבית תפילה במרכז ירושלים ברצח נורא באכזריותו. לא נעבור על כך לסדר היום". הוא קרא לממשלה ולכוחות הביטחון "להקצות את כל הכוחות והמשאבים הדרושים, ועיריית ירושלים תסייע להם ככל הניתן. לא ניתן לטרור לנצח ועם כל הקושי של כולנו אני קורא לכולם להמשיך בשגרת חיינו ולגלות ערנות בכל מקום בעיר. אני מבטיח לתושבי ירושלים שנמשיך להילחם במלוא העוצמה ונעשה כל שביכולתנו כדי להשיב את השקט לעיר".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', שהגיע גם הוא לזירת הפיגוע, אמר כי מדובר ב"טבח איום ונורא". לדבריו, המשטרה הצליחה לבלום את האירוע והיא תמשיך לספק ביטחון לירושלים. "אנחנו נהיה בכל הכפרים, בכל המקומות, נעשה הכול להחזיר את השקט הצפוי והרצוי לירושלים". השר קרא לתושבי העיר שלא לקחת את החוק לידיים. "זוהי שעת מבחן לכולנו", הדגיש אהרונוביץ', "במערכה הזו הם יובסו, אנו נרדוף אחרי כל מחבל".

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully