וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים לאובמה: דחיית בקשת פולארד בלתי מוצדקת

20.11.2014 / 20:48

במכתב ששלחו הבכירים אשר מעורים בפרטי תיקו של המרגל הישראלי-אמריקני, הם גורסים כי התהליך שהוביל להחלטת ועדת השחרורים המתבססת על עמדת הממשל "פגום באופן עמוק"

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
ג'ונתן פולארד/רויטרס

יממה לאחר שנחשף כי נדחתה בקשתו של המרגל הישראלי-אמריקני, ג'ונתן פולארד, להשתחרר מהכלא על תנאי, קבוצת בכירים אמריקנית הביעה התנגדות חריפה למהלך של הממשל האמריקני. קבוצת הבכירים, אישרה היום (חמישי) לפרסם מכתב ששיגרו לאחרונה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אשר נכתב בו כי הם מוחים בתוקף על "דחייתה הבלתי-מוצדקת של בקשת השחרור של פולארד".

עיתוי פרסום תוכן המכתב הוא ערב כניסתו של פולארד לשנתו ה-30 בכלא. על המכתב, חתמו בכירים בעלי היכרות אישית עם התיק של המרגל ועם החומר המסווג שנוגע בפרשה: ראש ה-CIA לשעבר, ג'יימס וולסי; יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר, דייויד דורנברגר; איש צוות לשעבר באותה הוועדה, פרופסור אנג'לו קודבילה; יו"ר ועדת המודיעין של הקונגרס לשעבר, לי המילטון; היועץ המשפטי לשעבר של הבית הלבן, ברנרד נוסבאום וסגן שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
סטודנטים ערבים בתל אביב: "שהידים - לוחמי התנגדות פלסטינים"
אחד מכל ארבעה גרמנים: ישראל מתנהגת כמו הנאצים
מצרים: הרופא הראשון שהועמד לדין על מילת נשים - זוכה

ג'יימס וולסי. AP
חתום על המכתב מתוך היכרות אישית עם תיק פולארד. ג'יימס וולסי, ראש ה-CIA לשעבר/AP

במכתבם, מבקרים הבכירים בחריפות את החלטת ועדת השחרורים שעבר פולארד, ומגדירים את ההליך שהוביל להחלטה "פגום באופן עמוק". כמו כן, הם קבעו במכתב כי מסמך ההחלטה של הוועדה "מאפיין באופן שגוי את מעשיו של פולארד ומעלה טענה שקרית לחלוטין כלפיו, אשר מהווה את הבסיס לדחיית בקשת השחרור". יש לציין כי החלטת הוועדה נסמכה על עמדת הממשל האמריקני.

אותה "טענה שקרית", לפי המכתב, היא טענת הממשל לפיה הריגול של פולארד היה "הפגיעה הגדולה ביותר עד אז בביטחון ארה"ב". הבכירים הפריכו את הטענה ובמכתבם גרסו כי מדובר ב"טענה שקרית שאיננה מגובה בשום ראיה בחומר הגלוי או החסוי". לדבריהם, למרות העובדה שאין לטענה כל גיבוי, "ועדת השחרורים ציטטה את הפיקציה הזו על מנת לדחות את בקשת השחרור".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הממשל הסתמך על מזכר בן 28 שנים"

הבכירים התייחסו במכתב גם להתייחסות למזכר מסווג במהלך השימוע של פולארד בוועדת השחרורים. לדבריהם, מדובר במזכר שאינו בר תוקף ושלוועדת השחרורים כלל אין גישה אליו. "הממשל הסתמך במידה רבה על מזכר מסווג, ישן ובלתי מהימן, בן 28 שנים, שנכתב בזמנו על ידי שר ההגנה לשעבר, קספר ווינברגר, מבלי לאפשר כל בדיקה או הפרכה של הכתוב במסמך. זאת, משום שעורכי הדין של פולארד, המחזיקים בסיווג הביטחוני הנדרש, לא הורשו לגשת למסמך, ואילו לוועדת השחרורים עצמה אין את הסיווג הדרוש על מנת לעיין בו". הבכירים טוענים כי הוועדה הייתה מודעת לכך שווינברגר עצמו הפחית בחשיבות המסמך שחיבר, בעקבות ההצהרה שנתן במהלך ראיון בשנת 2002, ובה אמר כי פרשת פולארד נופחה מעבר לכל פרופורציה ולמעשה מדובר היה ב"עניין מינורי שהפכו אותו למאוד חשוב".

ברק אובמה בוועידת G20 – אוסטרליה, 16 בנובמבר 2014. רויטרס
"אנחנו פונים אליך לפעול ללא דיחוי". ברק אובמה/רויטרס

מעבר ל"טענות השקריות", ולהסתמכות על מסמכים ישנים, הבכירים הצביעו במכתב על התעלמותה של הוועדה מכל העדויות האחרונות שמצדיקות את שחרורו המידי של פולארד. כמו כן, הוועדה גם התעלמה, לדבריהם, מהמלצותיהם של בכירים בעלי היכרות אישית עם הפרשה אשר קראו לשחרורו המלא של פולארד ללא תנאי. בהמשך המכתב, הם הביעו גם את אכזבתם מהתעלמותה של הוועדה משיקולים הומניטאריים המצדיקים את אישור השחרור, ומעברו של פולארד כאסיר למופת לאורך שלושה עשורים.

בסיום המכתב, מציינים הבכירים כי התהליך שעבר פולארד מול ועדת השחרורים מצטרף לשורת ניסיונות משפטיים כושלים לחון את ג'ונתן פולארד בעשורים שבהם הוא כלוא. הם קובעים כי העובדה שהחוקה האמריקנית מעניקה לנשיא סמכות חנינה כמעט בלתי מוגבלת, מיועדת באופן מובהק לניסיון הנוכחי של פולארד להשתחרר מהכלא. "שלילת חירותו של אדם בהתבסס על טענת נזק שהינה שקרית בעליל, תוך התעלמות מראיות מזכות מתועדות, ותוך הסתתרות מאחורי מעטה של ראיות חשאיות, הינה בלתי הוגנת וזו בהחלט לא הדרך האמריקנית... אנו פונים אליך בבקשה לפעול ללא דיחוי לקצוב את עונשו של פולארד ל-29 השנים שריצה עד כה", חתמו הבכירים את המכתב.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully