וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון

21.11.2014 / 0:42

הפעיל, בן 23 מאזור חברון, טען תחילה שמדובר בתאונה. במהלך החקירה הוא נשבר ואף שחזר את הדריסה. הוא סיפר כי קיבל השראה מפיגוע דריסה שהיה באותו יום בירושלים וכי תכנן פיגועים נוספים

צילום: צילומי אבטחה, דוברות הר חברון; עריכה: מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

פעיל חמאס הודה כי דרס בכוונה את שלושת החיילים ליד הכפר הפלסטיני אל-ערוב בגוש עציון לפני כשבועיים – כך הותר אמש (חמישי) לפרסום. החשוד, הימאם ג'מאל בדאווי מסאלמה, בן 23 מאזור חברון, נעצר על ידי שירותי הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת מחוז ש"י לאחר האירוע – ואף שחזר את הדריסה המכוונת.

מוקדם יותר אתמול נודע כי משפחות החיילים עודכנו שככל הנראה מדובר בפיגוע דריסה ולא בתאונת פגע וברח. בחקירתו בשב"כ הודה מסאלמה כי דרס את החיילים כחלק מפיגוע אותו תכנן, לדבריו כתוצאה מהמצב בשטח, בהשראת פיגוע הדריסה בירושלים שהיה באותו היום ותמונות ממבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. בנוסף לכך, הוא הודה בתכנון פיגועים נוספים טרם מעצרו.

עוד בוואלה! חדשות:
סטודנטים ערבים בתל אביב: "שהידים - לוחמי התנגדות פלסטינים"
אחד מכל ארבעה גרמנים: ישראל מתנהגת כמו הנאצים
כמו ב"לב אמיץ": התרגיל הענק של המשטרה נגד הפרות סדר

מסאלמה ניסה בתחילה להסוות את הפיגוע כתאונת דרכים אולם לאחר חקירה הודה כי מדובר בפיגוע. כמו כן, הודה כי מזה תקופה גמלה החלטה בלבו לבצע פיגוע על חיילים. בימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת החיילים שניות לפני הדריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפרה שרון, אמו של אחד החיילים, כי גורמים בצה"ל עדכנו אותה כבר אתמול כי ככל הנראה מדובר בפיגוע דריסה – ולא בתאונת פגע וברח. "לא הופתעתי", אמרה והוסיפה: "זה היה ברור מאליו".

לדברי האם, מצפייה בסרטון המתעד את הפגיעה בחיילים, אפשר להבין בבירור שלא מדובר בתאונה. "ראיתי את הסרטון והבן שלי תיאר את כל מה שקרה", סיפרה. "אין לי מושג למה דווח קודם לכן שמדובר בתאונה. לפחות הגורמים שהיו איתי בקשר מההתחלה דיברו אחרת. כעסתי מאוד על הפרסומים, אבל שתקתי עד שתתקבל מסקנה סופית. אילו היו נשארים עם המסקנה שמדובר בתאונה, לא הייתי שותקת על כך".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הימאם ג'מאל בדאווי מסאלמה, איש החמאס שחשוד בפיגוע דריסת שלושת החיילים בגוש עציון. מאתר Palinfo, צילום מסך
הימאם ג'מאל בדאווי מסאלמה, בן 23 מאזור חברון/צילום מסך, מאתר Palinfo

נבו כ"ץ מארגון "משפחה אחת", המלווה את משפחתו של חייל אחר שנפגע, תיאר אמש את תחושת המשפחה. "היום בסביבות השעה 16:00 התקשר אל המשפחה תמיר ידעי, מפקד אוגדת איו"ש, ועדכן שלאור החקירה, מדובר בפיגוע דריסה", סיפר. "כבר בהתחלה ציינו בפנינו שזה פיגוע, אבל ישנה סבירות שמדובר אולי בתאונה". לדבריו, "הורי החייל לא הופתעו מהעדכון היום וזה היה להם ברור מההתחלה. מאז שדיברו על כך שאולי מדובר בתאונה, הם חששו מאוד שזה ייסגר בזה ולא יודו שמדובר בפיגוע". הוא תיאר שההורים חשים "כאילו נתנו להם 'בוקס' בעדכון הקודם שמדובר בתאונה ועכשיו ביקשו מהם סליחה".

פיגוע הדריסה באל ערוב, גוש עציון. עמיחי בן דוד, תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, עמיחי בן דוד, תצפית

בפיגוע הדריסה נפצעו שלושה חיילים מכלי רכב בעל לוחית זיהוי פלסטינית שנסע לכיוון דרום בכביש 60 בסמוך לכפר הפלסטיני אל-ערוב, בעת שעמדו בסמוך לעמדת פילבוקס. לאחר הדריסה המשיך הנהג הפוגע בנסיעתו ונמלט. כוחות הביטחון הציבו מחסומים בכל האזור ובתום מצוד של כשעה אותר כלי הרכב נטוש באזור אל-ערוב.

יום לאחר האירוע מסר גורם ביטחוני בכיר כי מפרטי החקירה הראשוניים ומהממצאים בשטח עלתה הערכה כי דווקא לא מדובר בפיגוע דריסה, אלא בתאונת "פגע וברח". זאת שעות ספורות לאחר שהחשוד בדריסה, הימאם מסאלמה, הסגיר את עצמו לידי קציני מנהלת התיאום וקישור של המנהל האזרחי בבית לחם. "אני הדורס, אני דרסתי את שלושת החיילים אתמול בלילה", אמר להם מסאלמה, תושב הכפר בית עווא שבדרום הר חברון.

(עדכון ראשון: 19:03)

לפניות לכתב שבתי בנדט - sben72@walla.co.il

זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון/מערכת וואלה! NEWS, עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון/מערכת וואלה! NEWS, עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully