וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החיילים עודכנו: הדריסה בגוש עציון - כנראה פיגוע

20.11.2014 / 15:55

משפחות שלושת החיילים שנדרסו לפני שבועיים בכביש 60 בסמוך לכפר הפלסטיני אל-ערוב עודכנו כי ככל הנראה לא מדובר בתאונה. עם זאת, חקירת האירוע טרם הסתיימה. המשפחות: "לא מופתעים"

צילום: צילומי אבטחה, דוברות הר חברון; עריכה: מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

דריסת שלושת החיילים בגוש עציון לפני שבועיים הייתה ככל הנראה פיגוע דריסה ולא תאונת דרכים - כך עודכנו אתמול (רביעי) משפחות החיילים הפצועים. עם זאת, חקירת האירוע טרם הסתיימה.

בפיגוע הדריסה נפצעו שלושה חיילים מכלי רכב בעל לוחית זיהוי פלסטינית שנסע לכיוון דרום בכביש 60 בסמוך לכפר הפלסטיני אל-ערוב, בעת שעמדו בסמוך לעמדת פילבוקס. לאחר הדריסה המשיך הנהג הפוגע בנסיעתו ונמלט. כוחות הביטחון הציבו מחסומים בכל האזור ובתום מצוד של כשעה אותר כלי הרכב נטוש באזור אל-ערוב.

עוד בוואלה! חדשות:
גורמים במשרד המשפטים על אשקלון: על פניו ההוראה לא חוקית
בשל המצב: כל קצין במילואים יורשה לשאת נשק
הסב הנאשם ברצח בחיפה – שוטר פלסטיני שהרג אחים בעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת החיילים שניות לפני הדריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נבו כ"ץ מארגון "משפחה אחת" המלווה את משפחתו של אחד החיילים שנפגעו תיאר תחושת המשפחה. "היום בסביבות השעה 16:00 התקשר אל המשפחה תמיר ידעי, מפקד אוגדת איו"ש, ועדכן שלאור החקירה, מדובר בפיגוע דריסה", סיפר. "כבר בהתחלה ציינו בפנינו שזה פיגוע, אבל ישנה סבירות שמדובר אולי בתאונה". לדבריו, "הורי החייל לא הופתעו מהעדכון היום וזה היה להם ברור מההתחלה. מאז שדיברו על כך שאולי מדובר בתאונה, הם חששו מאוד שזה ייסגר בזה ולא יודו שמדובר בפיגוע". הוא תיאר שההורים חשים "כאילו נתנו להם 'בוקס' בעדכון הקודם שמדובר בתאונה ועכשיו ביקשו מהם סליחה".

שרון, אמו של חייל נוסף שנדרס ונפצע בתקרית, סיפרה: "אתמול עודכנתי על ידי הצבא שמדובר בפיגוע ולא בתאונה. לא הופתעתי, זה היה ברור מההתחלה. ראיתי את הסרטון והבן שלי תיאר את כל מה שקרה. אין לי מושג למה דווח קודם לכן שמדובר בתאונה. לפחות הגורמים שהיו איתי בקשר מההתחלה דיברו אחרת. כעסתי מאוד על הפרסומים, אבל שתקתי עד שתתקבל מסקנה סופית. במידה שהיו נשארים עם המסקנה שמדובר בתאונה, לא הייתי שותקת על כך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית

יום לאחר האירוע מסר גורם ביטחוני בכיר כי מפרטי החקירה הראשוניים ומהממצאים בשטח עלתה הערכה כי דווקא לא מדובר בפיגוע דריסה, אלא בתאונת "פגע וברח". זאת שעות ספורות לאחר שהחשוד בדריסה, הימאם מסאלמה, הסגיר את עצמו לידי קציני מנהלת התיאום וקישור של המנהל האזרחי בבית לחם. "אני הדורס, אני דרסתי את שלושת החיילים אתמול בלילה", אמר להם מסאלמה, תושב הכפר בית עווא שבדרום הר חברון.

אייל זהבי, פרמדיק מד"א שטיפל בפצועים בשטח, סיפר אז כי הצוות מצא את החיילים שוכבים בתעלה בצד הדרך. "הם היו בהכרה מלאה", סיפר. "אחד מהם סבל מפגיעת חזה ומפגיעות בגפיים והוגדר בשטח במצב קשה. השניים האחרים נפגעו באורח בינוני וסבלו מפגיעות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, שכלל החדרת מחט לניקוז אוויר מהחזה לפצוע הקשה, ופינינו אותם בדחיפות בניידות טיפול נמרץ לבית חולים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון/מערכת וואלה! NEWS, עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully