וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב: כל קצין במילואים יורשה לשאת נשק

20.11.2014 / 10:41

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אישר מתן הקלות לנשיאת כלי ירייה בשל האירועים הביטחוניים בתקופה האחרונה. בין השאר, יותר למאבטחים לשאת את כלי הנשק שלהם הביתה בתום עבודתם

אקדח במכנסיים. ShutterStock
ההוראה תחול גם על יוצאי יחידות צבא מיוחדות/ShutterStock

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אישר אתמול (רביעי) קריטריונים להקלות במתן רישיונות לשאת כלי נשק. ההחלטה התקבלה על בסיס המלצות של צוות משותף של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל לבחינת הנושא בעקבות הנחייתו של אהרונוביץ', על רקע האירועים הביטחוניים בשבועות האחרונים.

על פי החלטת השר, מעתה תחול הוראת שעה המאפשרת לחברות האבטחה לאשר למאבטחים לשאת את כלי הנשק שלהם הביתה בתום עבודתם. כמו כן, יורחבו הקריטריונים כך שתגדל רשימת היישובים הזכאים להקלות, וכך גם באשר לזהות נושאי הנשק – מעתה, כל קצין במילואים, בכל דרגה, יוכל לשאת כלי ירייה. ההנחיה תקפה גם לדרגות מקבילות בכוחות הביטחון.

ידיעות נוספות בוואלה! חדשות:
פרסום ראשון: ראש עיריית אשקלון הפסיק עבודת ערבים בעיר
מפקד טייסת מל"טים: "אף אחד לא מחייך כשחף מפשע נהרג"
"חיקוי של דאעש": כך השפיע הארגון הקיצוני על המחבלים מהבירה

השר יצחק אהרונוביץ' בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"ההחלטה נובעת מצו השעה ומהצורך לחזק את תחושת הביטחון". השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

עוד נקבע בקריטריונים החדשים כי ההוראה תחול על יוצאי יחידות מיוחדות על פי רשימה שהעבירו גורמי הביטחון, ובהם מאבטחים יוצאי שב"כ, הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב), רשות שדות התעופה ולוחמים יוצאי גדודי סיור נבחרים. ההוראה תאפשר מתן רישיונות לכלי ירייה גם ליוצאי משטרה בוותק של שנתיים לפחות ובאישור קצין משטרה, וכן למדריכי ירי.

ההחלטה אושרה בתום דיון שקיים אהרונוביץ' בהשתתפות ראש מטה השר, היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, הנהלת האגף לרישוי כלי ירייה וראש חטיבת האבטחה של משטרת ישראל. "ההחלטה על מתן ההקלות נובעת מצו השעה ומהצורך לחזק את תחושת הביטחון בקרב האוכלוסייה, ועל רקע אירועי הטרור האחרונים הפוקדים אותנו", נימק השר אהרונוביץ' את ההחלטה. "הנפקת הרישיונות תעשה בבקרה ובאחריות, תוך הפעלת שיקול דעת ובכפוף לקריטריונים של הסמכה והכשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully