וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים: מנכ"ל משרד ראש הממשלה פורש

19.11.2014 / 17:00

הראל לוקר, עורך דין במקצועו, הודיע לנתניהו על רצונו לסיים את התפקיד ולשוב לעבוד במגזר העסקי. בין היתר, היה אחראי על "רפורמת הקורנפלקס". ראש הממשלה: "קידם נושאים קריטיים למדינת ישראל"

מנכל משרד רוהמ הראל לוקר עם צוות מנכ"לים לטיפול ביישובי ותושבי הדרום. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הראל לוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עזיבה נוספת של בכיר בכוורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, הודיע לנתניהו כי ברצונו לסיים את תפקידו לאחר שלוש שנים, כך נמסר היום (רביעי) בהודעה של לשכת ראש הממשלה. הסיבה לכך היא רצונו של לוקר לשוב למגזר העסקי, בתום תקופה פעלתנית ועמוסה במגזר הציבורי.

במהלך תקופתו כמנכ"ל המשרד, הוביל לוקר את עבודת המטה של ראש הממשלה בנושאים כלכליים-חברתיים והיה אחראי על שורה ארוכה של פרויקטים ומיזמים בתחומים הללו. הוא רכש לעצמו מוניטין של איש ביצוע שמסוגל להתיר קשיים ביורוקרטיים ולקדם תכניות מורכבות המערבות משרדי ממשלה שונים. במקרים רבים שימש מגשר בין גופים ממשלתיים שונים.

עוד בוואלה! חדשות:
"חיקוי של דאעש": כך השפיע הארגון הקיצוני על המחבלים מהבירה
סקסולוג ידוע נעצר בחשד לביצוע אונס ועבירות מין
כל ארה"ב מתחת לאפס: "נובמבר הכי קר מאז 1976"

לוקר היה אחראי, בין היתר, על קידום רפורמת הייבוא המקביל בתחום המזון שזכתה לכינוי "רפורמת הקורנפלקס", על התכניות לפיתוח כלכלי-חברתי של הנגב ועוטף עזה ועל תכנית המתאר להקמת מתקני הקליטה של הגז הטבעי בישראל. הוא עסק גם במעבר צה"ל לנגב, במיזם "ישראל דיגיטלית", ברפורמה בתכנון ובבנייה, בשיפור היחסים הכלכליים בין ישראל ליפן ובפרויקטים נוספים, שבהם שימש הן נציגו הבכיר של ראש הממשלה והן מתאם בין כלל הגורמים הממשלתיים המעורבים.

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"מודה להראל על עבודתו המאומצת". ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

לוקר מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד בדצמבר 2011, חודשים ספורים לאחר המחאה החברתית, וזאת אחרי קריירה של כשני עשורים בתחום העסקי. הוא עורך דין בהכשרתו ומתמחה בתחום הכלכלי-מסחרי. אחיו, אלוף (מיל') יוחנן לוקר, היה מזכירו הצבאי של נתניהו בקדנציה הקודמת שלו בראשות הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו הודה ללוקר על תרומתו בתפקיד ואמר: "אני מודה להראל על עבודתו המאומצת והמבורכת באחד התפקידים המורכבים בשירות הציבורי. במשך שלוש שנים ותחת שתי ממשלות בראשותי, קידם הראל בצורה יוצאת דופן נושאים רבים וקריטיים למדינת ישראל ועשה זאת מתוך תחושת שליחות, במקצועיות, צניעות והצלחה רבה".

לוקר עצמו אמר כי "זו הייתה תקופה אינטנסיבית ומרתקת והייתה לי הזכות הגדולה לסייע לראש הממשלה בצמתים מרכזיים של ניהול המדינה. אני מודה לראש הממשלה על כך שבחר בי לאחד מתפקידי המפתח של השירות הציבורי במדינת ישראל ונתן לי את האמון והגיבוי על מנת לקדם נושאים חשובים לאורך השנים".

לוקר הוא הבכיר השלישי בסביבתו של ראש הממשלה שפרש השנה מתפקידו, זאת לאחר שראש לשכתו לשעבר, גיל שפר ומנהל הלשכה לשעבר, אייל חיימובסקי, עזבו גם הם את תפקידיהם. במקום שפר מונה לתפקיד ראש הלשכה הנוכחי, ארי הרו, אולם לחיימובסקי טרם מונה מחליף באופן רשמי.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • הראל לוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully