וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט החשוד בעבירות מין הודיע על פרישה מתפקידו

19.11.2014 / 15:53

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, פורש מכס השיפוט על רקע החקירה המתנהלת נגדו בגין עבירות מין בעורכת דין שעבדה עמו. הוא חשוד גם שביקש מעובדת להגיע בלבוש חושפני

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
הודיע על פרישה. השופט יצחק כהן/דוברות בתי המשפט

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, החשוד בביצוע עבירות מין, הודיע היום (רביעי) לנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ולשרת המשפטים, ציפי לבני, כי הוא פורש מתפקידו לאחר 25 שנות כהונה. השופט, המיוצג על ידי עו"ד דוד ליבאי, מבקש בפרישתו לאפשר למנות נשיא לבית המשפט בנצרת, וזאת מאחר שכל עוד עניינו נמצא בטיפול המשטרה והפרקליטות, נבצר ממנו למלא את תפקידו ולא ניתן למנות לו מחליף. כמו כן, בהודעת פרישתו כתב כהן כי הוא מאמין שאם וכאשר תיק החקירה יועבר לפרקליטות, הוא יוכל לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי אין מקום להעמידו לדין.

הבדיקה הראשונית של המשטרה נגד השופט החלה בתחילת חודש ספטמבר האחרון, לאחר שעלה חשד שביצע עבירות מין בבת משפחתו לפני שנים רבות - עבירות עליהן חלה התיישנות. עם זאת, בוואלה! חדשות פורסם לאחר מכן כי לאחרונה פנתה למשרד המשפטים מתלוננת נוספת, עורכת דין שעבדה עם כהן הטוענת כי ביצע בה עבירות מין.

עוד על הפרשה:
"לדור טעה שלא דיווח על השופט החשוד בעבירות מין"
לבני לגרוניס: השעה את השופט החשוד בביצוע עבירות מין
לראשונה: השופט החשוד בעבירות מין נחקר באזהרה

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו,
נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס/ראובן קסטרו

כשבוע לאחר מכן הודיע היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, כי הוא מקבל את המלצת ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ), ניצב מני יצחקי, וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, לפתוח בחקירה פלילית נגד כהן. ממשרד המשפטים נמסר כי לאור הודעתו של וינשטיין, כי נשיא העליון גרוניס, ושרת המשפטים לבני, החליטו על הסרת שמו של השופט מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון. כמו כן, בערב יום כיפור, פנתה לבני לגרוניס, על מנת שיפעיל את סמכותו וישעה לאלתר את כהן עד לסיום החקירה בעניינו. עם זאת, כהן נמצא גם כך בחופשה מאז ה-9 בספטמבר.

בתחילת אוקטובר נחקר לראשונה השופט באזהרה. במהלך החקירה במשטרה מנסים לברר החוקרים שתי תלונות מרכזיות נגד כהן: תלונתה האמורה של עורכת הדין ותלונה שנייה לגבי עובדת בית המשפט המחוזי נצרת שלכאורה ביקש ממנה להגיע בלבוש חושפני ואף מעבר לכך. גורמים המעורים בפרטים סבורים שבידי החוקרים חומרים המחזקים את התיק נגד השופט.


לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully