וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדור טעה שלא דיווח על השופט החשוד בעבירות מין"

11.9.2014 / 12:23

בכיר במערכת אכיפת החוק מתח ביקורת על פרקליט המדינה לשעבר, אשר לא העביר למשטרה את התלונה של עורכת הדין נגד השופט יצחק כהן. "זה פשוט נראה כמו גילדה ששומרת על עצמה"

עו"ד משה לדור בוועידת המשפט- פאנל ראשי ערים תחת חקריה. בן קלמר
"טעה בתום לב". לדור/בן קלמר

בכיר במערכת אכיפת החוק מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על פרקליט המדינה לשעבר משה לדור. לדור דיווח השבוע על כך שאף שידע על התלונה שהגישה עורכת דין למשרד המשפטים על עבירות מין מצד נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן - הוא לא העביר את החומרים למשטרה.

"בפרקליטות טעו לפני שנתיים כשלא העבירו את החומרים", אמר הגורם. "אני חושב שלדור באמת טעה בתום לב. הם לא מבינים לפעמים שלדווח למשטרה זה משהו שאתה מחויב לו. עכשיו זה פשוט נראה כמו גילדה ששומרת על עצמה".

עוד על הפרשה:
השופט החשוד בעבירות מין יוצא לחופשה "מתוכננת"
חקירה פלילית תיפתח נגד השופט החשוד בעבירות מין?

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
"הנושאים שעליהם חלה התיישנות מדברים בעיקר על ליטופים ונגיעות". השופט יצחק כהן/דוברות בתי המשפט

במהלך השבוע הודיע השופט כהן לנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ולשרת המשפטים, ציפי לבני, על הקדמת יציאתו לחופשה, לטענתו בשל נישואי בתו הצפויים בסוף החודש. כשבוע קודם לכן דווח על כך שהמשטרה פתחה בבדיקה נגד כהן בחשד לביצוע עבירות מין בבת משפחתו לפני שנים רבות. בתחילת השבוע דווח גם על תלונתה של עורכת הדין. ההערכה היא כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יורה על חקירה פלילית נגד השופט.

"הנושאים שעליהם חלה התיישנות מדברים בעיקר על ליטופים ונגיעות, ושם כבר הוגשה תלונה במשטרה", אמר הגורם. "המקרה שלא חלה עליו התיישנות הוא של הפרקליטה לשעבר שכרגע אמנם לא מוכנה להגיש תלונה, אבל סיפרה בזמן אמת לאנשים רבים". לבסוף, אמר הגורם כי "כרגע נבדקת תלונה נוספת".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה לפרשה. היא אמרה כי "זה מדאיג ומקומם שהיה צורך להמתין למועמדותו של השופט יצחק כהן לעליון כדי שהחשדות יצופו. לא מתקבל על הדעת שהתאפשר לו לכהן עד עתה כנשיא בית משפט מחוזי". היא הוסיפה, כי "לא יתכן שהפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה שהיה ממונה עליה, יחקרו את עצמם". גלאון הציעה להפקיד את החקירה בידי ראש הנציבות לביקורת על הפרקליטות, השופטת גרסטל, או בידיו של שופט בית משפט עליון בדימוס.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully