וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לגרוניס: השעה את השופט החשוד בביצוע עבירות מין

3.10.2014 / 0:29

שלושה שבועות לאחר שנתן היועץ המשפטי לממשלה אור ירוק לפתוח בחקירה פלילית נגד שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, החליטה שרת המשפטים להשעותו. כהן צפוי להיחקר בימים הקרובים

שרת המשפטים ציפי לבני, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
שרת המשפטים ציפי לבני/אדריאן הרבשטיין

שרת המשפטים ציפי לבני, פנתה אתמול (חמישי), ערב יום כיפור, לנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, על מנת שיפעיל את סמכותו וישעה לאלתר את שופט בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן, החשוד בביצוע עבירות מין, עד לסיום החקירה בעניינו. כהן, שצפוי להיחקר בימים הקרובים, נמצא בחופשה מאז ה-9 בספטמבר.

כבר לפני שלושה שבועות נתן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישור לקיים חקירה פלילית בעניינו של כהן, אולם פנייתה של לבני מהווה את החותם האחרון הנחוץ על מנת לזמנו לחקירה.

עוד ידיעות באותו נושא:
”לדור טעה שלא דיווח על השופט החשוד בעבירות מין”
תיפתח חקירה פלילית נגד השופט החשוד בעבירות מין
גברים, גם אם נדמה לכם, אתם לא מעל החוק - דעה

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
ייחקר בימים הקרובים. השופט יצחק כהן/דוברות בתי המשפט

וינשטיין החליט על החקירה הפלילית לאחר שהוצגו לפניו ממצאי הבדיקה שערכה המשטרה בנושא. החשד הוא כי כהן, שהיה מועמד לבית המשפט העליון, ביצע עבירות מין בבת משפחתו לפני שנים רבות ולאחרונה אף התלוננה על עבירות מין מצדו עורכת דין שעבדה עם איתו. החקירה הפלילית נפתחה על מנת לבדוק את תלונותיה של עורכת הדין היות ועל העבירות שבוצעו לכאורה בבת המשפחה חלה התיישנות.

כאשר דווח לראשונה על דבר הבדיקה המשטרתית נגד השופט כהן, הוא הכחיש את החשדות נגדו. "הטענות המיוחסות לנשיא כהן חסרות שחר לחלוטין", נמסר בתגובה שהועברה בשמו של כהן באמצעות דוברות הנהלת בתי המשפט. "מקור המידע שעליו מבוססת הכתבה מוכר לשופט. מדובר באדם קרוב משפחה, בעל רקע נפשי מעורער, אשר בוחר להכפיש את השופט דווקא במועד זה, על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון, וזאת תוך העלאת האשמות שקריות, שבינן ובין המציאות אין כל קשר. הקרע בין הנשיא כהן וקרוב המשפחה נוצר לאחר שהאחרון נתפס בגניבה מבית השופט והשופט ניתק עמו קשר. בעקבות כך הנ"ל איים כי 'יתפור תיק לשופט'".

ממשרד המשפטים נמסר כי לאור ההודעה על פתיחת חקירה, החליטו נשיא העליון אשר גרוניס ושרת המשפטים ציפי לבני על הסרת שמו של השופט יצחק כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 2.10.14, 22:29)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully