וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיפתח חקירה פלילית נגד השופט החשוד בעבירות מין

11.9.2014 / 16:55

בתום דיון שבו הוצגו ממצאי הבדיקה בעניין, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת המשטרה ולאשר חקירה פלילית נגד נשיא בית משפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן. שמו יוסר מהמועמדות לעליון

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
יוסר שמו מהמירוץ לעליון. נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן/דוברות בתי המשפט

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קיבל היום (חמישי) את המלצת ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ), ניצב מני יצחקי, וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, לפתוח בחקירה פלילית נגד נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, בגין עבירות מין. זאת, לאחר דיון שנערך היום, ובו הוצגו ממצאי הבדיקה שנערכה עד כה על ידי המשטרה בנוגע לחשדות נגד כהן.

ממשרד המשפטים נמסר כי לאור ההודעה על פתיחת חקירה, החליטו נשיא העליון אשר גרוניס ושרת המשפטים ציפי לבני על הסרת שמו של השופט יצחק כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון.

עוד באותו נושא
”לדור טעה שלא דיווח על השופט החשוד בעבירות מין”
השופט החשוד בעבירות מין יצא לחופשה ”מתוכננת”

כהן הודיע שלשום לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ולשרת המשפטים ציפי לבני על הקדמת יציאתו לחופשה כבר השבוע. לדבריו, החופשה תוכננה מראש עקב נישואי בתו, הצפויים בסוף חודש זה.

לפני כשבוע דווח על כך שהמשטרה פתחה בבדיקה נגד כהן, המועמד לשפוט בבית המשפט העליון, בחשד לביצוע עבירות מין בבת משפחתו לפני שנים רבות. ביום ראשון דווח בוואלה! חדשות שלאחרונה התלוננה למשרד המשפטים עורכת דין שעבדה עם כהן על עבירות מין מצדו. בניגוד לעבירות שבוצעו לכאורה בבת המשפחה, על העבירות שעליהן התלוננה עורכת הדין לא חלה התיישנות. לכן, לדברי גורמים המעורים בפרשה, ייתכן כי תיפתח נגד השופט חקירה פלילית.

כאשר דווח לראשונה על דבר הבדיקה המשטרתית נגד השופט כהן, הוא הכחיש את החשדות נגדו. "הטענות המיוחסות לנשיא כהן חסרות שחר לחלוטין", נמסר בתגובה שהועברה בשמו של כהן באמצעות דוברות הנהלת בתי המשפט. "מקור המידע שעליו מבוססת הכתבה מוכר לשופט. מדובר באדם קרוב משפחה, בעל רקע נפשי מעורער, אשר בוחר להכפיש את השופט דווקא במועד זה, על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון, וזאת תוך העלאת האשמות שקריות, שבינן ובין המציאות אין כל קשר. הקרע בין הנשיא כהן וקרוב המשפחה נוצר לאחר שהאחרון נתפס בגניבה מבית השופט והשופט ניתק עמו קשר. בעקבות כך הנ"ל איים כי 'יתפור תיק לשופט'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully