וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה גינה את הפיגוע: "התקפה על חפים מפשע"

הנשיא האמריקני אמר כי "אין הצדקה להתקפה כזאת נגד אזרחים", והוסיף כי נוכח התקופה הרגישה בירושלים על מנהיגי שני הצדדים לעבוד "בשיתוף פעולה כדי להפחית את המתיחות"

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, בני בן-סימון, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה היום (שלישי) את הפיגוע בירושלים שבו נרצחו ארבעה ישראלים, שלושה מהם בעלי אזרחות אמריקנית. "לא יכולה להיות הצדקה להתקפות כאלו נגד אזרחים חפים מפשע", אמר אובמה. "בתקופה כזאת רגישה בירושלים, חשוב שהמנהיגים הישראלים והפלסטינים יעבדו בשיתוף פעולה כדי להפחית את המתיחות, לגנות את האלימות ולחפש דרך להגיע לשלום".

הגינוי הזה מצטרף לשורת גינויים שהגיעו מרחבי העולם. בלט הגינוי שהגיע מבחריין כששר החוץ של המדינה, חאלד בן אחמד אל-חליפה, טען כי "רצח מתפללים בבית כנסת יהודי הוא פשע". הוא הדגיש במקביל כי "עוולות הכיבוש אינן עילה לפגיעה במתפללים חפים מפשע".

עוד על הפיגוע בירושלים
נתניהו הורה להרוס את בתי המחבלים מהפיגוע בירושלים
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגוע: "24 יתומים ברחוב אחד"
קרוב משפחתם של המחבלים: "שהידים שמתו למען ירושלים"

ברק אובמה בוועידת G20 – אוסטרליה, 16 בנובמבר 2014. רויטרס
"חשוב שהמנהיגים הישראלים והפלסטינים יעבדו בשיתוף פעולה". אובמה/רויטרס

גם ארגון השמאל היהודי-אמריקני ג'יי סטריט פרסם הערב הודעת גינוי חריפה לפיגוע. "אנחנו מזועזעים ונחרדים ממתקפת הטרור המתועבת שהתרחשה הבוקר בבית הכנסת בירושלים בזמן תפילת שחרית, וגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם והותירה רבים אחרים פצועים", נכתב בהודעה.

הארגון שיבח את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ואת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על כך שגינו אף הם את הפיגוע. "אנו דוחים הערות אחרות שנאמרו על ידי גורמים פלסטיניים, שניסו להצדיק את המתקפה כתגובה לפעולותיה של ישראל. אין כאן שוויון: רצח של אזרחים חפים מפשע הוא רצח, מתועב במיוחד לאור העובדה שהקורבנות התפללו בבית כנסת", נכתב בהודעת הארגון.

האלימות בבירה, והמתיחות בין יהודים ללא-יהודים נותנת אותותיה גם מחוץ לגבולות המדינה. זמן קצר אחרי הפיגוע הודיעה משטרת ניו יורק על הגברת האבטחה סביב בתי כנסת בעיר - כך פורסם ברשת CNN. "משטרת ניו יורק הגבירה את הערנות בבתי הכנסת ואתרים סימובליים נוספים ברחבי העיר", נמסר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אחד ההרוגים בזירת הטבח, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אלפי בני אדם הגיעו אחר הצהריים לבית העלמין שבהר המנוחות כדי להשתתף בהלווייותיהם של ארבעת ההרוגים מהפיגוע, שנרצחו בסכינים וביריות אקדח על ידי שני פלסטינים מצפון ירושלים בבית הכנסת "קהילת בני תורה".

ראשון נטמן הרב משה טברסקי, יליד ארצות הברית בן 59, שמסע הלווייתו יצא בשעה 14:00 משכונת סנהדריה. בשעה 15:00 יצא מסע הלווייתם של שלושת ההרוגים הנוספים מבית הכנסת ברחוב אגסי, שבו אירע הפיגוע. מדובר באריה קופינסקי, יליד ארצות הברית בן 43, אברהם שמואל גולדברג, יליד בריטניה בן 68 וקלמן לוין, יליד ארצות הברית בן 55. בהלווייתם השתתף נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

שבעה פצועים מהפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים בבירה. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים שני פצועים באורח אנוש - אחד מהם שוטר, לבד משני פצועים באורח קשה שהובהלו למקום ופצוע קל אחד. בבית החולים שערי צדק מאושפזים פצוע בינוני ופצוע קל.

הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. טלי מאייר
מתפלל בהלויית הרב טברסקי/טלי מאייר
הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. טלי מאייר
הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014/טלי מאייר
יעקוב ארליך הפרמדיק שנפצע בפיגוע בירושלים 18.11.14. שי מכלוף
אחד הפצועים בבית החולים/שי מכלוף
שוטרות מג"ב ליד זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. AP
שוטרות מג"ב בזירת הפיגוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully