וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב משפחתם של המחבלים: "שהידים שמתו למען ירושלים"

דודו של עודאי אבו ג'מל, אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים שבו נרצחו ארבעה יהודים, סיפר כי הידיעה על האירוע הגיעה כ"רעם ביום בהיר", אך הבהיר כי במשפחה שבעי רצון מכך. "תגובה לפשעי הציונים"

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, בני בן-סימון, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

דודו של עודאי אבו ג'מל, אחד משני המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, סיפר היום (שלישי) כי במהלך פשיטת כוחות הביטחון בשכונת ג'בל מוכאבר, נעצרו אחיו ודוד אחר של עודאי ואביו ואמו של המחבל השני, רסאן. בפיגוע שביצעו השניים בבית הכנסת "קהילת בני התורה" הבוקר, נרצחו ארבעה ישראלים. שבעה מהפצועים מהפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים בבירה, בהם שניים באורח אנוש.

לדבריו, הידיעה על מה שעשו קרובי משפחתו, שחוסלו באירוע, הגיעה אל המשפחה כ"רעם ביום בהיר". עם זאת, הוא הוסיף כי בני המשפחה שבעי רצון מהמעשה של השניים, "שהפכו לשהידים כשמתו למען ירושלים ולמען מסגד אל-אקצא". הוא טען כי הפיגוע התרחש בתגובה ל"פשעי הציונים" היומיומיים בעיר וכתגובה לכך שישראל מונעת מהפלסטינים להיכנס למסגד ומאשרת למתנחלים "להסתער" עליו".

עוד על הפיגוע בירושלים
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגוע: "24 יתומים ברחוב אחד"
ראש השב"כ סותר את נתניהו: אבו מאזן לא מסית לטרור
שגריר ארה"ב: "הפיגוע בירושלים - נקודת שפל חדשה"

אנשי זק"א בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, היום/רויטרס

מי שחיסל את השניים היה רב-פקד א', חוקר במחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ), ששחזר את שאירע בדקות האימה בתוך בית הכנסת. "הייתי בכניסה לעיר, ושמעתי דיווח בקשר על יריות בשכונת הר נוף. משם נסעתי במהירות לזירת האירוע", סיפר. "הבחנתי בשוטרים שמגיעים לכניסה לישיבה. צמצמתי טווח תוך כדי שאני מוודא שאין ירי נוסף מהגובה. הגעתי לכניסה לישיבה, הבחנתי בשוטר פצוע מירי ובשני מחבלים עם סכינים מגואלים בדם ואקדח רצים לכיווננו. יריתי לעברם עד שנוטרלו, ואז נכנסתי עם שוטרים נוספים לסריקות בתוך הישיבה".

אף ארגון פלסטיני לא קיבל אחריות לפיגוע ולא ידוע על השתייכות של המפגעים לארגון זה או אחר. כך או כך, חמאס בירך על ביצוע הפיגוע. בכיר חמאס ודובר התנועה בעזה, מושיר אל-מסרי, אמר כי מדובר ב"נקמת גבורה זריזה להוצאתו להורג" של יוסף רמוני, נהג האוטובוס שנמצא תלוי שלשום בירושלים. "זוהי הזכות של עמנו לנקום את דם השהידים שלנו בכל האמצעים", אמר אל-מסרי. בעוד שהמשטרה הודיעה כי רמוני התאבד, משפחתו של רמוני טוענת כי מתנחלים הרגו אותו. הנתיחה לא מצאה ראיות שיתמכו בטענתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully