וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה להרוס את בתי המחבלים מהפיגוע בירושלים

18.11.2014 / 17:59

במהלך התייעצות ביטחונית בנוכחות בכירים רבים, בהם השר יעלון, ראש השב"כ יורם כהן והשר אהרונוביץ', הנחה נתניהו גם על קידום הריסת בתי המחבלים מהפיגועים הקודמים ולהגביר את האכיפה נגד מסיתים לטרור

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אחר הצהריים (שלישי) התייעצות ביטחונית בלשכתו שבירושלים, ובסופה הורה להרוס את בתיהם של עודאי ורסאן אבו ג'מל – שני המחבלים אשר רצחו הבוקר ארבעה מתפללים בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים. בדיון, אשר כינס נתניהו בעקבות הפיגוע, השתתפו שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', ראש השב"כ יורם כהן, פרקליט המדינה שי ניצן, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי ומתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי. נוסף על הנחייתו של ראש הממשלה להרוס את בתי המחבלים, הוא הורה לקדם את הריסת הבתים של המחבלים אשר ביצעו את הפיגועים האחרונים. כמו כן, הנחה נתניהו להגביר משמעותית את האכיפה נגד מסיתים לפיגועים.

בשעות האחרונות מלווים אלפי בני אדם את דרכם האחרונה של ארבעת ההרוגים מהפיגוע – משה טברסקי, בן 59; אריה קופינסקי, בן 43; אברהם שמואל גולדברג, בן 68 וקלמן לוין, בן 55. טברסקי נטמן ראשון, וכשעה לאחר מכן יצא מסע ההלוויה של שלושת ההרוגים הנוספים מבית הכנסת ברחוב אגסי – בו הם נרצחו להר המנוחות. "כשאנו סופרים כמה אלמנות ויתומים נוספו לכלל ישראל הבוקר, ארבע אלמנות, 24 יתומים ויתומות ברחוב אחד", אמר הרב יצחק מרדכי רובין, רב הקהילה ורב בית הכנסת שבו התפללו ההרוגים. "כשהם עטופים בטלית ובתפילין, נטבחו ארבעת הקורבנות ועמם עוד פצועים רבים".

עוד ידיעות על הפיגוע בירושלים:
חיסל המחבלים: "רצו לעברי עם סכינים מגואלים בדם - ויריתי"
בהלת אבטחה בגני ילדים בבירה: "מפקירים את הילדים"
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגוע: "24 יתומים ברחוב אחד"

4 מתפללים נרצחו במתקפת טרור בבית כנסת בירושלים. רויטרס
4 מתפללים נרצחו במתקפת טרור בבית כנסת בירושלים/רויטרס

החלטתו של נתניהו להרוס את בתי המחבלים מגיעה לאחר שמוקדם יותר האשים את אבו מאזן ואת הרשות הפלסטינית בהסתה לפיגועים ולטרור. ראש הממשלה האשים לא רק את אבו מאזן אלא גם את חמאס. "אנו נגיב ביד קשה. זו תוצאה של ההסתה של חמאס ושל אבו מאזן ממנה הקהילה הבינלאומית מתעלמת". יעלון גיבה את דבריו והאשים את הרשות הפלסטינית ב"הסתה, שקרים ושנאה שמופצים מדי יום בהנהגת יושב הראש אבו מאזן, נגד מדינת ישראל", ואמר שהפיגוע הוא תוצאה ישירה של כל אלו. "בין אם מדובר בהתארגנויות מקומיות ובין אם מדובר בתשתיות טרור מאורגנות, אנו עדים פעם אחר פעם לניסיונות של גורמי טרור פלסטיניים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ולהרוג כמה שיותר יהודים רק משום שהם יהודים".

בניגוד לשניים, ראש השב"כ יורם כהן, אשר נכח גם הוא בהתייעצות הביטחונית שקיים ראש הממשלה, אמר כי אבו מאזן אינו מעודד טרור. חבר כנסת שנכח במליאת ועדת החוץ והביטחון, שהתקיימה היום, אמר כי "כהן הסביר כי אבו מאזן לא מעודד אלימות, בין היתר מחשש שפעולות אלימות יביאו בסופו של דבר להדחתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הכנסת ברגעים שלאחר הפיגוע הרצחני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, השר אהרונוביץ', הורה למשטרה לנקוט צעדים מידיים על מנת לשפר את תחושת הביטחון של תושבי הבירה והסביבה. לפיכך, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הודיע על העלאת הכוננות בעיר. ההחלטות המרכזיות של השר הן הצבת מחסומים בשכונות במזרח העיר והצבת מחסומים בכפרים שמסביב לבירה, גיוס של ארבע פלוגות של משמר הגבול וכוחות מתנדבים לצורך תגבור הכוחות המוצבים בעיר והנחיה לקבור מחבלים מחוץ לירושלים. כמו כן, המליץ אהרונוביץ' לקדם את הריסתם של בתי מחבלים עוד בטרם התקיימה ההתייעצות הביטחונית, והמליץ גם לבחון הקלות בנשיאת כלי נשק עבור תושבי הבירה.

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully