וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנים ללא אבטחה בירושלים: "מפקירים את הילדים"

18.11.2014 / 17:21

הורים לילדים בירושלים טוענים כי בגנים רבים בעיר לא מוצב מאבטח, זאת בניגוד לתקנות. "המבנה מוקף באתרי בנייה עם המון ערבים שמסתובבים שם חופשי". העירייה: "נאייש גנים שעומדים בתקן"

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ההסלמה הביטחונית בירושלים, שהגיעה היום לשיא בפיגוע המחריד הבוקר (שלישי) בבית הכנסת בהר נוף - הגבירה את החששות בקרב הורים לילדים בבירה. אלה טוענים כי אבטחה לקויה בגני הילדים עשויה להפוך את ילדיהם לקורבנות הבאים. איילה, אמא לילדה בגן חרדי בשכונת רמות א' סיפרה כי במבנה שבו היא לומדת כלל לא מוצב שומר. "בעבר היה שם שומר, יש לו בוטקה והכל מוכן, אבל מתחילת השנה אין שם בכלל אבטחה".

המבנה המדובר מכיל שלושה גנים, שבהם לומדות מאה ילדות. "המבנה מוקף באתרי בנייה עם המון ערבים שמסתובבים שם חופשי. אמנם יש גדרות מסביב לגן אבל המצב ממש לא טוב", היא סיפרה. "השבוע הייתי בבנייני משרד החינוך, יש שם שישה מאבטחים שמסתובבים מחוסרי עבודה, ופה מפקירים מאה ילדות בלי אבטחה. זה אבסורד, ואנחנו מאוד מוטרדים".

מתיחות בירושלים I ידיעות נוספות בנושא
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגוע: "24 יתומים ברחוב אחד"
שגריר ארה"ב: "הפיגוע בירושלים - נקודת שפל חדשה"
המשטרה העלתה כוננות בירושלים; מחסומים יוצבו במזרח העיר

גננת חשודה שהורתה להכות ילד: "אנשים השתגעו". שלומי גבאי
"זה מחדל, הכתובת על הקיר, שלא יגידו לא ידענו ולא שמענו". למצולמים אין קשר לכתבה/שלומי גבאי

תקנות הבטיחות במוסדות החינוך בעיר מחייבות הצבת איש אבטחה בכניסה למוסד שלומדים בו מעל מאה ילדים, אלא שלפי טענות ההורים, התקנות לא מיושמות. "ידענו שזה לא בסדר שהתחילו את השנה בלי אבטחה, אבל עכשיו בגלל מתקפת הטרור, זה הפך להיות ממש מפחיד", אמרה איילה. "פניתי לגננת ויש עוד הורים שפנו בדרישה להביא אבטחה. הגננת אמרה שהיא פנתה לכל מיני מקומות ואמרו לה שזה בטיפול. היא ממש לא התכחשה לנושא וזה מטריד גם אותה".

בדומה לאיילה, פנו הורים נוספים במהלך השבועיים האחרונים לעירייה ולוועדי הורים העירוניים בדאגה לביטחון ילדיהם, "הפיגוע הקשה הבוקר בבית הכנסת בירושלים הוכיח שוב את החשיבות באבטחה בעיר בימים אלה. כהורים לילדים, אנחנו דורשים מעיריית ירושלים והמשרד לביטחון הפנים לקחת אחריות ולדאוג לביטחונם של ילדינו. בימים שבהם ירושלים נמצאת תחת מתקפת טרור, ראוי להציב מאבטח חמוש בכל בית ספר וגן ילדים ללא הגבלה של מספר הילדים כפי שקובעות התקנות".

בתגובה לכך הוציא הבוקר ועד ההורים העירוני בירושלים הודעה לכלל ההורים שבה הם מבטיחים לפתור את הבעיה. "אנחנו נמצאים בקשר ישיר ורציף עם עיריית ירושלים וגורמי הביטחון. אנו מוטרדים מהדיווחים שאנחנו מקבלים מהשטח שלפיהם גני ילדים ומוסדות חינוך בעיר פועלים ללא אבטחה, גם בימים אלה. אנחנו קוראים לוועדי ההורים בבתי הספר וגני הילדים שבהם יש בעיות אבטחה להעביר אלינו את הבעיות ואנחנו נפעל מול הגורמים הרלוונטיים בניסיון לפתור את הבעיות", מסרו מוועד ההורים בבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"העירייה אמרה לגננות לנעול את הילדים בגן"

בת חן, אמא לילד בגן טרום חובה בשכונת קטמון סיפרה כי הגננת קיבלתה הוראה מהעירייה לנעול את הילדים בגן. "מעולם לא היה לנו מאבטח, ומהבוקר, הילדים נשארו נעולים בפנים בתוך הגן, הגננת אמרה שאלו ההנחיות שקיבלה מנציגי החינוך בעירייה לנעול את הגן מהפנים. אז הילדים לא יוצאו לחצר, וכל צלצול בשער חייב אותם לצאת ולבדוק ולראות מי זה". היא המשיכה וסיפרה כי "אנחנו מאד לחוצים, כמה הורים פנו בדרישה לאבטחה אבל לא קיבלו תשובות קונקרטיות. אין לאף אחד מה להגיד כל כך, ומציאות כזאת שילדים לא יכולים לצאת לחצר והורים צריכים לחשוש לביטחון הילדים זו לא מציאות הגיונית. בשבועיים האחרונים היו כל כך הרבה אירועים בירושלים ואין על זה שליטה כי הרי מדובר בתושבי העיר שמפגעים בנו, אבל מישהו צריך לקחת על זה אחריות ולשים אבטחה לפני שיקרה איזה שהוא אסון"

בת חן סיפרה כי חלק מההורים הוציאו היום את ילדיהם מהגן מוקדם מהרגיל ואחרים אף ניסו "להביא מאבטח בתשלום באופן פרטי, אך צוות הגן סרב".

ישראל אליסף, אב לילדה בגן טרום-חובה בעיר ופעיל בוועד ההורים העירוני, סיפר על בהלה של ממש בקרב ההורים, "יש המון גנים שלא מקבלים אבטחה, גם בגנים שעומדים בתקן המשטרתי לאבטחה לא מקבלים מאבטחים כי יש מחסור. אבל אותנו זה ממש לא מעניין - אנחנו רוצים אבטחה ועכשיו. לא יתכן שהורים לא יכולים לשלוח את ילדיהם בפחד שיקרה להם משהו בעיר הבירה של ירושלים". אליסף סיפר כי מרבית הפניות התקבלו מהורים בשכונות קו התפר כגון פסגת זאב והגבעה הצרפתית שגובלות בכפרים ערביים. "הגנים שם צמודים לאתרי בנייה שבהם פועלים ערבים ואין אף אבטחה", אמר אליסף. "זה פשוט מחדל, הכתובת כבר על הקיר. שלא יגידו לא שמענו ולא ידענו, מבחינתו שישלחו חיילים או שוטרים למקום, מדובר בביטחון ילדינו". אליסף הוסיף כי "ארגון ההורים קורא להורים שנושאים נשק ברישיון להתנדב למקומות שאין בהם אבטחה להראות נוכחות ולהקים סיירות בגנים. גם הורים ללא נשק מוזמנים להתנדב, שתהיה נוכחות הורית בגנים ובמוסדות החינוך".

גן הילדים בקרית אתא בו הסייעת חשודה בכך שדרשה מילדים בגן בקריית אתא להכות בן 3 . ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
קוראים להורים שנושאים נשק ברישיון להתנדב/אדריאן הרבשטיין

מעיריית ירושלים נמסר כי "על רקע המצב הביטחוני, עיריית ירושלים יחד עם משטרת ישראל, מעבה את הנוכחות, מרעננת את ההנחיות והעירנות, ומתגברת את מערכי האבטחה במוסדות החינוך בבירה. מאז תחילת האירועים תגבר אגף חירום וביטחון בעיריית ירושלים את כלל שכונות התפר בתוספת שעות אבטחה למוסדות החינוך ותגבור משמעותי של ניידות סיור גזרתיות. הצבת מאבטחים בגני הילדים נקבעת בהתאם לסדר עדיפות מבצעי שקובעת המשטרה. בעקבות רצף האירועים הוחלט שכל גן ילדים שיש לו תקן מאבטח, יאויש ממחר. יש לציין כי אבטחת גני הילדים מושתתת על מספר מעגלי אבטחה, בהם פעילות המשטרה, ניידות הסיור האזרחיות שנותנות מענה אך ורק לגני הילדים, מערכות בקרת הכניסה (אינטרקום ומצלמה) ולחצן מצוקה. בנוסף, לאחרונה תיגברה העירייה בשכונות התפר את פעילות ניידות הסיור הן בשעות העבודה והן בתוספת של ניידות".

עוד נמסר כי "עיריית ירושלים ומשטרת ישראל מתגברות את מערך המשמר האזרחי והמתנדבים בשכונות. ראש העיר ניר ברקת אמר כי התקבלה החלטה להוציא לפועל מבצע נרחב לגיוס מתנדבים למשמר האזרחי בירושלים. "אני קורא לתושבי ירושלים להתנדב ולחזק את הסיוע האזרחי לכוחות הביטחון. עיריית ירושלים בשיתוף משטרת ישראל החליטו על מבצע גיוס נרחב לתגבור מערך המתנדבים במשמר האזרחי במטרה להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי השכונות".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully