וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד צעד לשוויון": שני אבות או אמהות בתעודות הזהות

16.11.2014 / 17:53

בהתאם להחלטת בג"ץ החלה רשות האוכלוסין וההגירה להנפיק תעודות זהות עבור ילדים למשפחות חד-מיניות, שבהן יופיע הסעיף "שם האב" או "שם האם" פעמיים. "מהלך קטן, אבל חשוב"

זוג חד-מיני עם ילדים. ShutterStock
כעת יינתן מענה גם לילדי זוגות חד-מיניים/ShutterStock

רשות האוכלוסין וההגירה שבמשרד הפנים תחל החודש להנפיק תעודות זהות מיוחדות לילדים של זוגות חד-מיניים. בתעודות החדשות יירשם הסעיף "שם האב" או "שם האם" פעמיים, בהתאם למשפחה, זאת במקום המבנה שהיה קיים עד כה שלפיו מצויין "שם האב" ו"שם האם".

שינוי הנהלים נדרש בעקבות פסיקת בג"ץ משנת 2007, שקבעה כי על הרשות לרשום במרשם האוכלוסין את שמות שני ההורים, גם אם מדובר בזוג הורים מאותו המין. מעתה, ילדים למשפחות חד-מיניות המגיעים לגיל 16 יירשמו עם השינוי שנכנס לתוקף. הרשות הפיצה לפקידים את נהלי העבודה להנפקה החדשה עם הכיתוב הנדרש.

שי דויטש, יו"ר משותף של האגודה למען הלהט"ב, בירך על המהלך וציין כי מדובר בעשרות אלפי משפחות גאות שזה רלוונטי אליהן, ושאינן מוכרות על ידי המדינה. "רישום בתעודות הזהות הוא עוד נדבך במאבק שלנו להכרה", אמר.

אורי, תושב הצפון הנשוי לגבר, בירך על המהלך, שמהווה לדבריו צעד נוסף בדרך לשוויון זכויות לקהילה הלהט"בית בישראל. "זה צעד קטן, אבל חשוב. עם זאת, יש עוד הרבה דברים שהמדינה יכולה לעשות עבור זוגות חד-מיניים. והכי חשוב: להקל בתהליך הפונדקאות עצמו ולהוריד סעיפים בעייתיים בחוק הפונדקאות החדש, אך המבורך", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
סערה בממשלה בעקבות פיזור הדיון על "חוק הלאום"
השרים אישרו: ייאסר להשתמש בטלפון נייד במעבר חצייה
חצי נובמבר בלילה: משקעים של שבועיים ירדו ב-12 שעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully