וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי נובמבר בלילה: משקעים של שבועיים ירדו ב-12 שעות

16.11.2014 / 14:10

אחרי שבועיים יבשים במיוחד, הגיעה המערכת המשמעותית של היממה האחרונה, וסגרה פערים, כשעשרות מ"מ של גשם ירדו מהצפון ועד הנגב. הממטרים יחלשו כבר היום, אבל הגשם ישוב בסופ"ש

מערכת וואלה!

אחרי תקופת יובש ארוכה של כשבועיים, הגשם חזר, ובגדול. המערכת שפוקדת את ישראל היא אמנם קצרה מאוד, אבל היא אינטנסיבית במיוחד. חזאי ערוץ 10, טל שמאי, סיפר לוואלה! חדשות כי בלילה אחד קצר, ירדו ברחבי הארץ גשמים השקולים לתקופה של שבועיים שלמים. "התל-אביבים גם ראו מופע אור-קולי מרשים מאוד במהלך הלילה", סיפר שמאי, כשהתייחס לסופות הברקים והרעמים הנרחבות.

סופת ברקים בחיפה, נובמבר 2014. מור אור, תמונות גולשים
מופע אור-קולי. רעמים וברקים הלילה כפי שנראו מרכס הכרמל/תמונות גולשים, מור אור

המספרים המלאים מגלים את כמות הגשם האדירה שירדה הלילה והבוקר. בצפת ירדו 17 מ"מ, באילון שבגליל המערבי ירדו 41 מ"מ, בקיבוץ גלעד שבצפון ירדו 52 מ"מ של גשם, בחיפה 30 מ"מ, ובעין החורש שבשרון ירדו 54 מ"מ. גם במרכז ירד גשם בכמויות נכבדות מאוד: בבית דגן ירדו 52 מ"מ, בתל אביב 47 מ"מ, בירושלים ירדו 12 מ"מ ובקרני שומרון ירדו 23 מ"מ. בשדה אליהו שבבקעת הירדן ירדו 24 מ"מ. בניצן שליד אשקלון ירדו 38 מ"מ של גשם. בדרום רשמו 13 מ"מ של גשם בדורות, ובלהב 5 מ"מ. בסך הכל, מציין שמאי, כי ברחבי הארץ קצב הצטברות המשקעים גבוה משמעותית מהממוצע הרב-שנתי לעונה.

לפי שמאי, וכפי שגם מראים השמיים, המערכת נחלשת בשעות אלה, אם כי עדיין יכולים לרדת גשמים מקומיים. כך גם הערב במשחקה החשוב של נבחרת ישראל בכדורגל, שמקווה להפתיע את בוסניה ולנצח במשחק שייערך בחיפה. גם מחר בבוקר ייתכנו גשמים קלים, ומיום שלישי תחול התחממות הדרגתית. "אבל שימו לב", מזהיר שמאי, "כבר לקראת סוף השבוע תיתכן מערכת גשם, אולי אפילו ממושכת יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ברקים בים המלח/תמונות גולשים, דניאל ברקאי

הגשם הכבד גרם לנזקים כבדים ברחבי הארץ, וגם לנפגעים. בהתנחלות אלקנה שבשומרון נפצעו שני פועלים באורח בינוני, לאחר שהתחשמלו מפגיעת ברק בישיבה תיכונית שבה עבדו. במקום פרצה שריפה, ושלושה צוותי כיבוי כיבו אותה בהמשך. באום אל-פחם נגרמו שימושים באספקת החשמל, שנפתרו בהמשך. גם ברכבת נרשמו שיבושים, והקו שבין אשקלון לאשדוד הושבת זמנית עקב תקלת איתות.

שלולית גדולה שנקוותה בנתיבי איילון לכיוון צפון, גרמה לסגירת שנתי נתיבים מתוך שלושה לתנועה, בקטע שבין מחלף לה גוארדיה למחלף קיבוץ גלויות שבתל אביב. בהמשך, נפתחו הנתיבים לתנועה. בנתניה הוצפו מספר בתים, ויושביהם פונו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חורף בפתח תקווה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשום גם בפתח תקוה/ראובן קסטרו
ברקים בים המלח, נובמבר 2014. דניאל ברקאי, תמונות גולשים
ברקים מרהיבים, הלילה/תמונות גולשים, דניאל ברקאי
בור שנפער בגלל הגשם בפרדס חנה. לידר ויזמן,
בור בכביש בפרדס חנה/לידר ויזמן

עוד במהדורה:

דאעש עורפים ראש למערבי נוסף: פיטר קאסיג, השבוי המערבי החמישי, חייל אמריקאי שלחם בעבר בעיראק, התאסלם ושינה את שמו, הוצא להורג. בסרטון שפורסם ארגון "המדינה האיסלאמית" מממשים את האיום שלהם ומציגים לראווה את ראשו הכרות של קאסיג. בהמשך הסרטון נראית קבוצה גדולה של לוחמי דאעש, חמושים בסכיני קומנדו, מובילים עשרות שבויים סורים למותם - בעריפת ראשים המונית.

הצעת חוק חדשה תשים סוף לסימוס בהליכה? ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום הצעת חוק, שתעלה לקריאה טרומית כבר בשבוע הבא, האוסרת על כתיבת סמס, שימוש בטלפון או שמיעת מוזיקה במעבר החצייה. את הצעת החוק, שנועדה למנוע "תאונות טלפון", יזם ח"כ חמד עמאר המכהן גם יו"ר השדולה לבטיחות בדרכים בכנסת. גם בעולם מנסים להתמודד עם "תאונות הטלפון", אבל לא בכל המדינות פונים לחקיקה - בחלק מהמדינות בחרו להדביק שלטי אזהרה על הרצפה או לפתוח נתיב הליכה מיוחד למשתמשים בסלולר.

דעת יחיד: "משחק חשוב מול בוסניה? נמאס לשמוע ש'הפעם יש לנו סיכוי'": "נגמרו התירוצים", "היריבה מגיעה בכושר לא טוב", ו"זו הזדמנות נדירה לעשות את זה". כמה פעמים כבר קראתם בדיוק את הכותרות האלה על נבחרת ישראל בכדורגל לאורך השנים - ושום דבר לא קרה? זה לא מפריע כלל לתקשורת הספורט הישראלית ולאוהדי הכדורגל הנמהרים לנהוג בצורה דומה גם לקראת המשחק הערב במוקדמות היורו. אולי פעם אחת נתרגש ונתלהב אחרי הישג משמעותי ולא לפניו? הילה קובו על הסיקור התקשורתי לקראת המשחק הערב במוקדמות היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully