וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיאו של גל הטרור: ליברמן נעדר מישיבות הקבינט

13.11.2014 / 17:36

לוואלה! חדשות נודע כי בשבועות האחרונים, חרף המתיחות, ולמרות שהיה בארץ, נעדר שר החוץ משורה של דיונים מדיניים וביטחוניים חשובים. מה הסיבה? לטענת גורם בכיר, "כנראה שזה פשוט לא כל כך מעניין אותו"

שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים באו"ם. רויטרס
"הגיע לישיבה אחת, אבל יצא במהלכה ולא חזר". ליברמן/רויטרס

ליברמן לא מוצא זמן: לוואלה! חדשות נודע כי שר החוץ, אביגדור ליברמן, נעדר בשבועות האחרונים משורה של דיונים ביטחוניים ומדיניים חשובים, שבהם הוא אמור להשתתף מתוקף תפקידו. בין השאר, בחר שר החוץ שלא להופיע לישיבות של הקבינט המדיני-ביטחוני, שבו הוא חבר בכיר, ושל ועדת השרים לעניין אישור תכניות פיתוח והצטיידות של מערכת הביטחון. רוב הדיונים הללו נערכו בימים שבהם ליברמן שהה בישראל, וגורמי ביטחון בכירים הביעו תמיהה על היעדרותו הסדרתית מהם.

בשבועות האחרונים קיימה ועדת ההצטיידות, שבמסגרתה דנים השרים הבכירים ביותר בממשלה ברכישת ציוד ביטחוני חשוב, סדרת דיונים על התכניות לרכישת טייסת F-35. מדובר באחת ההשקעות הביטחוניות הגדולות ביותר בתולדות מדינת ישראל, שיהיו לה השלכות תקציביות, ביטחוניות ומדיניות מרחיקות לכת. אלא ששר החוץ, שהוא אחד החברים הבכירים בוועדה, כמעט שלא לקח חלק בדיונים בנושא. אחד מגורמים הבכירים שהשתתף בדיונים אמר לוואלה! חדשות כי ליברמן נעדר מכל הדיונים, ואילו גורם אחר זוכר שהשר דווקא הגיע לישיבה אחת – אבל יצא במהלכה ולא חזר.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני
איש עסקים המקורב לזקן ואולמרט נמצא ירוי בראשו ברכבו
היסטוריה בחלל: החללית המקפצת שלחה צילום ראשון מהשביט

שר החוץ אביגדור ליברמן מבקר בחוף השנהב. מתוך הטוויטר של נועם ר, צילום מסך
"זו לא התנהלות רצינית". ליברמן במהלך האירוע שנערך לכבודו בחוף השנהב/צילום מסך, מתוך הטוויטר של נועם ר

"לשר החוץ חייבת להיות דעה בעניין כזה, אבל את ליברמן זה כנראה לא מעניין", אמר לוואלה! חדשות אחד המשתתפים בדיוני הוועדה. "אני בספק אם בכל אחד ואחד מהדיונים שאליהם הוא לא הגיע, באמת היה לו משהו חשוב יותר לעשות. זו לא התנהלות רצינית". אותו גורם הוסיף כי "אפשר להבין אם שר בכיר במעמדו נאלץ להיעדר מדיון כזה או אחר בגלל שיקולי לוח זמנים, אבל כשמדובר בתופעה שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם, מתקבל הרושם שזה פשוט לא כל כך מעניין אותו".

ליברמן נעדר גם מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה שלשום, בשיאו של גל הפיגועים האחרון, ואשר הוקדשה למשבר הביטחוני החמור בירושלים ובשאר חלקי הארץ. "אם הוא בדיוק היה בביקור מדיני חשוב בחו"ל זה היה הגיוני לא להגיע לישיבה כזו, אבל הוא היה בארץ בזמן הדיון", אמר פקיד במשרדו של ליברמן. גם השר גלעד ארדן נעדר מישיבה זו, כיוון ששהה השבוע בארצות הברית והשתתף בכנס פרו-ישראלי, שבו דיבר איל ההון שלדון אדלסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גם במהלך "צוק איתן" ליברמן נעדר

גם במהלך מבצע "שובו אחים" במהלך חודש יוני האחרון נעדר ליברמן משורה של ישיבות קבינט שעסקו בתגובה לחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, וזאת מכיוון ששהה בביקור מדיני של שבועיים במדינות אפריקה. במהלך המבצע אף פורסמה תמונה שלו לבוש בבגדים טקסיים מסורתיים ועטור כתר, אשר צולמה במהלך אירוע שנערך לכבודו בחוף השנהב. יתרה מכך, במהלך מבצע "צוק איתן" לא הופיע שר החוץ בכמה ישיבות של הקבינט, ובחלק מהמקרים עזב באמצע הדיון, מה שגרם לשותפיו לקבינט למתוח ביקורת על התנהלותו.

מלשכת שר החוץ נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לדיווחים בנוגע לדיונים של פורומים סגורים".


לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully