וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בחלל: החללית המקפצת שלחה צילום ראשון מהשביט

ה"פילאי" תיעדה לראשונה את פני הכוכב "צ'ורי", אך הבוקר התברר כי החללית אינה מעוגנת לשביט. בנחיתתה היא "קפצה" פעמיים ונמצאת כעת מאות מטרים מהמיקום שיועד לה, ואף צפויה להיתקל בקשיים בקידוח

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חללית המחקר "פילאי", שעשתה היסטוריה מדעית כאשר נחתה בפעם הראשונה על שביט, שלחה תצלום מפני השטח של הכוכב. בתמונה, המורכבת משני תצלומים מחוברים, נראית אחת מרגליה של החללית על סלעי השביט.

רכב המחקר המדעי, שהוצנח אמש לעבר השביט צו'רי ("67P צ'וריומוב-גראסימנקו"), נתקל בבעיות בזמן הנחיתה, בשל תקלה במשגרים המיוחדים שהיו אמורים "לירות" כבלי מתכת לפני השטח ולייצב את החללית.

החללית פגעה בכוכב וזינקה בחזרה לחלל. בשל כוח המשיכה החלש של השביט, ה"פילאי" דאתה במשך שעתיים ועשתה למרחק של מאות מטרים ממקום הנחיתה המיועד עד שהנמיכה בחזרה לפני השטח. היא פגעה באיטיות בשביט וזינקה מחדש לחלל, ולאחר כמה דקות נחתה שוב במקום סמוך.

צילומים ראשונים מהנחיתה על כוכב השביט, נובמבר 2014. רויטרס
הצילום הראשון של אתר הנחיתה בשביט "67P צ'וריומוב-גרסימנקו"/רויטרס

החללית "קפצה" לגובה קילומטר

מנהל פרויקט המחקר בסוכנות החלל האירופית, שטפן אולמק, אמר כי החללית עדיין לא עגנה סופית: "המשקל שלה 'מושיב' אותה אי-שם על השביט. אנחנו די בטוחים היכן היא נחתה בפעם הראשונה, ויודעים שהיא עשתה זינוק מרשים לאחר מכן. יש מי שסבור שהיא קפצה לגובה של קילומטר. אחר כך היה לנו עוד זינוק קטן, ועכשיו אנחנו יושבים שם ומעבירים משם את הנתונים. לגבי כל היתר, זה משהו שנצטרך להבין ולנתח".

בסוכנות החלל האירופית אמנם מחו אמש דמעות של אושר עם הגעת החללית לשביט המרוחק, אך הבוקר כבר נשמעו שם קולות פחות אופטימיים. מהנתונים שמשדרת החללית, עולה כי היא נוטה על צדה באופן משמעותי, ואולי אף מונחת בזווית של 90 מעלות.

אם החללית תישאר מיוצבת, היא תוכל להמשיך לשדר נתונים במשך כמה חודשים, ולחקור את ההרכב הכימי של פני השביט. בין היתר, ינסו מדענים לבדוק על פי הנתונים הללו, השערות שונות לגבי מקור החיים והיקום.

אלא שבסוכנות, שמושבה בגרמניה, מודאגים מאוד מהאפשרות שה"פילאי" אינה מעוגנת לשביט, ועלולה להתנתק בחזרה לחלל. לחוסר היציבות יש השפעה מכרעת על המיכשור שנושאת החללית, ובפרט על המקדחים שאמורים לקדוח מבעד לפני השטח של הכוכב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נחיתת חללית המחקר על השביט "67P צ'וריומוב-גרסימנקו" – נובמבר 2014. AP
החללית בדרכה לשביט, כפי שצולמה על-ידי הרכב שנשא אותה, "רוזטה"./AP
נחיתת חללית המחקר על השביט "67P צ'וריומוב-גרסימנקו" – נובמבר 2014. AP
השביט כפי שצולם מגובה 7.8 קילומטרים./AP
  • עוד באותו נושא:
  • שביט
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully