וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעלמים מהביקורת: אושרו 200 יחידות דיור במזרח ירושלים

12.11.2014 / 16:45

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה את בניית יחידות הדיור החדשות בשכנות רמות שמעבר לקו הירוק. בהמשך, צפויות להיות מאושרות 400 יחידות דיור נוספות במתחם

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

נתניהו, בשבוע שעבר: "נבנה בירושלים כפי שבנו בעבר"

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה היום (רביעי) את בנייתן של 200 יחידות דיור חדשות בשכונת רמות שבמזרח העיר, מעבר לקו הירוק. האישור הוא שלב ראשון מתוך שלושה שלבים, בסופם ייבנו 600 יחידות דיור במתחם. 400 יחידות הדיור הנוספות צפויות להגיע לאישורי הוועדה בעתיד הקרוב.

חבר הוועדה ויו"ר סיעת מרצ-העבודה בירושלים, פפה אללו, מסר בתגובה: "מדיניות של הרחבת השכונות מעבר לקו הירוק מרחיקה אותנו מהאפשרות של הידברות או הסכם עם הפלסטינים". לדבריו, "נתניהו וברקת ממשיכים עם המדיניות החד-צדדית, כאילו שאנחנו היחידים בעולם. אנחנו לא רק שמתרחקים מהאפשרות להגיע להסדר, אלא מכל העולם, שמגנה אותנו. דווקא היום, כשיש מתח רב, במקום להרגיע את הרוחות אנו ממשיכים להסית ולבנות במקומות רגישים".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
שלב אחד מתוך שלושה של אישורי בנייה במתחם/רויטרס

בשבוע שעבר אישרה הוועדה את בנייתן של 500 יחידות דיור ברמת שלמה, השוכנת גם היא מעבר לקו הירוק בצפון-מזרח ירושלים. תכנית הבנייה, שקיבלה לפני כשבועיים "אור ירוק" מראש הממשלה בנימין נתניהו, משתרעת על פני 76 דונם, בחלקה הצפוני של השכונה החרדית.

התוכנית המקורית כללה בניית 640 יחידות דיור, אך הוועדה צמצמה את היקפה מחשש לפגיעה בשטחים ירוקים. מבחינה מעשית, התוכנית תקרב את רמת שלמה לבית חנינא הערבית הסמוכה. בנוסף, לצורך הקמת כביש להרחבה - יופקעו קרקעות מפלסטינים.

עוד בוואלה! חדשות:
פגישה חשאית בין צמרת הרשות למפקדי צה"ל
תקרית הירי בביתוניא: שוטר מג"ב שנעצר - חשוד ברצח
אחרי 15 שנה: הימ"מ לכד חשוד ברצח אישה בפתח תקווה

הביקורת הבינלאומית על התוכנית, שהועלתה כבר ב-2006, לא איחרה לבוא. מועצת הביטחון של האו"ם אף נקראה להתכנס בעקבות ה"הפרה הישראלית". דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה בתגובה: "אם ישראל רוצה לחיות בשלום, עליה לנקוט צעדים שיפחיתו את המתח". לדבריה, "המשך נקיטת צעדים כאלה אינו תואם את המאמצים לשלום".

דוברת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, מאיה קוצ'יאנצ'יץ', מסרה כי האיחוד ביקש הבהרה בנוגע לתכניות של ישראל. לדבריה, אישור הרחבת הבנייה "תציב שוב בסימן שאלה רציני את מחויבותה של ישראל לפתרון מדיני שיושג באמצעות משא ומתן עם הפלסטינים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully