וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנה: הימ"מ לכד חשוד ברצח אישה בפתח תקווה

12.11.2014 / 15:10

בשנת 1999 נרצחה מרים אברהם בדירתה. אחד החשודים נתפס, נשפט ונכלא למאסר עולם, אולם שותפו לפשע ברח לשטחי הרשות הפלסטינית והסתתר תחת זהות בדויה. אמש שם הימ"מ את ידיו על החשוד

תחרות הכשירות המבצעית של היחידות המיוחדות במשטרת ישראל. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
כוח הימ"מ "סגר" על הבית אחרי שהתקבל מודיעין מדויק/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

כוח מיוחד של משמר הגבול עצר הבוקר (רביעי) פלסטיני תושב קלקיליה בן 36 בחשד שבשנת 1999 היה מעורב ברצח מרים אברהם, תושבת פתח תקווה בת 46. החשוד יובא במהלך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה.

בפעולה שהחלה לפנות בוקר – הצליחו לוחמי הימ"מ בפיקודו של תת-ניצב ש' הצליחו לשים את ידם על החשוד, לאחר שבמשך 15 שנים ניהלה המשטרה מצוד אחריו. הוא חשוד כי רצח יחד עם אדם אחר את מרים אברהם, אם לילד, שגופתה התגלתה עם סימני אלימות קשים בביתה בפתח תקווה בסוף שנות ה-90'.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
המסגד הוצת: "כולם משתגעים מזה, ברור שהמתנחלים אחראים"
"סיוט של כל הורה": אתר לפדופילים הופעל מישראל
זקן מנסה להביך את אולמרט: "לימד אותי להמר בקזינו"

מיד לאחר הרצח הצליחה המשטרה לעלות על זהותם של שני המעורבים במעשה, ערבים תושבי השטחים, שאחד מהם אף היה בקשר עם הקורבן. אחד החשודים נעצר בזמנו והוגש נגדו כתב אישום. הוא נשפט ונגזר עליו מאסר עולם. חברו נמלט לשטחי הרשות ותחת זהויות בדויות הסתובב במספר ערים ביהודה ושומרון, כשהוא מקבל סיוע מבני משפחתו המורחבת. מאז הרצח הוא היה דרוש לחקירה על ידי המשטרה.

לפני כשנה, עם כניסתו לתפקיד מפקד משטרת פתח תקווה ביקש, סגן-ניצב טל פקרביץ', לקדם את התיק ולשים יד על החשוד הנוסף ברצח. המשטרה ריכזה מאמצים מודיעיניים, ואתמול בלילה בוצעה הפשיטה. לחוקרי משטרת פתח תקווה הגיע מידע שהצביע על מקום הימצאו של החשוד - ששוהה בבית קרובי משפחתו בקלקיליה בזהות בדויה.

המידע הועבר לימ"מ. כוח של היחידה נכנס לשטחי הרשות, סגר על הבית ולפנות בוקר עצר את החשוד, שהועבר לחקירה במטה משטרת מרחב השרון. במשטרה מקווים עתה שהתפיסה תביא לפענוח מלא של התיק – שבו הושקעו מאמצים רבים ב-15 השנים האחרונות. יצוין כי במהלך המשפט של החשוד הראשון התברר כי הרקע לאירוע פלילי ולא לאומני.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully