וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

עוד יום של שולה

שולה זקן בביהמ"ש המחוזי בירושלים לפני מתן עדות בתיק טלנסקי. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
זקן בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

אתם צריכים לדעת שגם היום כנראה נשמע כמה דברים מעניינים מפיה של שולה זקן, עדת מדינה ומנפיקת כותרות סדרתית. גם היום היא תעלה לדוכן העדים ותיחקר בידי סנגורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הפרקליט עו"ד אייל רוזובסקי ימשיך לנסות לערער את טיעוני התביעה, המתבססים על הקלטות שבהן נשמע אולמרט מבקש מזקן לשתוק בבית המשפט ומדבר אתה על תוספת למשכורתה מתוך הקופה הסודית שהחזיק. אחרי שבדיון האחרון שנערך בשבוע שעבר הכרנו את המתקשרת אופירה שעמה חלקה זקן את מצוקותיה, ייתכן שניחשף להקלטות נוספות שזקן מסרה לתביעה.

בין ביבי לנוני

שלדון אדלסון – לאס וגאס, 1 באוקטובר 2014. AP
הבעלים של "ישראל היום" שלדון אדלסון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תצביע הכנסת בקריאה הטרומית על אחת מהצעות החוק הנפיצות ביותר שידעה ממשלת נתניהו השלישית. מדובר בהצעת החוק שיזם חבר הכנסת איתן כבל יחד עם שורה של חברי כנסת, ומבקשת לאסור על הפצת העיתון "ישראל היום" בחינם. כאילו שמצב העניינים בקואליציה לא מתוח גם כך, בהצעה תומכים ראשי כל המפלגות החברות בממשלה, למעט נתניהו עצמו, כמובן. אם ההצעה תעבור, צפוי יו"ר הקואליציה זאב אלקין לנקוט שורת תרגילים פרלמנטריים כדי לעכב את העלאתה לקריאה ראשונה. עם זאת, חברי כנסת רבים שלא רוצים לבחור צד בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראל היום" צפויים להיעדר מההצבעה, כך שקשה להעריך מה תהיה התוצאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הנחיתה על השביט

כוכב השביט צ'ריומוב-גרסימנקו כפי שצולם מהחללית רוזטה של סוכנות החלל האירופית. AP
השביט צ'ריומוב-גרסימנקו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתרגש עלינו אחד האירועים הדרמטיים בתולדות חקר החלל: בפעם הראשונה אי-פעם תונחת נחתת על כוכב שביט. המטרה: לחקור את הקרח המכסה את פני השביט. הזווית הישראלית: פרופ' עקיבא בר-נון מהחוג למדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל אביב נמנה עם קבוצת המדענים שהגתה את התכנית לנחיתה על השביט לפני 25 שנה. לפי התכנון של סוכנות החלל האירופית, הבוקר בסביבות השעה 11:00 שעון ישראל תינתק הנחתת פילאה (Philea) מהחללית רוזטה, ששוגרה ב-2004 ולפני כשנה נכנסה למסלול סביב השביט צ'ריומוב-גרסימנקו. בערך בשעה 18:00 אמורה הנחתת לעגון על פני השביט וכעבור כשעה יוצגו התמונות הראשונות שהיא תשדר. תחזיקו אצבעות.

די לדלקת

ילדות מטיילות יד ביד בסומליה. AP
ילדות בסומליה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום דלקת הריאות העולמי, שהשנה מתקיים בסימן המאמץ לשים קץ לדלקת ריאות אצל ילדים. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, דלקת ריאות היא גורם המוות מספר אחת בקרב ילדים מתחת לגיל חמש. ב-2012 מתו מהמחלה 1.1 מיליון ילדים מתחת לגיל חמש, 99% מהם במדינות מתפתחות. בארגון הבריאות מדגישים כי לצד החיפוש אחר פתרונות חדשניים, יש לאפשר לילדים בכל העולם גישה לאמצעים הקיימים שיכולים להציל חיים ובהם תזונה טובה, חיסונים, מי שתייה נאותים ותרופות אנטיביוטיות. מנתונים שפרסם הלילה משרד הבריאות עולה כי בעשור האחרון נרשמה בישראל עלייה בשיעור מקרי המוות כתוצאה מדלקת ריאות.

Hey Boy

השחקן ריאן גוסלינג בקאן. AP
ריאן גוסלינג בפסטיבל קאן/AP

נפחו את הבלונים, חבשו את כובעי המסיבה: אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג אליל הבנות והבנים ריאן גוסלינג את יום הולדתו ה-34. כוכב הקולנוע שעשה את צעדיו הראשונים בנתיבי התהילה בהיותו אחד מזאטוטי "מועדון מיקי מאוס", ביסס את מעמדו כבגיר לוהט בזכות סרטים כמו "המאמין" ו"המחברת". הוא היה מועמד לאוסקר על הופעתו בתפקיד מורה מכור לסמים בסרט "חצי נלסון" ובשנים האחרונות כיכב בסרטים "בלו ולנטיין" ו"דרייב". לפני כחודש נולדה לגוסלינג ולבת זוגו השחקנית אווה מנדז בת ושמה אזמרלדה. מזל טוב, אבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully