וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנ"צ אפרים ברכה נגד פינטו: "שקרן ומגה עבריין"

11.11.2014 / 19:28

בעקבות העתירה שהוגשה לבג"ץ, לפיה יש להתייחס לטענותיו של פינטו ולחקור האם תת-ניצב ברכה קיבל ממנו שוחד בכמה אירועים, הגיש הקצין הבכיר תגובה בה תקף את הרב. "אשף מניפולציות ותעתוע"

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תנועת אומ"ץ דורשת לחקור האם קיבל שוחד מפינטו. תת-ניצב אפרים ברכה/נועם מושקוביץ

"לא מדובר באדם ירא שמיים אלא במגה עבריין ואשף מניפולציות ותעתוע", כך כינה היום (שלישי) מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה, את הרב יאשיהו פינטו - שנאשם במתן שוחד לקצין הבכיר. את גרסתו של פינטו הוא מכנה "גיבוב של כזבים".

הדברים נאמרו במסגרת תגובה משלימה של תנ"צ ברכה, באמצעות עורכת דינו אפרת נחמני-בר, לעתירה שהגישה לבג"ץ תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי).

התנועה, שאותה מייצג עו"ד יובל יועז, מבקשת לחקור את ברכה בעקבות טענותיו של הרב פינטו במסגרת הסדר טיעון, לפיהן קיבל ברכה שוחד מהרב לא רק באירוע אותו תיעד ועליו סיפר למפקדיו, אלא גם באירועים נוספים.

ברכה מעולם לא נחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אלא רק על ידי המשטרה, ועל אחת כמה וכמה - ביחידה עליה הוא מפקד כיום. באומ"ץ מוחים על ההליך הפסול וגם במח"ש גברו לאחרונה הקולות שטענו שיש לחקור את ברכה, ולו לשם ההליך התקין.

עוד כתבות בנושא:
תשובת המדינה: מח"ש רצתה לחקור את ברכה
לא מוותרים: חסידי הרב פינטו יוצאים לרחובות
פינטו נגד ברכה: "דיווחתי ל-FBI על הכסף שהעברתי לו"

הרב פינטו בדרך לישראל - ימסור עדות נגד ארביב. דניאל בוק
"לא מדובר באדם ירא שמיים אשר נדריו מלמדים על אמירת אמת". הרב יאשיהו פינטו/דניאל בוק

ברכה הדגים כיצד הפר הרב פינטו, אדם קדוש עבור מאמיניו, את נדריו שלו: "בחקירותיו אמר פינטו: 'אני נודר נדר בשלושת הילדים שלי שאני נתתי לאפרים ברכה כסף שלוש או ארבע פעמים' וגם לחוקר שחקר אותו אמר דברים דומים", לשון התגובה. "אלא שבהזדמנות אחרת אמר: 'אני נשבע באל שלא נתתי כסף לאפרים ברכה. אם נתתי לאפרים ברכה שוחד פרוטה שלא אגמור את השנה הזו. אני נשבע בקדוש ברוך הוא".

"לא מדובר באדם ירא שמיים אשר נדריו מלמדים על אמירת אמת", הדגיש ברכה בתגובתו. הוא הוסיף כי כל אותם עדים - שטענו כי שמעו את פינטו אומר שהוא נתן לו כסף, לא עשו זאת בזמן אמת. אלא, אך ורק לאחר מעצרו – דבר שמעמיד בספק את אמינות הטענות.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

"אפילו עבריינים מקצועים מוסריים יותר מפינטו"

בתצהיר מתייחס ברכה גם לטענה של פינטו, לפיה עבריין בכיר סיפר לו שברכה ביקש ממנו שוחד בתמורה לסגירת תיק. לטענת ברכה, הטענה נבדקה והעבריין עצמו הכחיש את הדברים, על אף שבינו לבין ברכה שוררת שנאה. ברכה הדגיש כי "אפילו לעבריינים מקצועיים יש נורמות מוסריות גבוהות יותר מלפינטו".

בנוגע לטענה של פינטו, לפיה כבר ב-2012 סיפר לחוקרי ה-FBI על מתן כסף לברכה, נותן ברכה תשובה מעורפלת. בתצהיר נכתב כי "מדברי חוקרי ה-FBI עולה כי אחד מהם דיבר על מתן כספים בזמן עבר, והשני דיבר על כך בזמן עתיד - כספים שברכה צפוי לתת לשוטר בכיר". לטענת ברכה, חקירת ה-FBI אינה ברורה משום שהעברת הכספים העתידית עליה דובר תואמת את ניסיון השוחד עליו דיווח ברכה למשטרה. כמו כן, ברכה טוען כי ההקלטות שהעביר למשטרה מחזקות את טענתו כי פעל בתום לב. "הקלטת הדברים בזמן אמת והיעדר יכולתו של ברכה לצנזר או לשלוט על המתרחש - ודאי כי מי שיש לו מה להסתיר, לא ינהג כך", נכתב בתגובה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully