וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו נגד ברכה: "דיווחתי ל-FBI על הכסף שהעברתי לו"

24.10.2014 / 15:25

בתצהיר לבית המשפט העליון, בתגובה לעתירה לחקור את ראש יאח"ה, טוען הרב שהעביר דיווחים על הכספים שהועברו לראש יאח"ה עוד לפני שהתפוצצה הפרשה. הפרקליטות: פינטו דיבר רק לאחר שעלו חשדות נגדו

הרב יאשיהו פינטו העביר היום (שישי) באמצעות עורכי דינו אייל רוזובסקי, בת-חן ליפסקי וצבי קלנג את הודאתו המשלימה לעתירה שהגישה תנועת אומ"ץ. אומ"ץ ביקשה מבית המשפט העליון שיורה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) לחקור את תנ"צ אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. פינטו נאשם במסגרת הסדר הטיעון כי ניסה לשחד את ברכה, אולם לטענתו - ברכה קיבל ממנו כספים באופן קבוע. באומ"ץ, מנגד, טענו כי המדינה העדיפה לא לחקור זאת כראוי.

בשבוע שעבר בית המשפט העליון החליט לדחות את הצגת הסדר הטיעון בין פינטו לפרקליטות ואת מועד פתיחת משפטו של פינטו באשמת שוחד לתנ"צ ברכה, עד למיצוי בירור הטענות בעתירות נגד ההסדר. אחת הסיבות הייתה טענת פרקליטי הרב, כי בידם חומר המעיד על צורך בחקירה מעמיקה יותר של טענות פינטו, לפיהן נתן כספים במקרים נוספים לברכה כטובות הנאה - כפי שבפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

עוד בוואלה! חדשות:
נפאל: שתי ישראליות נהרגו ו-4 נפצעו בהתהפכות אוטובוס
האבולה כבר בניו יורק: רופא ששב מאפריקה לקה בנגיף
דיווח: דאעש השתמש לראשונה בנשק כימי בעיראק

הטענה העיקרית של פרקליטי פינטו היא כי הוא דיווח לחוקרי ה-FBI על כך שסייע ומסייע כספית לתנ"צ ברכה, זמן רב לפני שעלו חשדות נגדו. מנגד, בפרקליטות טוענים כי עדותו של פינטו היא עדות כבושה, שאותה סיפק רק לאחר שנחשד כי הוא מנסה לשחד את ברכה, ואז בדה גרסה שלפיה מדובר בנוהג ישן שנמשך זמן רב. אלא שלפי מסמך חיקור דין שעשתה המדינה בארה"ב, במסגרת חקירת ישיבת "חזון ישעיה", עולה לכאורה כי פינטו סיפר לחוקריו על נתינת כספים מתמשכת מצדו לברכה עוד לפני אירוע השוחד.

עדות לכך, לפי התגובה שהוגשה לבית המשפט, סיפק החוקר מריו פיזאנו לנציג המדינה. סוכן נוסף, רונלד פיריה, סיפר לנציג המדינה בחיקור דין כי פינטו סיפר לו שבכוונתו לתת עזרה כספית לחבר הזקוק לכסף הנושא בתפקיד רשמי בממשלת ישראל או במשטרה.

עוד נטען בתגובה, כי ביום שנחקרו פינטו ואשתו בפרשת "חזון ישעיה", התקיימו שיחות טלפוניות רבות והוחלפו מסרונים בין ברכה לאשתו של פינטו. בחקירתו ציין ברכה לאחר שנשאל לפשר העניין כי "המסרונים לא נשמרו". הוא הסביר כי "אולי היו אלה מסרונים לומר לי תודה, אני לא זוכר. אין לי את המסרונים אבל אני בטוח שדיווחתי בזמן אמת".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות שחר כנגד תנ"צ אפרים ברכה, המוכחשות מיסודן ויש בהן כדי הוצאת דיבה. תנ?צ ברכה חשף את החשדות כנגד הרב פינטו ובשום שלב לא עלו כנגדו חשדות בתיק, כפי שהבהיר גם היועץ המשפטי לממשלה. אין לנו אלא להצר על כך שהאתר משמש במה לטענות שקריות שיש בהן הטלת דופי ביושרו של קצין מקצועי וערכי. תנ?צ ברכה הינו קצין ישר דרך ועתיר זכויות אשר מילא בהצלחה שורת תפקידים ארוכה בליבת העשייה של משטרת ישראל וכל הטענות הנוגעות אליו נבחנו ונשללו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במערכת האכיפה והמשפט.

"תנ"צ ברכה עדכן בשעתו את מפקדיו בזמן אמת על הצעת השוחד שקיבל ובהנחייתם פעל מול הרב פינטו לצורך איסוף ראיות בחקירה זו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully